Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/db848238-2a62-4e04-b09f-d24a46f2b16e/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Delaftale 2 - vikarer til kantine, rengøring, administration og lager
(06.11.2019)
HumanizeR ApS
Taastrup
Delaftale 1 - pædagogvikarer
(06.11.2019)
CareLink A/S
Randers SØ
Vikarydelser
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Anders Steffen
Telefon: +45 41857134
E-mail: andst@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/db848238-2a62-4e04-b09f-d24a46f2b16e/homepage
Del II: Genstand
Vikarydelser
Udbud af aftaler vedrørende løbende formidling af vikarer til pædagogområdet samt til rengøring, kantine, administration og lager.
Vikarer til det pædagogiske område
Aarhus Kommune
Levering af vikarer til det pædagogiske område.
Aftalen kan forlænges i op til 12 måneder på uændrede vilkår.
Vikarer til rengøring, kantine, administration og lager
Aarhus Kommune
Levering af vikarer til rengøring, kantine, administration og lager.
Aftalen kan forlænges i op til 12 måneder på uændrede vilkår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes for det senest disponible regnskabsår oplyse: Omsætning, egenkapital samt soliditetsgrad.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som i det senest disponible regnskabsår: Har en årlig omsætning på minimum det samme, som den årlige forventede værdi af de(n) delaftale(r), som tilbudsgiver byder på. Har en positiv egenkapital. Har en soliditetsgrad på minimum 10%.
Tilbudsgiver skal angive referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Ved lignende opgaver forstås levering af vikarer inden for samme fagområde(r), som tilbudsgiver byder på.
Der skal angives minimum 2 referencer og maksimalt 5 referencer.
Bemærk at aftale indeholder en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Tilbuddene åbnes efter tilbudsfristen og der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Aarhus Kommune benytter, udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, følgende frivillige udelukkelsesgrunde:
Aarhus Kommune accepterer ikke tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling,
- Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, der har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
- Aarhus Kommune kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt,
- Aarhus Kommune kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalen, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med.
Den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med, skal kunne fremskaffe dokumentation for ESPD inden for en frist på 14 arbejdsdage. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Der gøres opmærksom på, at behandlingstiden i forbindelse med udstedelse af serviceattester er op til 2 uger.
De oplysninger, der skal fremgå af ESPD vedrører udbudsbetingelsernes afsnit 3, udelukkelsesgrunde samt afsnit 4, egnethed.
Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153.
Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser:
— Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed,
— Afgivet for en notar,
— Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå aftale med. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Ordregiver anmoder herom:
Tilbudsgivers årsregnskab eller uddrag heraf, for det senest disponible regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis Tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Ordregiveren forlanger.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk