Fakta om udbudet
Udbyder
Region Hovedstaden
Vindere
(07.07.2018)
Olympus Danmark A/S
Tempovej 48-50
2750 Ballerup
Opgradering og renovering af operationsstue på Hvidovre Hospital
Region Hovedstaden
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Kongens Vænge 2, Blok E, st.
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Jens Jørn Arildskov
Telefon: +45 38665815
E-mail: jens.joern.arildskov@regionh.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Del II: Genstand
Opgradering og renovering af operationsstue på Hvidovre Hospital
Levering og installation af udstyr til opgradering og renovering af operationsstue på Hvidovre Hospital.
Hvidovre Hospital, Kettegård Allè 30, 2650 Hvidovre.
Levering og installation af udstyr til opgradering og renovering af operationsstue på Hvidovre Hospital.
Del IV: Procedure
- Der er afgivet ordre på supplerende leverancer hos den oprindelige leverandør under streng overholdelse af direktivets betingelser
Indkøbet vurderes at være omfattet af reglerne om udbud forhandling uden forudgående offentliggørelse, jf. Udbudslovens § 81, stk. 1, nr. 2, som supplerende levering.
Formålet med den supplerende levering er delvis fornyelse af systemer/udstyret så følgende funktionalitet sikres:
(a) Undersøgelse og behandling ved eksempelvis POEM, kombineret endoskopisk-laparoskopisk kirurgi (CELS), avanceret PEG-anlæggelse med behov for samtidig laparoskopi, samt suturering med Overstitch (endoskopisk sutureringsudstyr).
(b) At der på operationsstuen ikke er teknisk uforeneligt udstyr.
Et leverandørskifte ville gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store økonomiske ulemper.
Kontrakten offentliggøres på frivillig basis, da Region Hovedstaden ønsker åbenhed om grundlaget herfor, og forventes indgået med Olympus Danmark A/S efter udløbet af standstill perioden på 10 dage regnet fra dagen efter bekendtgørelsen.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
16316296
Tempovej 48-50
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK01
Del VI: Supplerende oplysninger
Indkøbet vurderes at være omfattet af reglerne om udbud forhandling uden forudgående offentliggørelse, jf. Udbudslovens § 81, stk. 1, nr. 2, som supplerende levering.
Formålet med den supplerende levering er delvis fornyelse af systemer/udstyret så følgende funktionalitet sikres:
(a) Undersøgelse og behandling ved eksempelvis POEM, kombineret endoskopisk-laparoskopisk kirurgi (CELS), avanceret PEG-anlæggelse med behov for samtidig laparoskopi, samt suturering med Overstitch (endoskopisk sutureringsudstyr).
(b) At der på operationsstuen ikke er teknisk uforeneligt udstyr.
Et leverandørskifte ville gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store økonomiske ulemper.
Kontrakten offentliggøres på frivillig basis, da Region Hovedstaden ønsker åbenhed om grundlaget herfor, og forventes indgået med Olympus Danmark A/S efter udløbet af standstill perioden på 10 dage regnet fra dagen efter bekendtgørelsen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: www.klfu.dk
der er intet mæglingsorgan i Danmark
der er intet mæglingsorgan i Danmark
Danmark
Ordregiver påregner tidligst at indgå kontrakt med den i pkt. V.2.3 nævnte leverandør efter 10 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 4, stk. 3 nr. 2.
Klage over Ordregivers valg af procedure mv. kan indgives til Klagenævnet. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
Nærværende bekendtgørelse følges op af bekendtgørelse om indgået kontrakt. Klage herover skal være
Indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse om indgået kontrakt er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: www.kfst.dk