23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 174-424196
Offentliggjort
10.09.2019
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland, Indkøb & Medicoteknik

Vindere

Opgradering af Agfa røntgenudstyr i Sundhedshusene i Ringkøbing og Tarm

(10.09.2019)
DuMed A/S
6000 Kolding

Opgradering af Agfa røntgenudstyr i Sundhedshusene i Ringkøbing og Tarm


Region Midtjylland, Indkøb & Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland, Indkøb & Medicoteknik
33466781
Nørrebrogade 44, Bygning 2A, 3. sal, DK-8000 Aarhus C
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Gitte Buch Starup
Telefon: +45 30922405
E-mail: gitte.starup@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.im.rm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Opgradering af Agfa røntgenudstyr i Sundhedshusene i Ringkøbing og Tarm

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111800
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgradering af Agfa røntgenudstyr i Sundhedshusene i Ringkøbing og Tarm.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 500 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Sundhedshusene i Ringkøbing og Tarm.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgradering af Agfa røntgenudstyr i Sundhedshusene i Ringkøbing og Tarm.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Der er afgivet ordre på supplerende leverancer hos den oprindelige leverandør under streng overholdelse af direktivets betingelser
Forklaring:

Der laves en opgradering af eksisterende Agfa røntgenudstyr til nyt Agfa røntgenudstyr. Anskaffelsen foretages som et suppleringskøb omfattet af Udbudsloven § 81 stk. 3, nr. 2, idet der foretages supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør til udvidelse af allerede foretagne installationer.

Følgende tilbydes: Thoraxstativ, leje, betjeningsenhed, loftsrør samt teknik totaludskiftes, mens softwarelicenser, loftjern, føringsveje og monteringshuller i gulv genbruges. Dette indebærer flere fordele for Ordregiver, herunder minimale bygningsændringer, og Ordregiver opnår en helt ny generation røntgenudstyr. Opgraderingen medfører alene en nedetid på forventet 15 dage, og endvidere vil læringskurven fra den nuværende brugerinterface være nem.

Endelig vil 1 års fuld garanti på alle nye dele og minimum 10 års fremadrettet levetid være en betydelig vigtig økonomisk fordel. Et leverandørskifte ville således gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af en forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store tekniske vanskeligheder ved drift og vedligeholdelse. Region Midtjylland har derfor til hensigt at indgå kontrakt med DuMed A/S.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 20199
Betegnelse:

Opgradering af Agfa røntgenudstyr i Sundhedshusene i Ringkøbing og Tarm

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
06/09/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
DuMed A/S
17912798
Kolding
6000
Danmark
Telefon: +45 97267900
NUTS-kode: DK032
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 1 500 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2019

Send til en kollega

0.046