23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 185-418315
Offentliggjort
26.09.2018
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

Anskaffelse af 2 stk. Biograph Vision 450 med tilhørende serviceaftale

(26.09.2018)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup

Anskaffelse af 2 stk. Biograph Vision 450 med tilhørende serviceaftale


Region Sjælland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Niels-Henrik Christiansen
Telefon: +45 20240145
E-mail: nhc@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af 2 stk. Biograph Vision 450 med tilhørende serviceaftale

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33115100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelsen omfatter levering af 2 stk. Biograph Vision 450 med tilhørende software og serviceaftale til Region Sjællands hospitaler i hhv. Næstved og Køge. Begge scannere er konfigureret således de er egnet til onkologi, neurologi og stråleterapi- scanninger. Herudover er det et krav at begge PET/CT-skannere er digitale, at CT-delen er en 64 slices CT og at gantry-åbning er minimum 78 cm.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 24 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33115100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelsen omfatter levering af 2 stk. Biograph Vision 450 med tilhørende software og serviceaftale til Region Sjællands hospitaler i hhv. Næstved og Køge. Begge scannere er konfigureret således de er egnet til onkologi, neurologi og stråleterapi- scanninger. Herudover er det et krav at begge PET/CT-skannere er digitale, at CT-delen er en 64 slices CT og at gantry-åbning er minimum 78 cm.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

2 af Region Sjællands eksisterende PET/CT scannere skal udskiftes i løbet af Q1-2019. Begge scannere skal være konfigureret således af skannerne er egnet til onkologi, neurologi og stråleterapi-scanninger. Herudover er det et krav at begge PET/CT-scannere er digitale, samt at CT-delen er en 64 slices CT.

I Region Sjælland er mere end halvdelen af befolkningen moderat eller svært overvægtige, med en stigning for de svært overvægtige fra 15.8% til 20.4% i perioden 2010- 2017. Dette udfordrer allerede vores eksisterende PET/CT-skanneres gantry-åbning. Derfor er det et krav til anvendeligheden af scannerne, at de har en gantry-åbning på minimum 78 cm, således at andelen af stråleterapi-patienter, der kan PET/CT-scannes, bliver størst mulig.

Region Sjælland har lavet en omfattende markedsafdækning der viser, at alene Siemens leverer scannere med en gantry-åbning på 78cm. Kontrakten på levering af de nødvendige 2 PET/CT scannere kan således af tekniske grunde alene tildeles netop Siemens, jf. udbudsloven § 80, stk. 3, nr. 2.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Anskaffelse af 2 stk. Biograph Vision 450 med tilhørende serviceaftale

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24/09/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Siemens Healthcare A/S
88578228
Borupvang 9
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK02
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 24 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 24 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Den ordregivende myndighed ønsker at indgå en kontrakt med den nævnte leverandør.

Kontrakten vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-Tidende, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1, nr. 2.

For klagefrister i øvrigt kan der henvises til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for en ordregivers beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/09/2018

Send til en kollega

0.048