23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 212-486249
Offentliggjort
03.11.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE)


Region Nordjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Søren Aagaard
E-mail: schr@rn.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE)

Sagsnr.: 2018-011165
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85140000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører kontrakt om drift af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE) i form af akutbiler, paramedicinerbiler og akutlægebiler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85143000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Region Nordjylland. Der henvises til kravspecifikationen.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Nordjylland anvender i dag Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE) som supplement til ambulancetjenesten. Beredskabet for Øvrige Præhospitale Enheder udgør i dag 2 akutlægebiler med placering i Aalborg og Hjørring, 5 paramedicinerbiler med placering i Farsø, Frederikshavn, Thisted, Hobro og Brovst, og 2 akutbiler med placering i Hals og Skagen, sidstnævnte dog kun i sommermånederne juni, juli og august. Regionsråde i Region Nordjylland ønsker nu at gennemføre selvstændigt udbud af De Øvrige Præhospitale Enheder for at afprøve den nuværende markedspris for disse ydelser.

Kontrakten omfatter drift af akutlægebiler, paramedicinerbiler og akutbiler, jf. nærmere kravspecifikationens afsnit 2.1.

Der forventes indgået kontrakt om de forventede Initiale antal ØPE som nærmere beskrevet i Kravspecifikationens afsnit 2.1 og som defineret i Kontraktens punkt 1.3. Forventet driftsstart er pr. 1.10.2019. Præcis dato for driftsstart aftales forud for kontraktunderskrift.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter optioner på tilkøb af yderlige ØPE. Se vilkår herfor i Kravspecifikationens afsnit 2.1 og Kontraktens punkt 18.

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på de udbudte optioner i overensstemmelse med det i Kravspecifikationen og Bilag 3 anførte. Ordregiver kan udnytte optionerne på et hvilket som helst tidspunkt, herunder i forbindelse med kontraktunderskrift eller senere, inkl. optionsperioder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte de udbudte optioner.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 123-279848
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Udbud af Øvrige Præhospitale Enheder (ØPE)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

A) Oplysninger om udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier afgives i ESPD via eESPD (xml-fil). Se nærmere udbudsmaterialets dokument 01 - Udelukkelse og egnethed.

B) Tilbud skal uploades i iBinder - link fremgår af punkt I.3). Tilbud kan ikke afgives andetsteds.

C) Ad punkt 1.3) Al kommunikation, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal ske via iBinder.

D) Ad pkt. II.2.7) Kontraktens varighed er angivet fra datoen for Driftsperiodens start.

E) Der vil ikke blive afgivet kontrolbud, men ordregiver vil foretage kontrolberegning.

F) På nuværende tidspunkt er finansieringen af lægelønnen til akutlægebilen i Hjørring ikke bevilliget. Der er således usikkerhed om, om det Initiale antal ØPE vedrørende akutlægebiler vil omfatte en akutlægebil i Hjørring. Som et eventuelt alternativ kan der blive tale om bestilling af yderligere én paramedicinerbil til drift i Hjørring. Spørgsmålet forventes afklaret i efteråret 2018.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud.

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 1, nr. 1.

Senest samtidigt med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiverens om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/10/2018

Send til en kollega

0.047