Fakta om udbudet
Udbyder
Viborg Kommune
Vindere
Levering af Beskæftigelsesrettede indsatser til Viborg Kommune
(23.12.2018)
Integro A/S
Skallerupvej 219
9800 Hjørring
Levering af Beskæftigelsesrettede indsatser til Viborg Kommune
(23.12.2018)
FlexFabrikken ApS
Videbechs Alle 185, bygning A
8800 Viborg
Opdateringer
III.1.4
I stedet for:
Tilbudsgivers omsætning i de 2 seneste afsluttede regnskabsår skal være på minimum 500 000 000 DKK.
Læses:
Tilbudsgivers omsætning i de 2 seneste afsluttede regnskabsår skal være på minimum 500 000 DKK.
VI.3
I stedet for:
— Tilbudsgivers omsætning i de 2 seneste afsluttede regnskabsår skal være på minimum 500 000 000 DKK.
Læses:
— Tilbudsgivers omsætning i de 2 seneste afsluttede regnskabsår skal være på minimum 500 000 DKK.
Levering af Beskæftigelsesrettede indsatser til Viborg Kommune
Viborg Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189846
Prinsens Alle 5
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
Telefon: +45 87878976
E-mail: udbud@viborg.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk/udbud
Del II: Genstand
Levering af Beskæftigelsesrettede indsatser til Viborg Kommune
Udbuddet vedrører levering af beskæftigelsesrettede indsatser til Viborg Kommune. Indsatserne er målrettet personer som er visiteret til fleksjob jf. Lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 73 c.
Viborg Kommune.
Udbuddet vedrører en del af den beskæftigelsesrettede indsats i Jobcenter Viborg. Aftalen omhandler levering af et ydelsesforløb til borgere på ledighedsydelse i forbindelse med outplacement til fleksjob eller virksomhedspraktik. Det skal særligt bemærkes, at målgruppen, jf. Lov om aktiv beskæftigelse (LAB) § 73 c, stk. 3, skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører, hvorfor de 2 først prioriterede tilbudsgivere jf. tildelingskriteriet, vil blive tildelt en kontrakt. Begge tilbudsgivere skal kunne modtage borgere i hele kontraktperioden i henhold til deres tilbud.
Det estimerede samlede årlige forbrug omfattet af udbuddet er estimeret til ca. 1 900 000 DKK årligt og der er i gennemsnit ca. 43 borgere/helårspersoner i alt i forløb pr. uge 47 uger om året, fordelt på de 2 vindende tilbudsgivere.
Begrebet helårspersoner skal forstås som det antal borgere, der gennemsnitligt - udregnet på baggrund af 47 uger - vil være henvist til ekstern leverandør/anden aktør, hvorfor der kan være perioder, hvor netop det oplyste estimat afviger, og færre eller flere borgere vil være henvist i praksis.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af aftalen, jf.aftalens pkt. 19.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers omsætning i de 2 seneste afsluttede regnskabsår skal være på minimum 500 000 000 DKK.
Tilbudsgiver skal anføre en Referenceliste med angivelse af 2 referencer i relation til den udbudte ydelse hvor tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har leveret beskæftigelsesrettede indsatser for mere end 250 000 DKK årligt pr. reference.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudsloven: § 137 stk. 1, nr. 1-7.
Tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation via en serviceattest vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet.
— Der er bodsbestemmelser jf. kontraktens afsnit 14,
— Vindende tilbudsgiver er forpligtet til at tegne og opretholde en erhvervsansvarsforsikring i hele aftalens løbetid med en dækningssum på minimum 5 000 000 DKK pr. år, jf. kontraktens afsnit 17,
— Der er en arbejdsklausul jf. kontraktens afsnit 19.
Der udbetales udover den ugentlige pris, en fast bonus på 3 000 DKK, pr. borger, som kommer i fleksjob - og yderligere 5 000 DKK såfremt borgeren fortsat er ansat i fleksjob, 26 uger efter at fleksjobbet er etableret.
Del IV: Procedure
Tilbud vurderes på baggrund af tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet. Pris tæller 40% og kvalitet i opgaveløsningen 60%.
Tilbuddenes grad af opfyldelse af underkriterierne ”Kvalitet i opgaveløsningen” bedømmes på en skala fra 0-8 point på baggrund af besvarelserne i Bilag 5 – Kvalitetsbesvarelse. Bemærk at konkurrenceparameteret ”effekt” vægter 40% af den kvalitative evaluering og de øvrige parametre vægter 30% hver.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal – på tidspunktet for tilbuddets afgivelse - opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:
- Tilbudsgivers omsætning i de 2 seneste afsluttede regnskabsår skal være på minimum 500 000 000 DKK
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen:
- Tilbudsgiver skal anføre en Referenceliste med angivelse af 2 referencer i relation til den udbudte ydelse hvor tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har leveret beskæftigelsesrettede indsatser for mere end 250 000 DKK årligt pr. reference. Det er ikke et krav at indsatserne specifikt har været målrettet modtagere af ledighedsydelse. Tilbudsgiver skal beskrive leverancerne, angive beløb samt navn og telefonnummer på modtager hos den ordregivende myndighed.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137:
- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
- Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5,
- Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Tilbudsgiver skal på anmodning fremsende dokumentation via en serviceattest vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet.
Serviceattest kan rekvireres her:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og Tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
finder ikke anvendelse
Danmark
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere jf. lov om Klagenævnet for Udbud (lbk nr. 593 af 2.6.2016) § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse: http://kfst.dk