23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 167-380462
Offentliggjort
31.08.2018
Udbudstype
Opdatering

Udbyder

Skanderborg Kommune

Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb


Skanderborg Kommune

Berigtigelse

Bekendtgørelse om ændringer eller supplerende oplysninger

Varer

(Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, 2018/S 125-284415)

Legal Basis:

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Skanderborg Kommune
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
Kontaktperson: Ditte Kjærgaard Andersen
Telefon: +45 87947107
E-mail: dka@skanderborg.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/87650561.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Ortopædisk fodtøj til kommuner under Jysk Fællesindkøb

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33141740
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af ortopædisk fodtøj, herunder reparation og tilretning, samt ortopædiske fodindlæg til borgere i Jysk Fællesindkøb med bevilling efter Servicelovens § 112.

Jysk Fællesindkøb består af 8 kommuner i Øst-, Midt- og Nordjylland: Norddjurs, Syddjurs, Skanderborg, Favrskov, Mariagerfjord, Rebild, Skive og Viborg. Udbuddet er delt op i 4 geografiske delaftaler med 2 kommuner i hver. Den enkelte kommune under en delaftale indgår rammeaftale med leverandøren.

Rammeaftalen kan løbe i alt i 4 år, med en uopsigelighedsperiode på 2 år, hvorefter Ordregiver har adgang til at opsige aftalen. Aftalen er uopsigelig for Leverandøren i hele aftaleperioden.

Kontraktstart er 15.10.2018.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/08/2018
VI.6) Oprindelig bekendtgørelsesreference
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 125-284415

Del VII: Ændringer

VII.1) Oplysninger, der skal ændres eller tilføjes
VII.1.2) Tekststykke, der skal ændres i den oprindelige bekendtgørelse
Afsnit nummer: IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 05/09/2018
Tidspunkt: 14:00
Læses:
Dato: 07/09/2018
Tidspunkt: 14:00
Afsnit nummer: IV.2.7)
Placering af det tekststykke, der skal ændres: Dato
I stedet for:
Dato: 05/09/2018
Tidspunkt: 14:00
Læses:
Dato: 07/09/2018
Tidspunkt: 14:00
Afsnit nummer: VI.3
I stedet for:

Ordregiver stiller krav om, at Tilbudsgiver ikke må være omfattet af udelukkelsesgrund vedr. konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2. Der henvises i øvrigt til pkt. 10 i udbudsbetingelserne.

Ordregiver vil kræve følgende dokumentation for både obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt for økonomisk og finansiel formåen:

1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:

— Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere anden dokumentation, som svarer til de oplysninger, der er indeholdt i ovenstående serviceattest;

2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:

— Årsregnskab for det regnskabsår, som Tilbudsgiver har nævnt i ESPD. Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et vedrørende omsætning og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsregnskaber eller ikke er forpligtet til at oplyse de krævede informationer, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.

Ortopædisk fodtøj og fodindlæg er omfattet af borgerens frie valg. Det vil sige, at borger frit kan vælge en anden leverandør - men borgers tilskud vil være begrænset til den pris som produktet kunne erhverves for ved Ordregivers aftaleleverandør. Det bemærkes i den sammenhæng, at den oplyste kontraktværdi inkluderer Ordregiveres samlede udgifter på området - og således også frit valgs leverandører.

Læses:

Ordregiver stiller krav om, at Tilbudsgiver ikke må være omfattet af udelukkelsesgrund vedr. konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2. Der henvises i øvrigt til pkt. 10 i udbudsbetingelserne.

Ordregiver vil kræve følgende dokumentation for både obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt for økonomisk og finansiel formåen:

1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:

— Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere anden dokumentation, som svarer til de oplysninger, der er indeholdt i ovenstående serviceattest;

2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:

— Årsregnskab for det regnskabsår, som Tilbudsgiver har nævnt i ESPD. Ordregiver kontrollerer tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et vedrørende omsætning og egenkapital ved gennemgang af tilbudsgivers offentliggjorte årsrapporter. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsregnskaber eller ikke er forpligtet til at oplyse de krævede informationer, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.

Ortopædisk fodtøj og fodindlæg er omfattet af borgerens frie valg. Det vil sige, at borger frit kan vælge en anden leverandør, men borgers tilskud vil være begrænset til den pris som produktet kunne erhverves for ved Ordregivers aftaleleverandør. Det bemærkes i den sammenhæng, at den oplyste kontraktværdi inkluderer Ordregiveres samlede udgifter på området, og således også frit valgs leverandører.

I forhold til tildelingskriterium som angivet i del II.2.5, så tildeles kontrakterne til den tilbudsgiver, som afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud vil blive identificeret på baggrund af bedste forhold mellem pris og kvalitet. Bedste forhold mellem pris og kvalitet findes på baggrund af følgende underkriterier: pris (vægtes med 55%), kvalitet (vægtes med 30%) og service (vægtes med 15%). Se nærmere beskrivelse i udbudsmateriale.

I forhold til betingelser for deltagelse i del III.1.2, Økonomisk og finansiel kapacitet, så stiller Ordregiver følgende krav:

Tilbudsgiver skal, på tidspunktet for tilbuddets afgivelse, opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:

— Tilbudsgiver skal, i det seneste afsluttede årsregnskab, have en årlig omsætning svarende til den anslåede årlige værdi for den eller de delaftaler, som der afgives tilbud på,

— Tilbudsgiver skal, i det seneste afsluttede årsregnskab, have positiv egenkapital.

Oplysninger herom skal afgives i ESPD.

Ordregiver stiller ingen minimumskrav til teknisk og faglig kapacitet i del III.1.3.

I del VI.2.: Elektronisk fakturering accepteres.

Der vil blive anvendt elektronisk betaling.

Afsnit nummer: VI.2
I stedet for:
Læses:

Elektronisk fakturering accepteres

Der vil blive anvendt elektronisk betaling

VII.2) Yderligere supplerende oplysninger:

Send til en kollega

0.047