Fakta om udbudet
Udbyder
Skanderborg Kommune
Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb
Skanderborg Kommune
Berigtigelse
Bekendtgørelse om ændringer eller supplerende oplysninger
Varer
(Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, 2018/S 125-284415)
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Ditte Kjærgaard Andersen
Telefon: +45 87947107
E-mail: dka@skanderborg.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/87650561.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/
Del II: Genstand
Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb
Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.
Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.
Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.
Kontraktstart er 15.10.2018.
Del VI: Supplerende oplysninger
Del VII: Ændringer
Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.
Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.
Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.
Kontraktstart er 15.10.2018.
Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.
Skanderborg Kommune er tovholder på udbuddet.
Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.
Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.
Øvrige krav til levering på aftalen samt øvrige kontraktvilkår fremgår af udbudsmaterialet.
Kontraktstart er 15.10.2018.
Ordregiver stiller krav om, at Tilbudsgiver ikke må være omfattet af udelukkelsesgrund vedr. konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2. Der henvises i øvrigt til pkt. 10 i udbudsbetingelserne.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation for både obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt for økonomisk og finansiel formåen:
1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:
- Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere anden dokumentation, som svarer til de oplysninger, der er indeholdt i ovenstående serviceattest.
2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
- Årsregnskab for det regnskabsår, som Tilbudsgiver har nævnt i ESPD. Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et vedrørende omsætning og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsregnskaber eller ikke er forpligtet til at oplyse de krævede informationer, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Ortopædisk fodtøj og fodindlæg er omfattet af borgerens frie valg. Det vil sige, at borger frit kan vælge en anden leverandør – men borgers tilskud vil være begrænset til den pris som produktet kunne erhverves for ved Ordregivers aftaleleverandør. Det bemærkes i den sammenhæng, at den oplyste kontraktværdi inkluderer Ordregiveres samlede udgifter på området – og således også frit valgs leverandører.