Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0ce94169-91be-4552-8426-51b4800004ae/publicMaterial
Udbyder
Esbjerg Kommune
Opdateringer
Levering af bleer til Esbjerg og Fanø Kommune
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189803
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Louise Termansen
E-mail: lte@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.esbjergkommune.dk/
31210917
Skolevej 5, Nordby
Fanø
6720
Danmark
Kontaktperson: Louise Termansen
E-mail: lte@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fanoe.dk/
Del II: Genstand
Levering af bleer til Esbjerg og Fanø Kommune
Udbuddet vedrører levering af bleer til voksne og børn på bevilling.
Esbjerg og Fanø Kommune
Udbuddet vedrører indkøb af bleer til voksne og børn på bevilling jf. Serviceloven § § 41 og 112, samt beslægtede produkter i form af diverse tilbehør, så som stiklagner.
Jf. Servicelovens § § 41 og 112 har borgeren som udgangspunkt frit valg vedrørende leverandøren. Der er dog på dette område erfaring for, at borgeren anvender kommunens leverandør. Der kan derfor ikke garanteres en bestemt volumen på aftalen.
Der kan blive tale om køb til lager, men dette udgør en minimal del af kontraktens værdi. Køb af varer på den indgåede rammeaftale foretages i så fald som udgangspunkt af den enkelte institution/afdeling.
Esbjerg Kommune har et årligt (2018) forbrug på cirka 5 485 000 DKK, heraf er ca. 83 000 DKK bleer til børn.
Fanø Kommune har et årligt (2018) forbrug på cirka 170 000 DKK.
Det anførte forbrug er udregnet på baggrund af tidligere aktiviteter. Der er alene tale om et estimat, som ikke er bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Esbjerg Kommune har i dag 2 437 bevillinger på bleer.
Fanø Kommune har i dag 89 bevillinger på bleer.
Nærværende rammeaftale kan anvendes på den forventede omsætning plus 20%.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår i form af soliditetsgrad og egenkapital.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en positiv soliditetsgrad og en positiv egenkapital i hvert af de 3 år.
3 referencer i form af rammeaftaler med andre ordregivende myndigheder vedrørende levering af bleer og med en værdi på minimum 1 000 000 p.a. pr. rammeaftale.
Det er et minimumskrav, at referencerne til sammen vedrører leverancer til 2 400 inkontinente borgere hos de pågældende myndigheder. Rammeaftalerne må ikke være afsluttede mere end 3 år før tilbudsfristen, og de skal have været i drift i minimum 6 måneder på datoen for tilbudsfristen. For så vidt angår igangværende rammeaftaler gøres der opmærksom på, at alene omsætning, der er realiseret, kan medregnes i værdien.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk