23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 111-253618
Offentliggjort
13.06.2018

Udbyder

Socialstyrelsen

Udvikling og implementering af tæt støttede opstartsforløb til plejefamilier


Socialstyrelsen

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Socialstyrelsen
26144698
Edisonsvej 1
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Kia Wied
E-mail: kiaw@socialstyrelsen.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/86750895.aspx

Internetadresse for køberprofilen: https://socialstyrelsen.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/86750895.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/86750895.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/86750895.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udvikling og implementering af tæt støttede opstartsforløb til plejefamilier

II.1.2) Hoved-CPV-kode
80521000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Socialstyrelsen udbyder opgaven med at udvikle og implementere et opstartsforløb til plejefamilier, som skal stilles til rådighed for kommunerne, når de med forventet lovændring skal tilbyde plejefamilier mere intensiv støtte i starten af hver ny anbringelse. For at sikre forankringen af opstartsforløbet skal der ligeledes udvikles og gennemføres kompetencekurser målrettet kommunerne, som skal opkvalificere medarbejdere i at arbejde med opstartsforløbet. Formålet er at forebygge sammenbrud i anbringelsen og sikre, at plejefamilier og børn får de bedste forudsætninger for en vellykket start på anbringelsen og tiden herefter. Opgaven udbydes som et light-udbud og beløbsrammen er fastsat til 5 900 000 DKK ekskl. moms. Projektperioden løber fra Okt. 2018 til Dec. 2021.Derudover indeholder opgaven en option på yderligere 2 000 000 DKK ekskl. moms. Optionen indebærer fortsat drift af opstartsforløb og kompetencekursus i perioden 2022-2025.

Tryk her https://permalink.mercell.com/86750895.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 900 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80490000
80511000
85310000
85312310
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Baggrunden for udbuddet er udmøntningen af satspuljeinitiativet "Mere kvalitet i plejefamilier - en bedre opvækst for det anbragte barn" fra satspuljeaftalen for 2018-2021, som har til formål at sikre mere kvalitet i plejefamilieanbringelserne, så børnene får den indsats, de har brug for.

Det er allerede i dag et krav, at plejefamilier skal have løbende efteruddannelse og supervision i overensstemmelse med opgaven som plejefamilie. Det bliver nu fremadrettet et lovkrav, at kommuner skal give plejefamilier en intensiveret støtte i begyndelsen af enhver ny anbringelse.

Opgaven, der er indeholdt i Socialstyrelsens udbud, er at udvikle og implementere et såkaldt tæt støttet opstartsforløb til plejeforældre, som stilles til rådighed for kommunerne, når de med den forventede lovændring skal tilbyde plejefamilier mere intensiv støtte i starten af hver ny anbringelse. Udviklingen af opstartsforløbet skal bidrage til implementeringen af den kommende lovgivning og vil på den måde sætte retning for, hvordan kommuner, fremadrettet, giver støtte, vejledning og efteruddannelse til plejefamilier. Formålet med det tæt støttede opstartsforløb er at forebygge sammenbrud i anbringelsen og sikre, at plejefamilier og børn får de bedste forudsætninger for en vellykket start på anbringelsen og tiden herefter. Opstartsforløbet skal bestå i et modulopbygget forløb med fleksibelt materiale svarende til et omfang af forventeligt 24 timers støtte, vejledning og uddannelse.

For at sikre selve forankringen af opstartsforløbet skal der ligeledes udvikles og gennemføres kompetencekurser, som skal opkvalificere medarbejdere på familieplejeområdet i at arbejde med det nyudviklede opstartsforløb til plejefamilier. Der er med budgettet afsat midler til, at 180 kommunale medarbejdere på plejefamilieområdet kan gennemføre det udviklede kompetencekursus i anvendelsen af opstartsforløbet inden for projektperioden (2018-2021), svarende til 9 kurser med 20 deltagere.

Opgaven består konkret af 3 delopgaver, som skal udføres i tæt sammenhæng:

— Delopgave 1: Den kommende leverandør skal udvikle et koncept for et tæt støttet opstartsforløb målrettet plejefamilier. Derudover skal den kommende leverandør udvikle tilhørende relevant undervisningsmateriale og praktiske vejledninger til medarbejdere på plejefamilieområdet om, hvordan undervisningsmaterialet skal forstås og benyttes,

— Delopgave 2: Den kommende leverandør skal udvikle et kompetencekursus målrettet kommunale medarbejdere på plejefamilieområdet eller private aktører, som kommunerne anvender til efteruddannelse af plejefamilier, og som skal undervise i opstartsforløbet. Kompetencekurset skal gøre medarbejderne i stand til at anvende det udviklede opstartsforløb og dets undervisningsmateriale. Medarbejderne kan først gøre brug af opstartsforløbet og dertilhørende materialer, når de har gennemført kompetencekurset og dermed har opnået en form for certificering,

— Delopgave 3: Den kommende leverandør skal sikre forankringen af det tæt støttede opstartsforløb via afholdelse og drift af kompetencekurset. Dette indebærer kursusadministration, markedsføring, ansvar for optag af deltagere på kompetencekurset og løbende kursusevaluering. Denne delopgave indbefatter også løbende formidling, kvalitetssikring, tilpasning og opdatering af såvel konceptet for det tæt støttede opstartsforløb og tilhørende materiale samt kompetencekurset.

Udbuddet indeholder desuden en option på en forlængelse af delopgave 3 i form af fortsat justering og drift af det tæt støttede opstartsforløb og kompetencekurset i en 4-årig periode efter projektets udløb, dvs. i perioden 2022-2025. Beløbsrammen for opgaven er 7 900 000 DKK ekskl. moms, hvoraf 2 000 000 DKK udgør en option på en forlængelse af udbuddets delopgave 3 i en 4-årig periode efter projektets udløb, dvs. i perioden 2022-2025. Opgaven igangsættes i 3. kvartal 2018 og løber frem til udgangen af 2021.

II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 900 000.00 DKK
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/10/2018
Slut: 31/12/2021
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

I forbindelse med dette udbud er samtlige obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde for tilbudsgivere, som beskrevet i udbudslovens § § 135, 136 og 137, gældende med undtagelse af udelukkelsesgrunden pga. gæld til det offentlige på under 100 000 DKK, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7. Tilbudsgiver skal medsende sit tilbud en tro og love erklæring på, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogen udelukkelsesgrund (bilag D). Dokumentationskrav findes i udbudsmaterialet. Der stilles krav om, at tilbudsgiver ikke inden for de seneste 3 regnskabsår har haft underskud i 2 af årene. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) gælder kravet for hver af deltagerne i sammenslutningen. Tilbudsgiver skal bekræfte at leve op til dette minimumskrav i soliditetserklæringen, som fremsendes sammen med tilbuddet (Bilag E). Dokumentationskrav findes i udbudsmaterialet.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 14/08/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/06/2018

Send til en kollega

0.047