Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Amgros I/S
Vindere
Amgros 2019-2.95.a
(12.09.2019)
Wiik Pharma
Hinnerup
Opdateringer
II.2.4
Placering af det tekst, der skal ændres:2. punktum
I stedet for:
Rammeaftalen omfatter 1 delaftale (udbudsnummer 1 på varelisten), som omfatter levering af Technetium (99m-tc)-oxidronat (ATC-kode V09BA01)
Læses:
Rammeaftalen omfatter 1 delaftale (udbudsnummer 1 på varelisten), som omfatter levering af Technetium (99m-tc)-Nanocolloid til lymfescintigrafi (ATC-kode V09DB01)
Amgros 2019-2.95.a
Amgros I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Dampfærgevej 22
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Flemming Sonne
Telefon: +45 88713000
E-mail: udbud@amgros.dk
Fax: +45 88713008
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.amgros.dk
Del II: Genstand
Amgros 2019-2.95.a
Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Med henblik på at forsyne interessenternes afdelinger på sygehusene med lægemidler, ønsker Amgros at indgå rammeaftale for det i afsnit II.2.4 angivne lægemiddel. Rammeaftalen er ikke-eksklusive. Rammeaftaler indgås uden købepligt, og sygehusafdelingerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros' rammeaftale.
Rammeaftalen omfatter levering af kits til radiopharmaceutical preparation. Rammeaftalen omfatter 1 delaftale (udbudsnummer 1 på varelisten), som omfatter levering af Technetium (99m-tc)-oxidronat (ATC-kode V09BA01)
Der skal også afgives pris for levering, da prisen på kits ikke inkluderer fragt.
Under betegnelsen "mængde i enheder" i varelisten er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under delaftalen. Det bemærkes, at dette skøn er baseret på et historisk forbrug og et skøn over forventet forbrug (afdelingernes behov for lægemidlerne), og at leverandørerne må påregne, at det faktiske indkøb under en rammeaftale kan afvige væsentligt derfra. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.2 og rammeaftalens pkt. 2.
Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest ved tilbudsfristens udløb, jf.pkt. IV.2.2. Endvidere skal leverandøren på tidspunktet for tilbudsfristens udløb og i løbet af rammeaftalens varighed have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandører, der ønsker at afgive tilbud, skal anvende standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) til at afgive erklæring vedrørende de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § § 135-136 i udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015 med ændringer). Nærmere oplysninger om udfyldelse og anvendelse af ESPD i udbudsprocessen findes i den af Amgros udarbejdede vejledning herom og i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens "vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument". Den vindende leverandør, som Amgros har til hensigt at tildele rammeaftalen, skal yderligere inden tildelingen have gjort dokumentation tilgængelig for Amgros for så vidt angår de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. § § 152-153 i udbudsloven. Amgros kan ikke udelukke en leverandør, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-135, såfremt leverandøren kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for, at leverandøren desuagtet er pålidelig, jf. 138 i udbudsloven. Amgros tager forbehold for at gennemføre en sådan "self-cleaning" proces, såfremt det måtte være relevant.
Ingen oplysninger kræves.
Ingen oplysninger kræves.
Der henvises til bestemmelserne i udkast til rammeaftalen samt pkt. II.2.4. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt en ordre tildeles en sammenslutning af leverandører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Amgros I/S, Damfærgevej 27-29, 2100 København Ø
Der er ikke adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet efter tilbudsfristens udløb. Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tildeling (orienteringsskrivelse), jf. udbudslovens § 171, modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres tidligere.
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til pkt. II.2.4 bemærkes, at Amgros har overvejet, om udbudsgruppen kan underopdeles yderligere. Amgros har skønnet, at det ikke er tilfældes på baggrund af overvejelser om stordriftsfordele, der ikke vil være realiserbare ved en yderligere opdeling samt omkostninger og patientssikkerhedsmæssige hensyn relateret til den efterfølgende kontrakt- og lægemiddelhåndtering.
I relation til pkt. II.1.5 og pkt. II 2.6 bemærkes, at den anslåede værdi er den samlede anslåede værdi i rammeaftalens varighed.
Det bemærkes endvidere, at den anslåede værdi er baseret på et historisk forbrug og et skøn over forventet forbrug (afdelingernes behov for lægemidlerne), og at det faktiske indkøb derfor kan afvige væsentligt derfra, jf. pkt. II.2.4, udbudsbetingelsernes pkt. 3.2 og rammeaftalens pkt. 2.
Spørgsmål til udbudsmaterialet skal stilles i udbudssystemet, jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom.
Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelser, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.
I relation til pkt. IV.2.4 bemærkes, at enkelte dele af tilbuddet tillige kan være på engelsk. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.
I relation til pkt. VI.2 bemærkes, at elektronisk fakturering kræves.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk.4.
Carl Jacobsens vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk