23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 050-086789
Offentliggjort
12.03.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Køge Kommune

Vindere

(01.06.2015)
Klinisk Tandtekniker Hanne Baltzersen
Jernbanegade 1
4600 Køge

Opdateringer

Rettelse
(01.04.2015)

I stedet for:

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

19.4.2015 (23:30)

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:

19.7.2015

Læses:

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

26.4.2015 (23:30)

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:

26.7.2015

Danmark-Køge: Tandproteser 2015/S 050-086789


Køge Kommune

Danmark-Køge: Tandproteser

2015/S 050-086789

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Køge Kommune 29189374
Torvet 1
Nicholaj Meno Alstrøm
4600 Køge
DANMARK
+45 56676899

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.koege.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=140721&B=KOEGE

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=140721&B=KOEGE

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Levering af tandproteser og tilhørende ydelser til borgere i Køge og Solrød Kommuner.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer

Indkøb

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Køge eller Solrød Kommune.

NUTS-kode DK021

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Køge Kommune udbyder hermed prisaftale på levering af tandproteser og tilhørende ydelser til borgere i Køge og Solrød Kommune. Prisaftalen vil efterfølgende udgøre grundlaget for kommunernes beregning af helbredstillæg og tilskud ved bevillingen af tandproteser til borgere efter Bekendtgørelse af lov om social pension, LBK nr. 10 af 12.1.2015, § 14 a, stk. 4, § 14 a, Bekendtgørelse af lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., LBK n. 11 af 12.1.2015, § 18 og Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik, LBK nr 1193 af 13.11.2014, § 82 a. Efter aftaleindgåelsen vil tilbudsgiveren levere direkte til kommunernes borgere efter borgerens forudgående bevilling fra Kommunerne.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33138100 Tandproteser

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

I perioden 2012-14 har bevillingskommunerne i gennemsnit pr. år bevilliget helbredstillæg og tilskud efter Bekendtgørelse af lov om social pension, LBK nr. 10 af 12.1.2015, § 14 a, stk. 4, § 14 a, Bekendtgørelse af lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., LBK n. 11 af 12.1.2015, § 18 og Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik, LBK nr 1193 af 13.11.2014, § 82 a på samlet 2 550 000 DKK.

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Fremgår af udbudsmaterialet.

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Fremgår af udbudsmaterialet.

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt. Der skal ligeledes udpeges en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.

Alle deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal udfylde og aflevere bilag 4 og 5 sammen med tilbuddet.

III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Ved indgåelse af denne aftale indestår leverandøren for, at denne og eventuelle underleverandører ved opfyldelse af kontrakten til enhver tid overholder de internationale konventioner, som er tiltrådt af Danmark, herunder bl.a. grundlæggende ILO-konventioner samt menneskerettigheder. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsbetingelserne.

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, og tro og love erklæring om, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2, nævnte situationer. Bilag 4 skal benyttes.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om virksomhedens samlede egenkapital de seneste 2 disponible regnskabsår. Nøgletallene skal påtegnes af revisor eller virksomhedens regnskabsansvarlige. Bilag 5 skal benyttes.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: For at komme i betragtning skal tilbudsgiver have haft en positiv egenkapital de seneste 2 disponible regnskabsår.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja

Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Tilbudsgivers personale skal have de nødvendige autorisationer af Sundhedsstyrelsen efter Bekendtgørelse af lov om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed, LBK nr 877 af 4.8.2011, § 64.

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Offentlig

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

19.4.2015 - 23:30

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

til: 19.7.2015

IV.3.8)

Åbning af bud

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja

Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Prisaftalen forventes genudbudt 2019.

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger

Køge Kommune indgår aftalen i fællesskab med Solrød Kommune. Leverandøren skal derfor levere tandproteser og tilhørende ydelser til både borgere i Køge og Solrød Kommune.

Oplysninger om Solrød Kommune:

Solrød Center 1, 2680 Solrød Strand, att. Michael Nymark Rasmussen.

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager vedrørende dette udbud skal være modtaget i klagenævnet:

— inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt

— inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

— inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

10.3.2015

Send til en kollega

0.047