23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 091-219667
Offentliggjort
13.05.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Annullering af Offentligt udbud af pleje- og omsorgsvikarer


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
64942212
Borups Allé 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Martin Koopmann Jensen
E-mail: g17s@kk.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://www.kk.dk/udbud

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Annullering af Offentligt udbud af pleje- og omsorgsvikarer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85100000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Københavns Kommune annullerer det offentlige udbud af pleje- og omsorgsvikarer, da det er vurderet at de stillede omsætningskrav er for høje til at skabe en effektiv konkurrence.

Kontrakten offentliggøres hurtigst muligt igen med forkortet tilbudsfrist.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85141000
85141200
85144100
98513300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omhandler ekstern vikarformidling indenfor pleje og omsorg, som skal dække følgende medarbejderkategorier:

— Autoriserede sygeplejersker

— Autoriserede social- og sundhedsassistenter

— Social- og sundhedshjælpere

— Hjemmehjælpere

— Plejehjemsassistenter

— Sygehjælper

Vikarerne benyttes bl.a. i Københavns Kommunes plejecentre og plejeboliger til ældre borger, samt hjemmepleje og sygeplejen. Vikaren benyttes ligeledes i Socialforvaltningens hjemmepleje, samt ved borgere der har sociale og/eller psykiske problemer, handicap og lignende, der befinder sig i forskellige former for bo-, aflastnings-, aktivitets-, og behandlingstilbud.

Socialforvaltningen tager sig af de socialt udsatte og sårbare borgere (børn, unge, voksne og ældre), dvs. bl.a. psykisk udviklingshæmmede, multihandicappede og borgere som er afhængige af stoffer og/eller alkohol.

Sundheds- og Omsorgsforvaltningen har ansvaret for aktiviteter og botilbud til borgere over 65 år. Begge forvaltninger benytter vikarer indenfor pleje og omsorgsområdet, hvorfor leverandøren skal kunne dække vagter i både Socialforvaltningen og Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.

Københavns Kommune har henover de senere år oplevet en stigende omsætning på området. Omsætningen (ekskl. moms) var således i 2016 på estimeret 60 MDKK., i 2017 på estimeret 74 MDKK og i 2018 på estimeret 130 MDKK. Grundet den høje omsætning, udbydes kontrakten som en kaskademodel med 3 leverandører.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 075-178275
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Offentligt udbud af pleje- og omsorgsvikarer

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedr. overholdelse af løn og arbejdstagerforhold.

Kontrakten indeholder et CSR-bilag.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

Regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

Der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

Beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

Indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

Dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

Jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

Angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/05/2019

Send til en kollega

0.047