23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 169-384653
Offentliggjort
04.09.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark

Kontrakt om levering af kæbekirurgiske implantater


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Ann Nørskov Rasmussen
Telefon: +45 24990022
E-mail: anr@rsyd.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om levering af kæbekirurgiske implantater

Sagsnr.: 17/36551
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33184100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Indkøb af kæbekirurgiske implantater til sygehusene i Region Syddanmark og Region Midtjylland. Indkøbet omfatter køb af implantater samt tilhørende instrumentarier, service og uddannelse af personalet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
33169000
33183300
79632000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte rammekontrakt vedrører indkøb af kæbekirurgiske implantater med tilhørende

Instrumentarier til sygehusene i Region Syddanmark og Region Midtjylland. Anskaffelserne indeholder desuden service og uddannelse i implantaterne og de tilhørende instrumentarier samt implementeringsservice.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: medicinsk funktion / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Virtuel planlægning / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på følgende:

- Tilkøb af resorberbare plader og skruer,

- Tilkøb af kæbeled alloplastik.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der indgås kontrakt med 2 leverandører.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 060-132092
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om levering af kæbekirurgiske implantater

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

På baggrund af:

- Ordregiver vurderer, at udbuddet ikke har medført et tilstrækkelig bredt konkurrencefelt. Specielt i forhold til virtuelle planlægningsydelser til ortodontisk kirurgisk korrektion og kæbekirurgisk rekonstruktion,

- Ordregiver vurderer, at en stor del af de udbudte virtuelle planlægningsydelser til ortodontisk kirurgisk korrektion bedst varetages af ordregiver selv, da udbuddet på disse ydelser har medført en væsentlig prisstigning.

Har Region Syddanmark efter nærmere undersøgelser besluttet at aflyse udbudsforretningen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal dog være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/09/2018

Send til en kollega

0.046