23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 194-472611
Offentliggjort
08.10.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Styrelsen for International Rekruttering og Integration

Faciliterings- og Implementeringsstøtte til initiativet Flere Kvinder med Indvandrerbaggrund i Beskæftigelse


Styrelsen for International Rekruttering og Integration

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Styrelsen for International Rekruttering og Integration
36 99 74 27
Carl Jacobsens Vej 39
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Rana Sérida
Telefon: +45 72142314
E-mail: rada@siri.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://uim.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://uim.dk/siri

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c9b2fc8b-2e94-4fbe-b968-39b3c4e32ef7/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c9b2fc8b-2e94-4fbe-b968-39b3c4e32ef7/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c9b2fc8b-2e94-4fbe-b968-39b3c4e32ef7/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Faciliterings- og Implementeringsstøtte til initiativet Flere Kvinder med Indvandrerbaggrund i Beskæftigelse

Sagsnr.: 2019-1774
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgaven udbydes som én samlet kontrakt. Kontrakten kan ikke opdeles i mindre delkontrakter, da det er afgørende, at det er den samme leverandør, der løser den samlede opgave.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 8 700 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85312310
85312320
85320000
85321000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Som led i satspuljeaftalen for 2019 er der afsat 95 500 000 DKK til et initiativ målrettet landets kommuner. Initiativet skal sætte ambitiøse mål for, hvordan flere indvandrerkvinder med ikke vestlig-baggrund kommer i beskæftigelse og en plan for, hvorledes målene opnås. Målgruppen omfatter ydelsesmodtagere samt ægtefælleforsørgede. Målgruppen omfatter ligeledes kvinder med flygtningebaggrund, som ikke er i beskæftigelse, men som har afsluttet integrationsprogrammet.

Styrelsen har udbudt en pulje, hvor et antal kommuner får mulighed for at etablere en tværfaglig og koordineret indsats for målgruppen. Indsatsen har fokus på selvforsørgelse og arbejdsmarkedsdeltagelse. Initiativet udmøntes i perioden 2019-2022 og det forventes, at 25 kommuner vil deltage.

I 2022 afsættes 10 000 000 DKK af bevillingen til en ansøgningspulje til udbredelse og implementering af resultaterne i landets øvrige kommuner.

Deltagerkommunerne skal indledningsvis indgå en samarbejdsaftale med Styrelsen for International Rekruttering og Integration (herefter SIRI), som fastsætter konkrete mål for indsatserne i de enkelte kommuner på baggrund af kommunens ansøgning og sammensætningen af målgruppen lokalt. Samarbejdsaftalen skal derudover indeholde en plan for, hvorledes målene opfyldes.

De forventede resultater fordeler sig på 2 spor. Det første spor relaterer sig til job, uddannelse, praktik, sprogkompetencer mv. Det andet spor handler om kulturforståelse, kønsroller, familieforhold, trivsel, tillid mv.

På lang sigt skal projektet bidrage til at:

— flere kvinder fra målgruppen går fra passiv forsørgelse til uddannelse eller ordinær beskæftigelse på fuld- eller deltid,

— flere kvinder fra målgruppen får tillid til systemet og deltager aktivt i det danske samfundsliv – også udenfor arbejdsmarkedet.

På mellemlangt sigt skal projektet bidrage til, at kvinderne fra målgruppen opkvalificeres og får den støtte og de ressourcer, de har behov for, for at de på sigt kommer i uddannelse eller ordinær beskæftigelse.

På kort sigt er der fastsat en række konkrete målsætninger på hhv. kommune- og borgerniveau, som skal være opfyldte inden for projektperioden.

Projektet tilknyttes 2 eksterne leverandører, en til facilitering og implementeringsstøtte og en til evaluering af indsatsen på borgerniveau og på tværs af kommunerne. Opgaverne udbydes uafhængigt af hinanden. Der vil således, ud over dette udbud, også være et udbud på opgaven om evaluering af initiativet.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 13/11/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/10/2019

Send til en kollega

0.047