Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aarhus Universitet
CT Scanner til Institut for Retsmedicin, Aarhus Universitet
Aarhus Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
41826614
Nordre Ringgade 1
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Suheyla Savas
E-mail: schs@au.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.au.dk
Del II: Genstand
CT Scanner til Institut for Retsmedicin, Aarhus Universitet
Udbuddet omhandler indkøb af 1 stk. CT-Scanner til Institut for Retsmedicin, Aarhus universitet til brug for CT skanning af alle afdøde, der obduceres på instituttet.
Aarhus.
Udbuddet omhandler indkøb af 1 stk. CT-Scanner til Institut for Retsmedicin, Aarhus universitet til brug for CT skanning af alle afdøde, der obduceres på instituttet.
Formålet hermed er dels at kunne målrette en obduktion afhængigt af skanningsfundene, samt at give et værdifuldt supplement af information til brug for sagsbehandlingen.
CT skanning af afdøde foregår nu på alle de tre retsmedicinske institutter i Danmark.
For nærmere beskrivelse af den udbudte ydelse, henvises til udbudsmaterialet.
I forbindelse med udbuddet er det muligt at besigtige lokalerne Z1.042 og Z1.043 og Z1.044 i Bygning D202 (indgang D) på Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N fra kl. 10:00-12:00, torsdag d. 3.1.2019. Besigtigelsen er et frivillig tilbud om at se lokalerne inden afgivelse af tilbud. Der vil ikke være yderligere information på dagen og evt. spørgsmål skal sendes via TenderKonnect. Tilmelding vil være nødvendig of skal ske til Suheyla Savas på schs@au.dk senest d. 2.1.2019, kl. 12:00.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
1) Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1;
2) Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2;
3) Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrence fordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
— Omsætning i senest afsluttede regnskabsår,
— Egenkapital for det seneste afsluttede årsregnskab.
— Omsætning på minimum 4 000 000 DKK i senest afsluttede regnskabsår,
— Positiv egenkapital på minimum 1 000 000 DKK.
Referenceliste med angivelse af minimum 3 tilsvarende leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
Tilbudsgiver skal beskrive mindst 3 tilsvarende referencer, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
Med tilsvarende reference skal forstås en leverance, hvor Tilbudsgiver har leveret en CT-scanner til en offentlig myndighed.
Fremgår af udbudsmaterialets udkast til kontrakt.
Der stilles ikke krav om sikkerhedsstillelse og der er bodsbestemmelser.
Leverandøren er forpligtet til at tegne følgende forsikring dækkende:
a) Professionel erhvervs-/produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK.
Del IV: Procedure
Aarhus
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forbeholder sig ret til at afholde præsentationsmøder, hvor Tilbudsgiver skal præsentere sit tilbud. Møderne vil foregå hos Ordregiver mellem d. 30. januar og 8.2.2019.
Ordregiver vil umiddelbart efter tilbudsfristen orientere konditionsmæssige tilbudsgivere om hvilken dato, der skal afholdes præsentationsmøder.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
1) Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1;
2) Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2;
3) Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrence fordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4
Der stilles ikke krav om underskrift på ESPD-dokumentet.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Serviceattest kan rekvireres her:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Grundet behovet for en hurtig levering skal denne dokumentation være Ordregiver i hænde senest 18 dage efter, at den pågældende Tilbudsgiver har modtaget anmodning herom, men meget gerne hurtigere. Det samme gælder for de virksomheder, som den vindende tilbudsgiver måtte basere sit tilbud på. Fristen vil alene blive forlænget af Ordregiver i særlige tilfælde.
Særligt udenlandske tilbudsgivere:
Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk