Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vindere
(18.06.2019)
Mediq Danmark A/S
Kornmarksvej 15-19
2100 København Ø
Profylaksebekendtgørelse for prisindhentning for diabeteshjælpemidler
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Hans Knudsens Plads 3
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Amarilla Mirilo
E-mail: ju7y@kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/108090755.aspx
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse for prisindhentning for diabeteshjælpemidler
Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af diabeteshjælpemidler i en 3-årig periode fra d. 1.9.2019-31.8.2022.
Københavns Kommune
Prisindhentning til brug for beregning af bevillingsgrundlag ved bevilling af diabeteshjælpemidler i en 3-årig periode fra d. 1.9.2019-31.8.2022.
Formål med prisindhentningen er at fastlægge beregningsgrundlaget for bevillingen af støtte til det bedst egnede og billigste hjælpemiddel i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, sidste pkt. De produkter, der ønskes pristilbud på, er beskrevet i bilag 1 - tilbudsskema. Bilag 1 indeholder oplysninger om det forventede årlige forbrug af det enkelte diabeteshjælpemiddel.
Aktøren forpligter sig ved sit pristilbud til i Tilbudsperioden at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som er tilbudt ved denne prisindhentning og på de leveringsvilkår, som følger af bevillingen, se bilag 2.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
I medfør af fritvalgsordningen i servicelovens § 112 kan borgere frit vælge leverandør. Borgeren er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos den aktør, der har afgivet pristilbuddet med den samlet set laveste pris. For god ordens skyld bemærkes, at denne prisindhentning Ikke er omfattet af udbudsreglerne, idet der med prisindhentningen ikke indgås en gensidigt bebyrdende aftale:
Indhentningen af priser sker alene med henblik på at fastlægge støttebeløbet i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, sidste pkt.
Kommunen foretager intet indkøb i medfør af prisindhentningen.
Borgeren indkøber det ønskede hjælpemiddel og bliver ejer af samme.
Københavns Kommune frigøres ved denne prisindhentning ikke for en eller flere forpligtelser, som ellers ville påhvile kommunen.
Der indgås dermed ingen kontrakt mellem Kommune og tilbudsvinder, men der indrykkes for god ordens skyld alligevel en profylakseperiode på 10 kalenderdage, regnet fra den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
86479915
Kornmarksvej 15-19
København Ø
2100
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk