Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Socialforvaltningen
Opdateringer
Salg og levering af bleer til borgere i Københavns Kommune
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Socialforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Hans Knudsens Plads 3
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Johannes Bo Nielsen
E-mail: jw0j@kk.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/111533277.aspx
Del II: Genstand
Salg og levering af bleer til borgere i Københavns Kommune
Ordregiver, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Socialforvaltningen, ønsker, via nærværende udbud, tilbud på indkøb og levering af bleer til borgere i Københavns Kommune, der er bevilliget bleer efter § 112 i Lov om Social Service.
I 2018 var 6 660 borgere bevilliget bleer i Københavns Kommune, heraf 1 077 borgere i Socialforvaltningen og 5 583 borgere i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
Ordregiver ønsker at indgå aftale med én leverandør.
I 2018 var cirka 20% af leveringerne til depoter i Københavns Kommune. Den resterende andel blev leveret direkte til borgers adresse.
Forventet kontraktsum er samlet ca. 48 000 000 DKK i den maximale 4-årige kontraktperiode.
Ovenstående afspejler Ordregivers bedste bud på omfanget af ydelsen. Ordregiver er ikke forpligtet til at aftage et bestemt antal bleer og vindende tilbudsgiver er ikke berettiget til en korrektion af den tilbudte pris, godtgørelse eller erstatning, såfremt Ordregivers faktiske forbrug afviger fra ovenstående.
Generelle krav til ydelsen, herunder produkt og service, er oplistet i kravspecifikationen i bilag 1.
Udover de fysiske produkter i form af bestilling samt levering af produkter, omfatter udbuddet en række ydelser rettet både mod ordregiver, jf. bilag 4, og kundens borgere med bevilling, og som tilbudsgivere skal opfylde og indregne i produktpriserne, herunder krav til:
— Bistand til konvertering i forbindelse med implementering,
— Opfølgning på forbrug,
— Sparring i forbindelse med udredning (metoder) på brugerniveau,
— Hjemmebesøg hos borger på anmodning fra ordregiver,
— Opfølgning og statistik,
— Økonomisk opfølgning,
— Kvalitetsstyring,
— Løbende uddannelse og efteruddannelse af inkontinenspersonale,
— Afholdelse af temadage.
Mulighed for forlængelse på 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, stk. 1-5, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende § § 135, stk. 1-5, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
1) Krav til omsætning;
2) Krav til soliditetsgrad.
- Ad 1. Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste afsluttede regnskabsår skal udgøre minimum 5 000 000 DKK, og
- Ad 2. Tilbudsgiver skal have en positiv soliditetsgrad på mindst 10% i det senest afsluttede regnskabsår.
1) Krav til reference vedrørende levering af bleer;
2) Krav til reference vedrørende konvertering af borgere fra gammel til tilbudsgiver som ny leverendør.
- Ad 1. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har mindst én reference på salg af bleer til minimum 500 leveringsadresser inden for samme kontrakt. Kontrakten skal være igangværende eller afsluttet inden for de seneste 3 år. Det er ikke et krav, at der reelt er sket salg til 500 leverings-adresser, men disse skal være indeholdt i kontrakten,
- Ad 2. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har mindst 1 reference, som indeholder konvertering af mindst 500 borgere med bevilling. Det er et krav at konverteringen er afsluttet inden for de seneste 3 år.
Med "konvertering" forstås implementering af en kontrakt, hvor tilbudsgiver har ydet bistand i relation til borgernes overgang til nye produkter inden for kropsbåren personlige pleje/hjælpemidler, herunder bleer, bind, fikseringstrusser, mv.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Hver 4. år
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk