Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Udbud af drift af almen lægepraksis i Billund By
Region Syddanmark
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jannie Kramer
Telefon: +45 24965517
E-mail: Jannie.Kramer@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Udbud af drift af almen lægepraksis i Billund By
Region Syddanmark inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud med henblik på indgåelse af kontrakt om at drive almen lægepraksis i regionen. Den pågældende lægepraksis skal være beliggende i Billund By.
Billund
Der udbydes drift af 1 ydernumre/kapaciteter, svarende til maximalt 2 700 tilmeldte sikrede. Der er en læge, som ophører i Billund pr. 1.8.2019. Lægen har cirka 1 500 tilmeldte patienter. Alle praksis i Billund by har lukket for tilgang, hvorfor patienterne ikke kan fordeles til andre PLO-praksis.
Regionen forsøger sideløbende med dette udbud at afsætte det ledigblevne ydernummer med de tilhørende patienter til en læge, der vil praktisere under overenskomsten. Det har dog ikke indtil videre været muligt at finde en praksis eller en læge, der er interesseret heri, hvilket er baggrunden for, at der nu iværksættes et udbud.
Der er aktuelt ca. 1 500 patienter der skal have ny læge, men Region Syddanmark giver ingen garanti for antallet af patienter, idet dette antal er variabelt. Tilbudsgiver er uanset ændringer i ovennævnte estimerede antal patienter, forud for, eller efter tilbudsfristens udløb, ikke berettiget til at tilbagekalde sit afgivne tilbud.
Udbudsklinikken skal ligge i 7190 Billund by.
Baggrunden for, at der udbydes en patientmasse på op til 2 700 tilmeldte patienter (1 kapacitet), selvom der aktuelt kun er ca. 1 500 ”lægeløse” patienter pr. august 2019, er den, at det følger af overenskomsten, at der i et ydernummer/kapacitet, kan være tilmeldt max. 2 700 patienter. Regionen ønsker at en kommende udbudsklinik har buffer-kapacitet til at overtage yderligere patienter, hvis der kommer flere ophør blandt byens læger.
Regionen ønsker ligeledes at der er lægevalg i området, ligesom tilflyttere til området skal kunne tilmeldes en praktiserende læge, hvorfor en udbudsklinik skal kunne rumme et vist antal patienter, hvis det viser sig nødvendigt.
Regionen har option på, med et varsel på 3 måneder, at udvide antallet af kapaciteter, som skal betjenes i udbudsklinikken. Der kan dog maksimalt udvides med op til 1 yderligere kapacitet.
I relation til det forventede antal patienter, kan det oplyses, at der for tiden ikke er varslet øvrige ophør i området, men at sådanne kan indgå når som helst. Nærmere oplysninger om Billund-lægernes aldersprofil mv. kan udleveres ved henvendelse til regionen.
Leverandøren skal til enhver tid sikre den nødvendige bemanding i hele klinikkens åbningstid, og tilpasse denne, afhængigt af antallet af tilmeldte patienter jf. kontraktbilag 1, Kravspecifikation.
Leverandøren må ikke holde lukket på andre dage end lørdage, søndage og helligdage. Der er således som udgangspunkt ikke adgang for Leverandøren til at holde fx ferielukket.
Leverandøren skal selv finde lokaler og indkøbe udstyr mv., hvorfra praksis kan drives. Regionen stiller således ikke faciliteter af nogen art til rådighed for leverandøren.
Det er vigtigt for regionen at understrege, at løsninger med Praktiserende Lægers Organisation (PLO) på ydernummer efter overenskomsten fortsat vil blive foretrukket. Derfor forbeholder regionen sig retten til at annullere udbuddet frem til kontraktindgåelse, såfremt det viser sig, at det/de ydernumre, der knytter sig til udbuddet kan afhændes på anden vis.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af drift af almen lægepraksis i Billund By
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet er aflyst, da ydernummeret er blevet afsat til PLO-læge.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk/