Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af førstehjælpsudstyr
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Kristina Wirk
Telefon: +45 61921521
E-mail: bwi006@politi.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.politi.dk
Del II: Genstand
Offentligt udbud af rammeaftale om levering af førstehjælpsudstyr
Dansk Politi, herunder i Grønland og på Færøerne, udbyder hermed en rammeaftale vedr. indkøb af førstehjælpsudstyr til eksisterende førstehjælpstakser kaldet IFAK (Individual First Aid Kit) og VFAK (Vehicle First Aid Kit). Udbuddet omfatter følgende produkter: Forbinding, Lufttæt forbinding, Tourniquet, Gaze, Traumesaks, Handsker, Pocketmaske, Folietæppe, Actioncard, Pandelygte og Plaster.
Udbuddet omfatter ikke førstehjælpstasker.
Dansk Politi, herunder i Grønland og på Færøerne, udbyder hermed en rammeaftale vedr. indkøb af førstehjælpsudstyr til eksisterende førstehjælpstakser kaldet IFAK (Individual First Aid Kit) og VFAK (Vehicle First Aid Kit). Udbuddet omfatter følgende produkter: Forbinding, Lufttæt forbinding, Tourniquet, Gaze, Traumesaks, Handsker, Pocketmaske, Folietæppe, Actioncard, Pandelygte og Plaster.
Udbuddet omfatter ikke førstehjælpstasker.
Ordregiver udbyder ikke separate delaftaler, da produkterne anses som et samlet produkt, da det er et mindstekrav, at de tilbudte produkter skal kunne indeholdes i VFAK og IFAK taskerne.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af førstehjælpsudstyr
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal med sit tilbud indgive et ESPD. Ved en sammenslutning af virksomheder, skal der indgives særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Før ordregivers tildeling af Rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Ordregiver gør brug af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
I forbindelse med tilbudsafgivelsen skal der fremsendes vareprøver. Dette er beskrevet i udbudsbetingelserne.
Udbuddet annulleres da der ikke er modtaget nogle konditionsmæssige tilbud grundet et uhensigtsmæssigt krav i udbudsmaterialet. Ordregiver til foretage de nødvendige ændringer og forventer, at offentliggøre udbuddet på ny indenfor de kommende 14 dage.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk