Fakta om udbudet
Udbyder
Herning Kommune
Udbud af kompressionsstrømper
Herning Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189919
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Marc Masana
Telefon: +45 96282349
E-mail: marc.masana@herning.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/85738013.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.herning.dk/
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Christian Meyer Pedersen
Telefon: +45 76161447
E-mail: chp27@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.esbjergkommune.dk/
29189897
Akseltorv 1
Kolding
6000
Danmark
Kontaktperson: Merethe Laursen
E-mail: mela@kolding.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kolding.dk/
Odense
5000
Danmark
E-mail: viz@odense.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Fredericia
Danmark
E-mail: Pia.rossen@fredericia.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fredericia.dk/
Holstebro
Danmark
E-mail: me@holstebro.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.holstebro.dk/Default.aspx
Ikast
Danmark
E-mail: angka@ikast-brande.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ikast-brande.dk/
Lemvig
Danmark
E-mail: jens.wester.bale@lemvig.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lemvig.dk/
Middelfart
Danmark
E-mail: Tina.weissnielsen@middelfart.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.middelfart.dk/
Randers
Danmark
E-mail: sanne.svendsen@randers.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk/
Silkeborg
Danmark
E-mail: Christina.humle@silkeborg.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://silkeborgkommune.dk/
Svendborg
Danmark
E-mail: jakob.bangshoi@svendborg.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.svendborg.dk/
Sønderborg
Danmark
E-mail: anwt@sonderborg.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.sonderborgkommune.dk
Vejle
Danmark
E-mail: linas@vejle.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vejle.dk/
Del II: Genstand
Udbud af kompressionsstrømper
Udbuddet vedrører levering af Kompressionsstrømper til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig til at benytte den herved udbudte rammeaftale (herefter benævnt ordregiver).
Udbuddet er delt op i 4 delaftaler. Delaftale 1 er uden måltagning, mens delaftale 2-4, er levering af kompressionsstrømper, hvor leverandøren står for måltagning. For nærmere beskrivelse af de enkelte delaftaler, se punkt 3, udbuddets omfang i udbudsbetingelserne.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud jf. Udbudsloven (LOV nr. 1564 af 15.12.2015) hvilket betyder, at alle interesserede tilbudsgivere kan byde på opgaven.
Delaftale 1 - Levering af kompressionsstrømper uden måltagning
Mercell Delaftale 1: Levering af kompressionsstrømper uden måltagning. Denne delaftaler dækker leveringen til de kommuner som selv har sygefagligt personale som foretager måltagningen af strømper. De kommuner som deltager i delaftale 3-4, er med på denne delaftale på option. Skulle én eller flere af disse kommuner således opsige aftalen med deres leverandør, kan de således tilslutte sig denne delaftale. Forventet omsætning: 7 800 000 DKK.
Handsker og armstrømper indgår i aftalen som en option, som de tilsluttede kommuner kan vælge at benytte eller ej. Der skal afgives tilbud på optionen, og vægtningen af denne fremgår i tilbudslisten, samt i udbudsbetingelserne.
Delaftale 2 - Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Odense Kommune
Mercell Delaftale 2: Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Odense Kommune. Denne delaftaler dækker levering og måltagning for Odense Kommunes kompressionsstrømper. Forventet omsætning: 2 600 000 DKK.
Handsker og armstrømper indgår i aftalen som en option, som de tilsluttede kommuner kan vælge at benytte eller ej. Der skal afgives tilbud på optionen, og vægtningen af denne fremgår i tilbudslisten, samt i udbudsbetingelserne.
Delaftale 3 - Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Esbjerg Kommune
Mercell Delaftale 3: Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Esbjerg Kommune. Denne delaftaler dækker levering og måltagning for Esbjerg Kommunes kompressionsstrømper. Forventet omsætning: 2 100 000 DKK.
Delaftale 4 - Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Kolding Kommune
Mercell Delaftale 4: Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Kolding Kommune. Denne delaftaler dækker levering og måltagning for Kolding Kommunes kompressionsstrømper. Forventet omsætning: 1 300 000 DKK.
Handsker og armstrømper indgår i aftalen som en option, som de tilsluttede kommuner kan vælge at benytte eller ej. Der skal afgives tilbud på optionen, og vægtningen af denne fremgår i tilbudslisten, samt i udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1 - Levering af kompressionsstrømper uden måltagning
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 2 - Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Odense Kommune
Borgervænget 5
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 70110711
E-mail: info@sahva.dk
Fax: +45 39182611
NUTS-kode: DK011
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 3 - Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Esbjerg Kommune
Borgervænget 5
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 70110711
E-mail: info@sahva.dk
Fax: +45 39182611
NUTS-kode: DK011
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 4 - Levering af kompressionsstrømper inklusiv måltagning i Kolding Kommune
Borgervænget 5
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 70110711
E-mail: info@sahva.dk
Fax: +45 39182611
NUTS-kode: DK011
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde,
Jf. udbudslovens § 137:
- At tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26.2.2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,
- At tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende,
- At tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet,
- At tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på Konkurrencefordrejning,
- At tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den ågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion,
- At tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis Ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, eller
- At tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde fo beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk