23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 128-291595
Offentliggjort
07.07.2018
Udbudstype
Opdatering

Udbyder

Skanderborg Kommune

Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb


Skanderborg Kommune

Berigtigelse

Bekendtgørelse om ændringer eller supplerende oplysninger

Varer

(Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, 2018/S 125-284415)

Legal Basis:

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Skanderborg Kommune
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Ditte Kjærgaard Andersen
Telefon: +45 87947107
E-mail: dka@skanderborg.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/87650561.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33141740
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.

Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.

Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.

Kontraktstart er 15.10.2018.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/07/2018
VI.6) Oprindelig bekendtgørelsesreference
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 125-284415

Del VII: Ændringer

VII.1) Oplysninger, der skal ændres eller tilføjes
VII.1.2) Tekststykke, der skal ændres i den oprindelige bekendtgørelse
Afsnit nummer: II.1.4)
I stedet for:

Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.

Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.

Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.

Kontraktstart er 15.10.2018.

Læses:

Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.

Skanderborg Kommune er tovholder på udbuddet.

Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.

Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.

Øvrige krav til levering på aftalen samt øvrige kontraktvilkår fremgår af udbudsmaterialet.

Kontraktstart er 15.10.2018.

Afsnit nummer: VI.3
I stedet for:
Læses:

Ordregiver stiller krav om, at Tilbudsgiver ikke må være omfattet af udelukkelsesgrund vedr. konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2. Der henvises i øvrigt til pkt. 10 i udbudsbetingelserne.

Ordregiver vil kræve følgende dokumentation for både obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt for økonomisk og finansiel formåen:

1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:

- Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere anden dokumentation, som svarer til de oplysninger, der er indeholdt i ovenstående serviceattest.

2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:

- Årsregnskab for det regnskabsår, som Tilbudsgiver har nævnt i ESPD. Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et vedrørende omsætning og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsregnskaber eller ikke er forpligtet til at oplyse de krævede informationer, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.

Ortopædisk fodtøj og fodindlæg er omfattet af borgerens frie valg. Det vil sige, at borger frit kan vælge en anden leverandør – men borgers tilskud vil være begrænset til den pris som produktet kunne erhverves for ved Ordregivers aftaleleverandør. Det bemærkes i den sammenhæng, at den oplyste kontraktværdi inkluderer Ordregiveres samlede udgifter på området – og således også frit valgs leverandører.

VII.2) Yderligere supplerende oplysninger:

Send til en kollega

0.047