23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 129-315794
Offentliggjort
09.07.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Køge Kommuner

Vindere

EU-udbud af parykker - Delaftale 1

(19.11.2019)
Aderans Danmark, Filial af Aderans Sweden AB
Nørre Farimagsgade 17
1364 København K

EU-udbud af parykker


Køge Kommuner

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Køge Kommuner
29189374
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Larsen
Telefon: +45 56676893
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.koege.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/194986

I.1) Navn og adresser
Faxe Kommune
29188475
Frederiksgade 9
Haslev
4690
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.faxekommune.dk

I.1) Navn og adresser
Greve Kommune
44023911
Rdåhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.greve.dk

I.1) Navn og adresser
Guldborgsund Kommune
29188599
Parkvej 37
Nykøbing F.
4800
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.guldborgsund.dk

I.1) Navn og adresser
Holbæk Kommune
29189447
Kanalstræde 2
Holbæk
4300
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.holbaek.dk

I.1) Navn og adresser
Køge Kommune
29189374
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.koege.dk

I.1) Navn og adresser
Kalundborg Kommune
29189595
Holbækvej 141B
Kalundborg
4400
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kalundborg.dk

I.1) Navn og adresser
Lejre Kommune
29188548
Møllebjergvej 4
Hvalsø
4330
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.lejre.dk

I.1) Navn og adresser
Næstved Kommune
29189625
Rådmandshaven 20
Næstved
4700
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.naestved.dk

I.1) Navn og adresser
Odsherred Kommune
29188459
Nyvej 22
Højby
4573
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.odsherred.dk

I.1) Navn og adresser
Ringsted Kommune
18957981
Sct. Bendtsgade 1
Ringsted
4100
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ringsted.dk

I.1) Navn og adresser
Roskilde Kommune
29189404
Rådhusbuen 1
Roskilde
4400
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.roskilde.dk

I.1) Navn og adresser
Slagelse Kommune
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk

I.1) Navn og adresser
Solrød Kommune
68534917
Solrød Center 1
Solrød Strand
2680
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.solrod.dk

I.1) Navn og adresser
Sorø Kommune
29189994
Rådhusvej 8
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.soroe.dk

I.1) Navn og adresser
Stevns Kommune
29208654
Rådhuspladsen 4
Store Heddinge
4660
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.stevns.dk

I.1) Navn og adresser
Vordingborg Kommune
29189676
Valdemarsgade 43
Vordingborg
4760
Danmark
Kontaktperson: Chalotte Reeves Larsen
Telefon: +45 56672129
E-mail: chalotte.reeves.larsen@koege.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vordingborg.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245009&B=FUS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245009&B=FUS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af parykker

Sagsnr.: 2019-001381-2
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33711630
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Fællesudbud af parykker for Fællesudbud Sjælland ved Køge Kommune.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 120 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

EU-udbud af parykker - Delaftale 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33711630
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Greve, Køge, Lejre, Roskilde, Solrød og Stevns Kommuner

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører rammeaftale på køb af parykker. Køb af parykker omfatter ordregivers bevilling og løbende bevillinger af parykker i henhold til Servicelovens § 112. Udbuddet er opdelt i følgende geografiske delaftaler. Dette er delaftale 1 og omhandler følgende kommuner: Greve, Køge, Lejre, Roskilde, Solrød og Stevns. Der er en forventet omsætning på 260 000 årligt.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 040 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

EU-udbud af parykker - Delaftale 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33711630
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Faxe, Guldborgsund, Næstved, Ringsted, Sorø og Vordingborg Kommuner

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører rammeaftale på køb af parykker. Køb af parykker omfatter ordregivers bevilling og løbende bevillinger af parykker i henhold til Servicelovens § 112. Udbuddet er opdelt i følgende geografiske delaftaler. Dette er delaftale 2 og omhandler følgende kommuner: Faxe, Guldborgsund, Næstved, Ringsted, Sorø og Vordingborg. Der er en forventet omsætning på 260 000 årligt.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet vedrører rammeaftale på køb af parykker. Køb af parykker omfatter ordregivers bevilling og løbende bevillinger af parykker i henhold til Servicelovens § 112. Udbuddet er opdelt i følgende geografiske delaftaler. Dette er delaftale 2 og omhandler følgende kommuner: Faxe, Guldborgsund, Næstved, Ringsted, Sorø og Vordingborg. Der er en forventet omsætning på 260 000 årligt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

EU-udbud af parykker - Delaftale 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33711630
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Holbæk, Kalundborg, Odsherred og Slagelse Kommuner

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører rammeaftale på køb af parykker. Køb af parykker omfatter ordregivers bevilling og løbende bevillinger af parykker i henhold til Servicelovens § 112. Udbuddet er opdelt i følgende geografiske delaftaler. Dette er delaftale 2 og omhandler følgende kommuner: Holbæk, Kalundborg, Odsherred og Slagelse. Der er en forventet omsætning på 260 000 årligt.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 040 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”). Det er minimumskrav.

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):

- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2

Vindende tilbudsgiver vil blive bedt om at fremsende serviceattest som dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrund. Serviceattesten må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

- Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede omsætning for de 3 seneste regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Minimumskravet for tilbudsgivers omsætning er 500 000 DKK pr. år.

Vindende tilbudsgiver vil bedt om at fremsende dokumentation i form af de 3 seneste reviderede regnskaber.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

- Tilbudsgivers personale, som skal håndtere borgerne skal have gennemført en 4-årig frisøruddannelse. Minimumskravet er tilbudsgiver skal have personale ansat, som har gennemført den 4-årige frisøruddannelse.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.

Vindende tilbudsgiver vil blive bedt om at fremsende dokumentation i form af uddannelsesbevis.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/08/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/08/2019
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 45
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr.2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 45
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/07/2019

Send til en kollega

0.047