Fakta om udbudet
Udbyder
Socialstyrelsen
Vindere
Bevægelseshandicap og hjælpemidler
(11.08.2020)
Området for Kommunikation og Specialpædagogik, Region Nordjylland
Kollegievej 1
9000 Aalborg
Andre supplerende kommunikationsløsninger (ASK)
(11.08.2020)
Kommunikationscentret i Hillerød
Skansevej 2D
3400 Hillerød
Andre supplerende kommunikationsløsninger (ASK)
(11.08.2020)
Børneterapien Odense
Ørbækvej 100
5220 Odense SØ
Informations- og kommunikationsteknologi (IKT)
(11.08.2020)
Det specialiserede regionale socialområde
Damhaven 12
7100 Vejle
Vanskeligheder med tale og sprog
(11.08.2020)
PPR - Børn og Unge - Aarhus Kommune
Grøndalsvej 2
8260 Viby J
Informations- og kommunikationsteknologi (IKT)
(11.08.2020)
Kommunikationscentret i Hillerød
Skansevej 2D
3400 Hillerød
Bevægelseshandicap og hjælpemidler
(11.08.2020)
Det specialiserede regionale socialområde
Damhaven 12
7100 Vejle
Informations- og kommunikationsteknologi (IKT)
(11.08.2020)
Området for Kommunikation og Specialpædagogik, Region Nordjylland
Kollegievej 1
9000 Aalborg
Vanskeligheder med tale og sprog
(11.08.2020)
Vejlefjord Rehabilitering
Sanatorievej 27 b
7140 Stouby
Vanskeligheder med tale og sprog
(11.08.2020)
Det specialiserede regionale socialområde
Damhaven 12
7100 Vejle
Vanskeligheder med tale og sprog
(11.08.2020)
Region Midtjylland
Skottenborg 26
8800 Viborg
Vanskeligheder med tale og sprog
(11.08.2020)
Handicapafdelingen, Aalborg Kommune
Storemosevej 19
9310 Vodskov
Andre supplerende kommunikationsløsninger (ASK)
(11.08.2020)
Det specialiserede regionale socialområde
Damhaven 12
7100 Vejle
Vanskeligheder med tale og sprog
(11.08.2020)
Kommunikationscentret i Hillerød
Skansevej 2D
3400 Hillerød
Andre supplerende kommunikationsløsninger (ASK)
(11.08.2020)
Handicapafdelingen, Aalborg Kommune
Storemosevej 19
9310 Vodskov
Kommunikation og bevægelseshandicap - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
Socialstyrelsen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
26144698
Edisonsvej 1
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Rikke Søndergaard
Telefon: +45 41932549
E-mail: rso@socialstyrelsen.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://socialstyrelsen.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/382601
Del II: Genstand
Kommunikation og bevægelseshandicap - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
Dette udbud vedrører levering af ydelserne ”specialrådgivning” og ”udredning” på børn og ungeområdet samt specialundervisning vedr. 4 delaftaler/målgrupper: Informations- og kommunikationsteknologi (IKT); Andre supplerende kommunikationsløsninger (ASK); Vanskeligheder med tale og sprog samt Bevægelseshandicap og hjælpemidler. Desuden indeholder udbuddet option på køb af vidensydelser.
Informations- og kommunikationsteknologi (IKT)
5000 Odense C
Delaftalen omhandler børn og unge, der på grund af en fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse delvist eller slet ikke har mulighed for at bruge tale som kommunikationsform. Kommunikationsvanskeligheder kan være medfødte fx børn med autisme, psykisk udviklingshæmning og medfødt hjerneskade eller erhvervede, der defineres ved tab af allerede lærte sproglige og kommunikative færdigheder. Kommunikationsbehovet kan afhjælpes med IKT-løsninger og alternative betjeningsformer.
Andre supplerende kommunikationsløsninger (ASK)
5000 Odense C
Delaftalen omhandler børn/unge, der på grund af en fysisk/psykisk funktionsnedsættelse delvis/slet ikke har mulighed for at bruge tale som kommunikationsform.
Vanskeligheder kan være medfødte fx børn med autisme, psykisk udviklingshæmning og medfødt hjerneskade eller erhvervede, der defineres ved tab af allerede lærte sproglige og kommunikative færdigheder. Kommunikationsbehovet kan ikke alene afhjælpes med IKT-løsninger men må suppleres med andre ikke teknologiske kommunikationsløsninger.
Vanskeligheder med tale og sprog
5000 Odense C
Talevanskeligheder er en samlebetegnelse for forskellige undertyper af talemotoriske vanskeligheder hos børn.
Forsinket eller afvigende sprogudvikling involverer barnets evne til at anvende/forstå sprog, og kan påvirke sprogets form, indhold og funktion.
Henvendelser til VISO vedrørende rådgivning om vanskeligheder med tale og sprog drejer sig om børn og unge med komplekse problemstillinger, hvor der ønskes supplerende udredning for at afgrænse barnets sprog- og/eller talevanskeligheder.
Bevægelseshandicap og hjælpemidler
5000 Odense C
Børn/unge med bevægelseshandicap kan have behov for forskellige typer af indsatser og hjælpemidler. Det drejer sig om børn og unge med komplekse problemstillinger, hvor der er kommunale indsatser på både det somatiske/sundhedsfaglige og det sociale område.
Henvendelser til VISO vedrørende rådgivning om bevægelseshandicap og hjælpemidler drejer sig ofte om behov for siddestillingsanalyser i forbindelse med afprøvning af ny eller tilpasning af eksisterende kørestol.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. For så vidt angår proceduren for tildeling af kontrakt, henvises til udbudsbetingelserne.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der afholdes et informationsmøde d. 9.10.2019 kl. 10:00-12:00. Mødet foregår på konference- og kulturhuset Odeon i Odense. Mødet vil også blive livestreamet. Læs mere herom på:
https://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader/puljer-og-udbud/tvaergaende-omrader
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte
Ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1;
2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort,
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen,
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk