Fakta om udbudet
Udbyder
Socialstyrelsen
Vindere
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
(12.08.2020)
Region Midtjylland
Skottenborg 26
8800 Viborg
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
(12.08.2020)
Hjerneskadecenter Virum, Region H
Kongevejen 256
2830 Virum
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
(12.08.2020)
Øresundsskolen
Carl Nielsens Alle 33
2100 København
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
(12.08.2020)
Center for Hjerneskade
Amagerfælledvej 56 A
2300 København S
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
(12.08.2020)
Neuropsykologisk Praksis Aarhus og København
Gammel Munkegade 6D, 1. sal, 8000 Aarhus C
8000 Aarhus C
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
(12.08.2020)
Vejlefjord Rehabilitering
Sanatorievej 27 b
7140 Stouby
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
Socialstyrelsen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
26144698
Edisonsvej 1
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Gitte Weitling
Telefon: +45 72424065
E-mail: gja@socialstyrelsen.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://socialstyrelsen.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/382601
Del II: Genstand
Udviklingshæmning - VISOs ydelser på børn, unge og specialundervisningsområdet
Dette udbud vedrører specialrådgivnings-, udrednings- og specialundervisningsydelser på området "Udviklingshæmning" i VISO. Udbuddet omfatter ydelser vedr. børn og unge i aldersgruppen 0-18 år.
Udviklingshæmning defineres som en tilstand af forsinket eller begrænset udvikling af evner og funktionsniveau, som normalt viser sig i løbet af barndommen, og som bidrager til det samlede intelligensniveau, hvilket vil sige de kognitive, sproglige, motoriske og sociale evner og færdigheder. Funktionsniveauet hos børn med udviklingshæmning kan samtidig være påvirket af andre handicap som for eksempel epilepsi, sanseforstyrrelser og medfødte misdannelser samt af adfærdsforstyrrelser og/eller psykiske problematikker.
Endvidere kan kommunikative vanskeligheder, vanskeligheder med at forstå og tilpasse sig samfundets gældende norm og krav, give barnet vanskeligheder med at begå sig i sociale sammenhænge. Børn med udviklingshæmning har ofte nedsat eller manglende evne til at forudse konsekvenser af egen eller andres handling, nedsat opmærksomhedskapacitet, koncentrationsbesvær og hukommelsesvanskeligheder. Desuden har de ofte følelsesmæssige og/eller adfærdsmæssige udfordringer.
Eksempler på diagnoser som er indeholdt i målgruppen udviklingshæmning er (ikke udtømmende liste): Downs syndrom, Prader-Willi syndrom, Føllings sygdom, Angelmans syndrom, Williams syndrom, Fragilt x-syndrom, Rett syndrom og Cri du chat syndrom. Henvendelser til VISO vedrørende børn med udviklingshæmning vil oftest vedrøre børn, der i kombination med udviklingshæmning har særlige komplekse problematikker. Henvendelserne kan dreje sig om børn, som er kendetegnet ved at have en så høj grad af kompleksitet i deres problemstillinger, at eksisterende tilbud kan have vanskeligt ved at rumme og støtte dem.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. For så vidt angår proceduren for tildeling af kontrakt, henvises til udbudsbetingelserne.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der afholdes et informationsmøde d. 9.10.2019 kl. 10:00-12:00. Mødet foregår på konference- og kulturhuset Odeon i Odense. Mødet vil også blive livestreamet. Læs mere herom på: https://socialstyrelsen.dk/tvaergaende-omrader/puljer-ogudbud/tvaergaende-omrader og https://socialstyrelsen.dk/viso/udbud-i-viso
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte
Ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1;
2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort,
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen,
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk