Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Thisted Kommune
Vindere
(20.02.2019)
Dansk Nordenta A/S
Nydamsvej 8
8362 Hørning
Udbud på levering af dentale forbrugsartikler til Fællesindkøb Nord
Thisted Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189560
Asylgade 30
Thisted
7700
Danmark
Kontaktperson: Bo Kjærup
Telefon: +45 99171728
E-mail: bmk@thisted.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/93547162.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.thisted.dk/
29189501
Ny Rådhusplads 1
Brønderslev
9700
Danmark
E-mail: Raadhus@99454545.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.bronderslev.dk
29189382
Springvandspladsen 5
Hjørring
9800
Danmark
E-mail: hjoerring@hjoerring.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hjoerring.dk/
29189498
Rådhus Allé 100
Frederikshavn
9900
Danmark
E-mail: post@frederikshavn.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://frederikshavn.dk/
29189439
Toftevej 43
Aabybro
9440
Danmark
E-mail: raadhus@jammerbugt.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.jammerbugt.dk/
29 18 94 71
Vestre Boulevard 7
Aars
9600
Danmark
E-mail: post@vesthimmerland.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vesthimmerland.dk/
29189560
Asylgade 30
Thisted
7700
Danmark
E-mail: bmk@thisted.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/93547162.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.thisted.dk/
Del II: Genstand
Udbud på levering af dentale forbrugsartikler til Fællesindkøb Nord
Fællesindkøb Nord Brønderslev Kommune, Hjørring Kommune, Frederikshavn Kommune, Jammerbugt Kommune, Vesthimmerlands Kommune og Thisted Kommune, herefter samlet kaldet ordregiver, udbyder levering af dentale forbrugsartikler.
Levering vil finde sted til alle deltagende kommuners kommunale tandklinikker.
Alle spørgsmål, der fremsendes senest den 15.11.2018 kl. 23:59, kan påregnes besvaret. Spørgsmål, der modtages herefter, vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt at besvare senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb.
Spørgsmål der modtages senere end 6 dage inden tilbudsfristens udløb, vil ikke blive besvaret.
Fællesindkøb Nord Brønderslev Kommune, Hjørring Kommune, Frederikshavn Kommune, Jammerbugt Kommune, Vesthimmerlands Kommune og Thisted Kommune, herefter samlet kaldet ordregiver, udbyder levering af dentale forbrugsartikler.
Levering vil finde sted til alle deltagende kommuners kommunale tandklinikker.
Alle spørgsmål, der fremsendes senest den 15.11.2018 kl. 23:59, kan påregnes besvaret. Spørgsmål, der modtages herefter, vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt at besvare senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb.
Spørgsmål der modtages senere end 6 dage inden tilbudsfristens udløb, vil ikke blive besvaret.
Rammeaftalen er gældende i 24 måneder fra 1.4.2019 til 31.3.2021. Herudover er der 2 optioner på forlængelse á hver op til 12 måneder på uændrede vilkår og priser. Option på forlængelse vil blive varslet senest 3 måneder inden ikrafttrædelse. Ordregiver træffer afgørelse om rammeaftalen skal forlænges.
Rammeaftalen er gældende i 24 måneder fra 1.4.2019 til 31.3.2021. Herudover er der 2 optioner på forlængelse á hver op til 12 måneder på uændrede vilkår og priser. Option på forlængelse vil blive varslet senest 3 måneder inden ikrafttrædelse. Ordregiver træffer afgørelse om rammeaftalen skal forlænges.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen jf. udbudslovens § § 140 og 142:
Tilbudsgivers egenkapital i henhold til senest afsluttede regnskabsår. Der kræves som minimum positiv egenkapital.
Som dokumentation for den positive egenkapital skal den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
- Godkendt årsrapport med revisionserklæring.
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
- Enten godkendt årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
- eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse.
Tilbudsgiver skal oplyse det forsikrede beløb i tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring. Der kræves som minimum en erhvervsansvarsforsikring på 5 000 000 DKK, hvor evt. selvrisiko ikke må overstige 100 000 DKK pr. skade,
- Som dokumentation for gældende erhvervsansvarsforsikring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende gældende forsikringsaftale og police eller fremsende erklæring fra det relevante forsikringsselskab, som dokumenterer, at kravene er opfyldt. Hvis tilbudsgiver kan gøre disse oplysninger tilgængelige for ordregiver i elektronisk form, f.eks. via et link til websted, skal ordregiver selv rekvirere den fornødne dokumentation.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen jf. udbudslovens § § 140 og 142:
Tilbudsgivers egenkapital i henhold til senest afsluttede regnskabsår. Der kræves som minimum positiv egenkapital.
Som dokumentation for den positive egenkapital skal den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
- Godkendt årsrapport med revisionserklæring.
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
- Enten godkendt årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
- eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse.
Tilbudsgiver skal oplyse det forsikrede beløb i tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring. Der kræves som minimum en erhvervsansvarsforsikring på 5 000 000 DKK, hvor evt. selvrisiko ikke må overstige 100 000 DKK pr. skade,
- Som dokumentation for gældende erhvervsansvarsforsikring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende gældende forsikringsaftale og police eller fremsende erklæring fra det relevante forsikringsselskab, som dokumenterer, at kravene er opfyldt. Hvis tilbudsgiver kan gøre disse oplysninger tilgængelige for ordregiver i elektronisk form, f.eks. via et link til websted, skal ordregiver selv rekvirere den fornødne dokumentation.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § § 140 og 143:
- Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference indenfor de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af de i pkt. 1.1 angivne ydelser, i størrelsesordenen minimum 600 000 DKK over en periode på 12 måneder til én aftalepart (offentlig eller privat) eller minimim 1 500 000 DKK over en periode på 12 måneder til flere aftagere på én fælles aftale (offentlig eller privat),
- Tilbudsgiver skal i ESPD del IV C i punktet "For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type" udarbejde referenceliste jfr. ovenfor. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af den betydeligste sammenlignelige levering, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkt og den offentlige eller private modtager.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § § 140 og 143:
- Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference indenfor de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af de i pkt. 1.1 angivne ydelser, i størrelsesordenen minimum 600 000 DKK over en periode på 12 måneder til én aftalepart (offentlig eller privat) eller minimim 1 500 000 DKK over en periode på 12 måneder til flere aftagere på én fælles aftale (offentlig eller privat),
- Tilbudsgiver skal i ESPD del IV C i punktet "For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type" udarbejde referenceliste jfr. ovenfor. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af den betydeligste sammenlignelige levering, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkt og den offentlige eller private modtager.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk