Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Amgros I/S
Vindere
Delaftale 1
(19.08.2019)
Curium Sweden AB
Stockholm
Amgros 2019-2.92a
Amgros I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Dampfærgevej 22
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Flemming Sonne
Telefon: +45 88713000
E-mail: udbud@amgros.dk
Fax: +45 88713008
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.amgros.dk
Del II: Genstand
Amgros 2019-2.92a
Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Med henblik på at forsyne interessenternes afdelinger på sygehusene med lægemidler, ønsker Amgros at indgå rammeaftaler for de i afsnit II.2.4 angivne lægemidler. Rammeaftalerne er ikke-eksklusive. Rammeaftaler indgås uden købepligt, og sygehusafdelingerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros' rammeaftaler.
Delaftale 1
Leveringssted er den på bestillingen angivne adresse/sygehusafdeling.
Rammeaftalen omfatter levering af jod-produkter (ATC-kode V09IX01, Iod (123-i) -iobenguan og ATC-kode V09FX02, Iod (123-i)-natriumiodid), injektionsvæske med styrker indenfor intervaller specificeret på varelisten. Rammeaftalen er opdelt i 2 delaftaler (udbudsnummer 1 og 2).
Denne delaftale (1) omfatter levering af Iod (123-i)-iobenguan (ATC-koden V09IX01), injektionsvæske med styrker i styrkeintervallet 0-550 Mbq. Leverandøren skal give tilbud på lægemidlet i flere forskellige styrker indenfor forskellige styrkeintervaller specificeret nærmere på varelisten.
Der skal for hver af de 2 delaftaler (udbudsnummer 1 og udbudsnummer 2) også afgives pris for levering, da prisen på jod-produkterne ikke inkluderer fragt.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller begge delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale (udbudsnummer 1 henholdsvis udbudsnummer 2).
Under betegnelsen "mængde i enheder" i varelisten er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under delaftalen (udbudsnummer 1). Det bemærkes, at dette skøn er baseret på et historisk forbrug, og at leverandørerne må påregne, at det faktiske indkøb under en rammeaftale kan afvige væsentligt derfra. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2 og rammeaftalens pkt. 2.
Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest ved tilbudsfristens udløb, jf. pkt. IV.2.2. Endvidere skal leverandøren på tidspunktet for tilbudsfristens udløb og i løbet af rammeaftalens varighed have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS.
Amgros kan forlænge rammeaftalen 2 gange med op til 1 år ad gangen.
Delaftale 2
Leveringssted er den på bestillingen angivne adresse/sygehusafdeling.
Rammeaftalen omfatter levering af jod-produkter (ATC-kode V09IX01, Iod (123-i) -iobenguan og ATC-kode V09FX02, Iod (123-i)-natriumiodid), injektionsvæske med styrker indenfor intervaller specificeret på varelisten. Rammeaftalen er opdelt i 2 delaftaler (udbudsnummer 1 og 2).
Denne delaftale (2) omfatter levering af Iod (123-i)-natriumiodid (ATC-kode V09FX02) med styrker i styrkeintervallet 0-550 Mbq med. Leverandøren skal give tilbud på lægemidlet i flere forskellige styrker indenfor forskellige styrkeintervaller specificeret nærmere på varelisten.
Der skal for hver af de 2 delaftaler (udbudsnummer 1 og udbudsnummer 2) også afgives pris for levering, da prisen på jod-produkterne ikke inkluderer fragt.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller begge delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale (udbudsnummer 1 henholdsvis udbudsnummer 2).
Under betegnelsen "mængde i enheder" i varelisten er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under delaftalen (udbudsnummer 2). Det bemærkes, at dette skøn er baseret på et historisk forbrug, og at leverandørerne må påregne, at det faktiske indkøb under en rammeaftale kan afvige væsentligt derfra. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2 og rammeaftalens pkt. 2.
Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest ved tilbudsfristens udløb, jf. pkt. IV.2.2. Endvidere skal leverandøren på tidspunktet for tilbudsfristens udløb og i løbet af rammeaftalens varighed have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS.
Amgros kan forlænge rammeaftalen 2 gange med op til 1 år ad gangen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandører, der ønsker at afgive tilbud, skal anvende standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) til at afgive erklæring vedrørende de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § § 135-136 i udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015 med ændringer). Nærmere oplysninger om udfyldelse og anvendelse af ESPD i udbudsprocessen findes i den af Amgros udarbejdede vejledning herom og i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens "vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument". Den/de vindende leverandør(er), som Amgros har til hensigt at tildele rammeaftalen, skal yderligere inden tildelingen have gjort dokumentation tilgængelig for Amgros for så vidt angår de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. § § 152-153 i udbudsloven. Amgros kan ikke udelukke en leverandør, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-135, såfremt leverandøren kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for, at leverandøren desuagtet er pålidelig, jf. 138 i udbudsloven. Amgros tager forbehold for at gennemføre en sådan "self-cleaning" proces, såfremt det måtte være relevant.
Ingen oplysninger kræves.
Ingen oplysninger kræves.
Der henvises til bestemmelserne i udkast til rammeaftalen samt pkt. II.2.4. Der kræves ingen særlige retlig form. Såfremt en ordre tildeles en sammenslutning af leverandører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Amgros I/S, Dampfærgevej 27-29, 2100 København Ø
Der er ikke adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet efter tilbudsfristens udløb. Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tildeling (orienteringsskrivelse), jf. udbudslovens § 171, modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres tidligere.
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til pkt. II.2.4 bemærkes, at Amgros har overvejet, om udbudsgruppen kan opdeles. Amgros har skønnet, at det ikke er tilfældes på baggrund af overvejelser om stordriftsfordele, der ikke vil være realiserbare ved opdeling samt omkostninger og patientsikkehedsmæssige hensyn relateret til den efterfølgende kontrakt- og lægemiddelhåndtering.
I relation til pkt. II.1.5 og og pkt..2.6 bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.5 er den samlede anslåede værdi i rammeaftalens varighed inkl. mulighed for forlængelse, jf. pkt. II.2.7. I pkt. II.2.6 er den anslåede værdi for hvert udbudsnummer inkl. mulighed for forlængelse angivet, jf. pkt. II.2.7. Det bemærkes endvidere, at den anslåede værdi er baseret på et historisk forbrug, og at det faktiske indkøb derfor kan afvige væsentligt derfra, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 3.1 og rammeaftalens pkt. 2.
Spørgsmål til udbudsmaterialet kan stilles i udbudssystemet jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom.
Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelse, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.
I relation til pkt. IV.2.4 bemærkes, at enkelte dele af tilbuddet tillige kan være på engelsk. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.
I relation til pkt. IV.2.1 bemærkes, at lægemidlerne tidligere har været udbudt ved den nævnte bekendtgørelse (under betegnelsen Amgros 2019 2.82a) Det udbud er aflyst.
I relation til pkt. VI.2 bemærkes, at elektronisk fakturering kræves.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk.4
Carl Jacobsens vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk