Fakta om udbudet
Udbyder
Hjælpemiddelcentret Københavns Kommune
Vindere
(10.05.2019)
Kristine Hardam A/S
Måbjerg Skolevej 48
7500 Holstebro
Prisindhentning på stomi hjælpmidler
Hjælpemiddelcentret Københavns Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
64942212
Hans Knudsens Plads 3
København
2100
Danmark
Kontaktperson: Johannes Bo Nielsen
E-mail: jw0j@kk.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/indhold/prisindhentning-paa-stomihjaelpemidler-0
Del II: Genstand
Prisindhentning på stomi hjælpmidler
Københavns Kommune, Hjælpemiddelcentret, gennemfører hermed en prisindhentning på stomihjælpemidler.
Den aktør, der afgiver tilbuddet med den samlet set laveste pris, forpligter sig ved sit pristilbud til at sælge hjælpemidlerne til borgerne til den pris, som er afgivet ved denne prisindhentning, på de leveringsvilkår, som følger af bevillingen
Formål med prisindhentningen er at fastlægge beregningsgrundlaget for bevillingen af støtte til det bedst egnede og billigste hjælpemiddel i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, sidste pkt. De produkter, der ønskes pristilbud på, er beskrevet i bilag 1 – til-budsskema. Bilag 1 indeholder oplysninger om det forventede årlige forbrug af det enkelte stomi hjælpemiddel.
Aktøren forpligter sig ved sit pristilbud til i Tilbudsperioden at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som er tilbudt ved denne prisindhentning og på de leveringsvilkår, som følger af bevillingen, se bilag 2.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Ordregiver agter at følge den fremgangsmåde, som er beskrevet i § 4 i lov om Klagenævnet for Udbud(lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer), idet Bygherre finder, at kontrakten kanindgås uden forudgående offentliggørelse. Bygherre vil tidligst indgå kontrakt efter udløbet af 10 kalenderdageregnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort.
For god ordens skyld bemærkes, at denne prisindhentning IKKE er omfattet af ud-budsreglerne, idet der med prisindhentningen ikke indgås en gensidigt bebyrdende aftale:
• Indhentningen af priser sker alene med henblik på at fastlægge støttebeløbet i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, sidste pkt.
• Kommunen foretager intet indkøb i medfør af prisindhentningen.
• Borgeren indkøber det ønskede hjælpemiddel og bliver ejer af samme.
• Københavns Kommune frigøres ved denne prisindhentning ikke for en eller flere forpligtelser, som ellers ville påhvile kommunen.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
30551494
Måbjerg Skolevej 48
Holstebro
7500
Danmark
E-mail: post@hardam.dk
NUTS-kode: DK041
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
De præcise frister for klage findes i lov om Klagenævnet for Udbud, jf. lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer. Af § 7, stk. 3 i denne lov følger: "Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klageover, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende."
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark