23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 027-059438
Offentliggjort
07.02.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://levportal.amgros.dk

Udbyder

Amgros I/S

Vindere

Amgros 2019-1.80.b.

(19.08.2019)
Curium Sweden AB
Stockholm

Amgros 2019-1.80.b.

(19.08.2019)
GE Healthcare A/S
Brøndbyvester

Opdateringer

Rettelse
(22.03.2019)

II.1.5
I stedet for:
44 000 000 DKK
Læses:
40 000 000 DKK

II.2.4
Placering af det tekst, der skal ændres:2. punktum
I stedet for:
Rammeaftalen omfatter Tc-generatorer med styrker i intervallet 11-90 Gbq.
Læses:
Rammeaftalen omfatter Tc-generatorer med styrker i intervallet 31-90 Gbq.

II.2.6
I stedet for:
44 000 000 DKK
Læses:
40 000 000 DKK

IV.2.6
I stedet for:
1.10.2019
Læses:
6 måneder

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 01-04-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 24-04-2019
Time: 12:00

IV.2.7
I stedet for:
Dato: 01-04-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 24-04-2019
Time: 12:00

Rettelse
(08.04.2019)

II.2.4
Placering af det tekst, der skal ændres:2. punktum
I stedet for:
Rammeaftalen omfatter Tc-generatorer med styrker i intervallet 11-90 Gbq.
Læses:
Rammeaftalen omfatter Tc-generatorer med styrker i intervallet 21-90 Gbq.

Amgros 2019-1.80.b


Amgros I/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Amgros I/S
14479880
Dampfærgevej 22
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Flemming Sonne
Telefon: +45 88713000
E-mail: udbud@amgros.dk
Fax: +45 88713008
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.amgros.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://levportal.amgros.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://levportal.amgros.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Amgros 2019-1.80.b.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33600000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Med henblik på at forsyne interessenternes afdelinger på sygehusene med lægemidler, ønsker Amgros at indgå rammeaftaler for de i afsnit II.2.4 angivne lægemidler. Rammeaftalerne er ikke-eksklusive. Rammeaftaler indgås uden købepligt, og sygehusafdelingerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros' rammeaftaler.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 44 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Leveringssted er den på bestillingen angivne adresse/afdeling.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter levering af Tc-generatorer (Radionuclide generatorer med ATC-kode V09FX01, Technetium (99m-tc)-pertechnetat. Rammeaftalen omfatter Tc-generatorer med styrker i intervallet 11-90 Gbq. Leverandøren skal give tilbud på Tc-generatorer i flere forskellige styrker indenfor forskellige styrkeintervaller specificeret nærmere på varelisten.

Prisen på Tc-generatorerne inkluderer levering og afhentning af henfaldne Tc-generatorer.

Der udbydes en rammeaftale med 2 aktører. Den leverandør, som afgiver tilbuddet med den laveste pris vil i rammeaftalens løbetid få tildelt ordrer svarende til ca. 70% af det samlede forbrug, mens den leverandør, der afgiver tilbuddet med den næstlaveste pris vil få tildelt ordrer i rammeaftalens løbetid svarende til ca. 30% af det samlede forbrug. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.

Under betegnelsen "mængde i enheder" i varelisten er angivet et skønnet forbrug af Tc-generatorerne. Dette skøn er baseret på et historisk forbrug, og at leverandørerne må påregne, at det faktiske indkøb under en rammeaftale kan afvige væsentligt derfra. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2 og rammeaftalens pkt. 2.

Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest ved tilbudsfristens udløb, jf. pkt. IV.2.2. Endvidere skal leverandøren på tidspunktet for tilbudsfristens udløb og i løbet af rammeaftalens varighed have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 44 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2019
Slut: 01/08/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Amgros kan forlænge rammeaftalen 2 gange med op til 1 år ad gangen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbudsgruppen omfatter som frivillig option øvrigt tilbehør til Tc-generatorerne, som eksempelvis yderligere elueringsglas, blyskjold, nålebeskyttere mv. Det er ikke et krav, at leverandøren afgiver tilbud på disse varer. Det af leverandørerne eventuelt tilbudte tilbehør til Tc-generatorerne, indgår ikke i tilbudsevalueringen, da forbruget vurderes at være meget begrænset.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Leverandører, der ønsker at afgive tilbud, skal anvende standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) til at afgive erklæring vedrørende de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § § 135-136 i udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015 med ændringer). Nærmere oplysninger om udfyldelse og anvendelse af ESPD i udbudsprocessen findes i den af Amgros udarbejdede vejledning herom om i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens "vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument". Den/de vindende leverandør(er), som Amgros har til hensigt at tildele rammeaftalen, skal yderligere inden tildelingen have gjort dokumentation tilgængelig for Amgros for så vidt angår de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. § § 152-153 i udbudsloven. Amgros kan ikke udelukke en leverandør, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-135, såfremt leverandøren kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for, at leverandøren desuagtet er pålidelig, jf. 138 i udbudsloven. Amgros tager forbehold for at gennemføre en sådan "self-cleaning" proces, såfremt det måtte være relevant.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ingen oplysninger kræves.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ingen oplysninger kræves.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til bestemmelserne i udkast til rammeaftalen samt pkt. II.2.4. Der kræves ingen særlige retlig form. Såfremt en ordre tildeles en sammenslutning af leverandører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 2
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/04/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Norsk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/10/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/04/2019
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Amgros I/S, Damfærgevej 27-29, 2100 København Ø

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet efter tilbudsfristens udløb. Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tildeling (orienteringsskrivelse), jf. udbudslovens § 171, modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres tidligere.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

I relation til pkt. II.2.4 bemærkes, at Amgros har overvejet, om udbudsgruppen kan opdeles. Amgros har skønnet, at det ikke er tilfældes på baggrund af overvejelser om stordriftsfordele, der ikke vil være realiserbare ved opdeling samt omkostninger og patientsikkehedsmæssige hensyn relateret til den efterfølgende kontrakt- og lægemiddelhåndtering.

I relation til pkt. II.1.5 og pkt. II.2.6 bemærkes, at den anslåede værdi er den samlede anslåede værdi i rammeaftalens varighed inkl. mulighed for forlængelse, jf. pkt. II.2.7. Det bemærkes endvidere, at den anslåede værdi er baseret på et historisk forbrug, og at det faktiske indkøb derfor kan afvige væsentligt derfra, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 3.1 og rammeaftalens pkt. 2. Spørgsmål til udbudsmaterialet kan stilles i udbudssystemet jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom.

Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelse, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.

I relation til pkt. IV.2.4 bemærkes, at enkelte dele af tilbuddet tillige kan være på engelsk. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.

I relation til pkt. VI.2 bemærkes, at elektronisk fakturering kræves.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk.4

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/02/2019

Send til en kollega

0.094