Fakta om udbudet
Udbyder
Aalborg Kommune, Ældre- og Handicapforvaltningen
Vindere
(07.01.2020)
Arkadens Fysioterapi
John F. Kennedys Pl. 1R
9000 Aalborg
(07.01.2020)
KIApro ApS
Lyskær 3 D, 2 sal
2730 Herlev
Sundhedsordning, Aalborg Kommune
Aalborg Kommune, Ældre- og Handicapforvaltningen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189420
Storemosevej 19
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Per Tolstrup
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborg.dk
Del II: Genstand
Sundhedsordning, Aalborg Kommune
Udbuddet vedrører etablering og drift af en sundhedsordning for Ældre- og Handicapforvaltningens ca. 6 000 månedslønnede ansatte.
Sundhedsordningen er en tjenesteydelse omfattet af afsnit III i Udbudsloven LOV nr. 1564 af 15.12.2015. Udbuddet vil blive gennemført som et offentligt udbud, med efterfølgende forhandling.
Proceduren for udbuddet består af en indledende tilbudsfase og en forhandlingsfase med efterfølgende afgivelse af endeligt tilbud.
Udbuddet gennemføres i udbudssystemet TrueTender. Al kommunikation i forbindelse med udbuddet foregår i Udbudssystemet.
Der ydes ikke godtgørelse for forhandlingsmøder og udarbejdelse af tilbudsmateriale.
Aalborg Kommune
Udbuddet vedrører etablering og drift af en sundhedsordning for Ældre- og Handicapforvaltningens ca. 6 000 månedslønnede ansatte.
Formålet med sundhedsordningen er:
- At øge sundheden og trivslen hos forvaltningens ansatte,
- At kompetenceudvikle så bevidstheden om egen sundhed og trivsel øges,
- At styrke arbejdspladsens sundheds og nærværs kultur,
- At forebygge og minimere fravær,
- At kunne igangsætte en hurtig indsats, når arbejdslivet er udfordret,
- At forebygge og minimere gener i bevægeapparatet,
- At understøtte Ældre- og Handicapforvaltningens image som en moderne arbejdsplads, der interesserer sig for de ansattes sundhed og trivsel,
- At fastholde ansatte i Ældre- og Handicapforvaltningen.
Sundhedsordningen indeholder tilbud om fysioterapi, kiropraktik og holdtræning på det fysiske område samt psykologisk rådgivning/samtaler. Valgte Tilbudsgiver skal varetage hele den daglige drift samt administration af sundhedsordningen.
Rammeaftalen er gældende fra den 1.9.2019, dog således at Aalborg Kommune har mulighed for at opsige kontrakten med 6 måneders varsel til udgangen af en måned med ophør tidligst 2 år efter kontraktens indgåelse. Kontrakten kan således tidligst ophøre den 31.8.2021.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade spørgsmål/svar-dokument under "Udbudsdokumenter" i udbudssystemet. Det er tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgiver skal udfylde en tro- og loveerklæring som er vedlagt udbudsbetingelserne,
- Tilbudsgiver skal kunne opfylde det i udbudsbetingelserne anførte mindstekrav til økonomisk og faglig formåen. Der kræves positiv egenkapital for hvert af de 3 foregående afsluttede regnskabsår.
Kontrakten indeholder bestemmelser om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Udbuddet gennemføres efter bestemmelserne i Udbudslovens afsnit III om ligt-ydelser (Sociale og andre specifikke tjenesteydelser).
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med efterfølgende forhandling.
Ordregiver vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”, hvor nedenstående under- og delkriterier, med angivelse af vægtning, lægges til grund for tildeling:
- Pris (40%),
- Kvalitet (25%),
- Optimeringsmuligheder (15%),
- Tilgængelighed (10%),
- Bookingsystem (10%).
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet.
Alle spørgsmål skal stilles i Udbudssystemet ved at klikke på ikonet ”+” under ”Spørgsmål”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver.
Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade spørgsmål/svar-dokumentet under ”Udbudsdokumenter”.
Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i Udbudssystemet.
I henhold til tidsplanen vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen.
Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret.
Tekniske spørgsmål omkring brugen af Udbudssystemet TrueTender skal stilles til supporten: kundecenter@truelink.dk eller 79 30 78 33.
Inden kontrakten kan underskrives, skal den vindende tilbudsgiver fremlægge dokumentation for at Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder ikke befinder sig i udelukkelsesgrundene fra Bilag 1.
Hvis Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
- Skifteretten v. Domstolsstyrelsen,
- SKAT,
- ATP,
- Politiet (Kriminalregistret).
- - Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af Serviceattesten, som fastsat af Ordregiver i opfordringsskrivelsen.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. 2 uger fra bestilling af Serviceattesten er modtaget.
Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i Sammenslutningen eller Andre Enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til e-Certis kan hentes under følgende link: https://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk