Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aarhus Universitet
Vindere
(05.07.2019)
Scanbur A/S
Karlslunde
Teknisk inventar til dyrestalde til Aarhus Universitet
Aarhus Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
41826614
Nordre Ringgade 1
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Martin Winther Bolet
E-mail: udbud@au.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.au.dk
Del II: Genstand
Teknisk inventar til dyrestalde til Aarhus Universitet
Udbuddet vedrører en Rammeaftale på køb af teknisk inventar til dyrestalde samt installation og montering heraf til institut for klinisk medicin.
Aarhus Universitet, Nørrebrogade 44, 8000 Aarhus C
Udbuddet vedrører en Rammeaftale på køb af teknisk inventar til dyrestalde samt installation og montering heraf til institut for klinisk medicin.
Inventaret skal bruges i TNU (Transnational Neuropsychiatry Unit stalde og instituttets egne stalde.
Dyrestaldene skal benyttes til opstaldning af mus og rotter i forbindelse med forskning og behandling.
2 x 12 måneder.
Der er mulighed for yderligere tilkøb af udstyr i aftaleperioden. Der henvises til udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at sikre, at ansøger har den fornødne erfaring med tilsvarende opgaver, er det et krav, at ansøger har mindst to (2) referencer fra sammenlignelige leverancer udført inden for de seneste 3 år. Se udbudsbetingelsernes afsnit 2.3
Det er et krav, at ansøger har mindst to (2) referencer fra sammenlignelige leverancer udført inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering og installation af en dyrestald indeholdende minimum et reolsystem med bure til opstaldning af gnavere.
Del IV: Procedure
Aarhus
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk