Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
(05.09.2019)
Getinge Danmark A/S
Industriparken 44 B
2750 Ballerup
Kontrakt om opgradering af IT-system og tilkøb af moduler
Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Frits Rasmussen
Telefon: +45 22432267
E-mail: frits.rasmussen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Kontrakt om opgradering af IT-system og tilkøb af moduler
Kontrakten omfatter levering, installation, implementering inkl. uddannelse og idriftsættelse af såvel opgradering af system til sterilcentralen som tilkøb af funktionalitet til sporbarhed på Sydvestjysk Sygehus.
Sydvestjysk Sygehus
Samlet T-DOC løsning til Sydvestjysk Sygehus, der varetager IT understøttelse af genbehandlingen af steriliserbart medicinsk udstyr. Løsningen skal desuden understøtte sterilleverancen og dermed sporingen af færdigpakkede procedurebaserede vogne til Sydvestjysk Sygehus' operationsafdelinger. Leverancen omfatter levering, installation, implementering inkl. uddannelse og idriftsættelse af såvel opgradering af system til sterilcentralen som tilkøb af funktionalitet til sporbarhed på Sydvestjysk Sygehus.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Kontrakten kan af tekniske grunde kun overdrages til en bestemt økonomisk aktør. Disse grunde vedrører regionens ufravigelige kliniske og tekniske krav til udstyret. Pågældende leverandør er, efter regionens vurdering, den eneste på markedet som opfylder disse ufravigelige krav til systemet:
1) Systemet skal være på dansk på grund af brugernes sprogkompetencer af hensyn til patientsikkerheden;
2) Systemet skal til en hver tid kunne generere oplysninger om: hvor, hvornår og af hvem en handling er blevet udført af, og hvor produktet befinder sig, hvornår og hvilken kunde der eventuelt har bestilt produktet;
3) Der skal være mulighed for at tilkoble sterile engangsvarer. Registreringerne skal kunne foretages vha. leverandørens stregkoder evt. indtastning af LOT nummer og Udløbsdato;
4) Det skal være muligt at tilføje en haste status på enheds og produktniveau via intranet opkobling og via klientadgang i sterilcentralen;
5) Systemet skal kunne logge procesdata fra autoklaver og vaskemaskiner, herunder eksisterende procesudstyr hvad enten de sendes som: Livedata (data overførsler med definerende hyppighed på minimum 1 sek.) eller postprocesdata;
6) Systemet skal kunne sende data (data overførsel efter endt procesforløb som XML filer);
7) Systemet skal ubetinget kunne opsamle og integrere med nuværende g rundsystem T-Doc 1000, idet alle nuværende grunddata og stamoplysninger, anvisninger, pakkesedler og fotodokumentation kan gå tabt;
8) Systemet skal have en garanteret oppetid på 98;
9) Al support skal foregå på dansk eller et skandinavisk sprog med en åbningstid minimum 07:00-17:00 på alle hverdage.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
13237689
Industriparken 44 B
Ballerup
2750
Danmark
E-mail: getinge.danmark@getinge.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse: www.getinge.com
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7 stk. 3. Det fremgår heraf:
I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Samme frist gælder ved indbringelse for domstolene, jf. § 7 stk. 6.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk