Fakta om udbudet
Udbyder
Slagelse Kommune
Jobudplacering af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere
Slagelse Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Johanne Rasmussen
Telefon: +45 58573011
E-mail: johra@slagelse.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Jobudplacering af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere
Slagelse Kommune inviterer alle interesserede ansøgere til prækvalifikation for nærværende (begrænset) udbud. Vi søger en leverandør (anden aktør) til indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, som skal kunne bringe disse borgere i ordinært arbejde. Udbuddet består af én aftale, der udbydes til én vindende tilbudsgiver. Det er hensigten, at tilbudsgiver i vid udstrækning byder ind med deres egen vurdering af det optimale indsatsforløb iht. udbudsforholdene. Derfor kender vi ikke den konkrete værdi for det samlede udbud. Leverancen omfatter endog en prismodel, der inkluderer mulighed for bonusudbetaling, som incitamentsordning for opgavens udførelsen.
Slagelse Kommune.
Der er tale om et begrænset udbud, hvor Slagelse Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge om prækvalifikation til at afgive tilbud på leverance af indsatsforløb for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere. Udbuddets overordnede formål er at få målgruppen, aktivitetsparate kontanthjælpsmodtager >30 år i ordinær beskæftigelse.
Instruktioner til ansøgere og tilbudsgivere fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Jobudplacering af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere
Del VI: Supplerende oplysninger
Slagelse Kommune skal hermed meddele, at det begrænsede udbud af opgaven om jobudplacering, nr. 2018/S 150-344576, annulleres under henvisning til procedurefejl.
Årsagen til annullation er nærmere bestemt, at udbudsmaterialet indeholder følgende mangler, som er i uoverensstemmelse med gennemsigtighedsprincippet, jf. Udbudsloven § 2:
1) Udbudsbekendtgørelsen indeholder ikke under Del II pkt. 2.9 en udtømmende beskrivelse af udvælgelses- og tildelingskriterierne for udbuddet, men derimod blot referencen ”Fremgår af udbudsmaterialet”. I henhold til Klagenævnet for Udbuds kendelse af d. 28.7.2018 er det et krav, at udbudsbekendtgørelsen indeholder en udtømmende beskrivelse af udbuddets udvælgelses- og tildelingskriterier, herunder forekommer det ikke tilstrækkeligt at henvise til udbudsbetingelserne. Som følge af pågældende kendelse kan Klagenævnet for Udbud foretage annullation af udbuddet;
2. Udvælgelseskriterierne for prækvalifikationen, dvs. kriterierne ”generel virksomhedspræsentation”, ”oplysninger om etablering”, ”referenceliste” og ”oplysninger om finansielle nøgletal”, vægtes ikke indbyrdes ved ordregivers vurdering af ansøgningerne. I henhold til Klagenævnet for Udbuds udtalelser i kendelsen af d. 10.6.2011 skal de pågældende vurderingskriterier vægtes for at opfylde princippet om gennemsigtighed. Herudover er det under nogle af underkriterierne i forbindelse udvælgelsen ikke angivet tydeligt nok, hvorledes kriterierne vurderes til, at der kan foretages en udvælgelse på baggrund af udbudsmaterialet.
Disse forhold har medført at der er fejl i udbudsproceduren, hvorfor Slagelse Kommune har valgt at bekendtgørelsen skal offentliggøres forfra.
Det er således årsagen til, at udbudsbekendtgørelsen hermed annulleres.
Vi beklager ulejligheden og håber, at i fortsat har interesse i udbuddet.
Vi udbyder opgaven igen med en række rettelser snarest.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i nærværende punkt VI.4.1).
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk