Fakta om udbudet
Udbyder
Brøndby Kommune (Indkøbsafdelingen)
Vindere
(17.10.2019)
DFS Plus ApS
Skagensgade 39, 2
2630 Tåstrup
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 12-08-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 13-08-2019
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
I udbudsbekendtgørelsen er fristen for indledende tilbud angivet til d. 12.8.2019, kl. 12:00. Af udbudsbetingelserne samt udbudssystemet TrueTender er fristen angivet til d. 13.8.2019, kl. 12:00.
Tidspunktet for fristen for indledende tilbud ændres i udbudsbekendtgørelsen til d. 13.8.2019, kl. 12:00.
Personlig pleje og praktisk hjælp i Brøndby Kommune
Brøndby Kommune (Indkøbsafdelingen)
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
65113015
Park Allé 160
Brøndby
2605
Danmark
Kontaktperson: Martin Husum Groth
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.brondby.dk/Borger.aspx
Del II: Genstand
Personlig pleje og praktisk hjælp i Brøndby Kommune
Brøndby Kommune udbyder personlig pleje og praktisk hjælp efter serviceloven samt uddelegerede sundhedslovsydelser.
Brøndby Kommune
Brøndby Kommune udbyder personlig pleje og praktisk hjælp ud fra følgende overordnede betragtninger:
- Målgruppen for de udbudte opgaver er borgere, der er visiteret til personlig pleje og/eller praktisk hjælp (Serviceloven § 83), afløsning af nære pårørende (Serviceloven § 84, stk. 1) og mindre komplekse sygeplejeydelser (Sundhedsloven § 138),
- Brøndby Kommunes til enhver tid gældende kvalitetsstandarder med det i disse beskrevne serviceniveauer udgør rammen for Leverandørens opgaveløsning,
- Formålet med indsatsen er at støtte og hjælpe borgeren, så borgeren forbedrer, genvinder og/eller bevarer sit fysiske eller psykiske funktionsniveau.
- Brøndby Kommune arbejder med udgangspunkt i at gøre borgeren selvhjulpen, og Leverandøren skal derfor levere både personlig pleje og praktisk hjælp og mindre komplekse sygeplejeydelser (medicin).
- Option på hverdagsrehabilitering (rehabiliteringsforløb) i henhold til servicelovens § 83 a.
- Leverandøren skal overholde den til enhver tid gældende lovgivning, notatpligten samt ændringer i praksis.
Brøndby Kommune forbeholder sig ret til at tildele Rammeaftalen på grundlag af det indledende tilbud.
Brøndby Kommune forbeholder sig ret til at udvide forhandlingen således den omfatter mere end én forhandlingsrunde. Den nærmere proces vil i givet fald blive meddelt af Brøndby Kommune.
Brøndby Kommune yder ikke vederlag for deltagelse i udbuddet herunder udarbejdelse af tilbud samt deltagelse i forhandlingsprocessen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Tilbudsgiver skal udfylde en tro- og loveerklæring (Rammeaftalebilag 1) som er vedlagt udbudsmaterialet,
— Tilbudsgiver skal kunne opfylde de i udbudsbetingelserne anførte mindstekrav til økonomisk og faglig formåen.
Der kræves årlig nettoomsætning indenfor levering af personlig pleje og praktisk hjælp på minimum 20 000 000 DKK, soliditetsgrad på 20%, likviditetsgrad på 100%. Der må ikke være taget forbehold for fremtidig drift.
Oplysningerne skal være fra det seneste disponible regnskabsår.
— Tilbudsgiver skal kunne opfylde de i udbudsbetingelserne anførte mindstekrav til teknisk og faglig formåen.
Det er et mindstekrav, at alle tre (3) referencer dokumenterer erfaring med levering af personlig pleje og praktisk hjælp til offentlige myndigheder. Det er ikke tilstrækkeligt, at der alene i referencen dokumenteres erfaring med enten personlig pleje eller praktisk hjælp.
Det er et mindstekrav at minimum én af referencerne indeholder levering af rehabiliterende indsats jf. servicelovens § 83a.
De Tilbudsgivere, der opfylder ovenstående dokumentationskrav og mindstekrav til egnethed vil deltage i et forhandlingsmøde, såfremt det indledende tilbud ikke antages.
Rammeaftalen indeholder bestemmelser om etik og socialt ansvar, herunder en arbejdsklausul.
Brøndby Kommune gør opmærksom på, at rammeaftalen stiller krav om garantistillelse.
Del IV: Procedure
Udbuddet gennemføres efter bestemmelserne i udbudslovens afsnit III om light-ydelser (sociale og andre specifikke tjenesteydelser).
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med efterfølgende forhandling.
Brøndby Kommune vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”, hvor nedenstående underkriterier, med angivelse af vægtning, lægges til grund for tildeling:
— Pris (40%),
— Kvalitet (60%).
Del VI: Supplerende oplysninger
Hvis Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
- Skifteretten v. Domstolsstyrelsen,
- SKAT,
- ATP,
- Politiet (Kriminalregistret),
- - Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af Serviceattesten, som fastsat af Brøndby Kommune i udbudsbetingelserne.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. 2 uger fra bestilling af Serviceattesten er modtaget.
Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i Sammenslutningen eller Andre Enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til e-Certis kan hentes under følgende link: https://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk