Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=231296&B=REGIONNORD
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Udbud af dialysemaskiner til intensiv inkl. forbrugsvarer
(11.09.2019)
Fresenius Medical Care Danmark A/S
2630 Taastrup
Udbud af dialysemaskiner til intensiv inkl. forbrugsvarer
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Camilla Lauridsen
Telefon: +45 21596020
E-mail: camlau@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
Del II: Genstand
Udbud af dialysemaskiner til intensiv inkl. forbrugsvarer
Region Nordjylland udbyder rammeaftale vedr. levering af antal dialysemaskiner til intensiv (CRRT-behandling) samt tilhørende forbrugsvarer.
Region Nordjylland udbyder rammeaftale vedr. levering af dialysemaskiner til intensiv (CRRT-behandling) samt tilhørende forbrugsvarer.
Rammeaftalen udbydes som en 4-årig rammeaftale med mulighed for opsigelse efter 2 år. Der forventes anskaffet op til 11 dialysemaskiner til intensiv i aftaleperioden.
Rammeaftalen vil indeholder optioner vedr:
— Serviceaftale.
De udbudte produkter udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Positiv egenkapital.
1) Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er positiv.
2) En liste over de betydeligste leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
2) Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af dialysemaskiner til intensiv til et hospital samt tilhørende forbrugsvarer. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer med henblik på bekræftelse af de afgivne oplysninger. Tilbudsgiver bedes derfor anføre kontaktoplysninger på referencerne.
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.
Der stilles bl.a. yderligere krav til miljø, se kontraktens pkt. 6.4 og Kontraktbilag 2, og krav om opretholdelse af erhvervsansvarsforsikring i hele leverancens forventede levetid.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4;
3) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk