23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 240-547835
Offentliggjort
13.12.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

(23.12.2018)
Labex ApS
Valby

Erytrocytserologi - Udbud af reagenser og udstyr til donor-/patientanalyser


Region Sjælland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alléen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Carsten Rimborg
Telefon: +45 70155000
E-mail: carri@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Erytrocytserologi - Udbud af reagenser og udstyr til donor-/patientanalyser

Sagsnr.: 18-000337
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af reagenser til Erytrocytserologi.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 5 212 208.30 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Donor- og Patientblodtypebestemmelse, BAC- og BF Tests, Immuniseringsundersøgelse, DAT inkl. specifik DAT, antistofidentifikation, titrering

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Donor- og Patientblodtypebestemmelse, BAC- og BF Tests, Immuniseringsundersøgelse, DAT inkl. specifik DAT, antistofidentifikation, titrering.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 45
Kvalitetskriterium - Navn: Arbejdsmiljø / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Uddannelse / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: IT / Vægtning: 5
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Donor kontrolblodtype

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Donor kontrolblodtype

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 45
Kvalitetskriterium - Navn: Arbejdsmiljø / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Uddannelse / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: IT / Vægtning: 5
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Donorfænotypebestemmelse

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Donorfænotypebestemmelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 45
Kvalitetskriterium - Navn: Arbejdsmiljø / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Uddannelse / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: IT / Vægtning: 5
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 171-388328
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse
Den ordregivende myndighed vil ikke tildele yderligere kontrakter på baggrund af forhåndsmeddelelsen ovenfor

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

A: Donor- og Patientblodtypebestemmelse BAC- og BF Tests, Immuniseringsundersøgelse, DAT inkl. specifik DAT, antistofidentifikation, titrering

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
11/12/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Labex ApS
19947394
Gammel Køge Landevej 55
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 45661300
E-mail: labex@labex.com
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 5 212 208.30 DKK / Højeste bud: 8 759 987.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

B: Donor kontrolblodtype

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
11/12/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Labex ApS
19947394
Gammel Køge Landevej 55
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 45661300
E-mail: labex@labex.com
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 394 000.00 DKK / Højeste bud: 436 400.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

C: Donorfænotypebestemmelse

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
11/12/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Labex ApS
19947394
Gammel Køge Landevej 55
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 45661300
E-mail: labex@labex.com
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 1 648 750.00 DKK / Højeste bud: 3 322 104.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Betegnelse:

O: IT Krav (Tildeles ikke)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt denne er omfattet af én eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven § § 135-136, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138. Ordregiver vil fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakterne, kræve dokumentation for nedenstående oplysninger, der er afgivet i udbudsbilag 1 (ESPD):

a) Oplysninger afgivet i udbudsbilag 1 (ESPD) vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135.

Ad a) For danske virksomheder skal ovenstående dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.

For udenlandske virksomheder skal dokumentation i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135 stk. 1 forelægges i form af et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.

I forhold til § 135 stk. 3, skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land, som bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135 stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en tro og love erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent faglig organisation i det land hvor tilbudsgiveren er etableret.

Al ovenstående dokumentation skal være udstedt senest 12 måneder inden fremsendelse til ordregiver.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter omfattet af udbudslovens afsnit II, skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage, regnet fra dagen efter ordregivers offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven afsnit II, skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud, skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/12/2018

Send til en kollega

0.047