Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0565d5ce-c16d-440b-a6e7-e51931878daf/publicMaterial
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Vindere
Tryksårsforebyggende luftmadrasser, dynamiske
(20.10.2020)
Zibo Care Denmark ApS
Præstemarksvej 67
8700 Horsens
Toilet-/badestole med elektrisk højdeindstilling og sædetiltning
(20.10.2020)
Dan-Rehab A/S
Messingvej 13-15
8940 Randers SV
Toilet-/badestole med hjul
(20.10.2020)
Mobilex A/S
Grønlandsvej 5
8660 Skanderborg
Toiletsæde med armlæn
(20.10.2020)
Etac A/S
Egeskovvej 12
8700 Horsens
Elscootere, manuel styring, klasse C
(20.10.2020)
Medema A/S
Enggårdvej 7
7400 Herning
Indstillelig seng, 4-delt liggeflade, motoriseret
(20.10.2020)
Invacare A/S
Sdr. Ringvej 37
2605 Brøndby
Tryksårsforebyggende luftmadrasser, statiske
(20.10.2020)
Cobi Rehab ApS
Fuglebækvej 1D, 1.sal
2770 Kastrup
Tryksårsforebyggende luftmadrasser, statiske
(20.10.2020)
ZiboCare A/S
Præstemarksvej 67
8700 Horsens
Tryksårsforebyggende skummadrasser, syntetiske (PUR) – kategori 2
(20.10.2020)
Winncare Nordic
Tårnborgvej 12C
4220 Korsør
Elscootere, manuel styring, klasse B
(20.10.2020)
Bek Gruppen A/S
Helge Nielsens Alle 7, 2E
8723 Løsning
Tryksårsforebyggende skummadrasser, syntetiske (PUR) – kategori 2
(20.10.2020)
Invacare A/S
Sdr. Ringvej 37
2605 Brøndby
Terrængående rollatorer
(20.10.2020)
HMN A/S
Midtager 22
2605 Brøndby
Toilet-/badestole med hydraulisk sædetiltning
(20.10.2020)
ZiboCare A/S
Præstemarksvej 67
8700 Horsens
Terrængående rollatorer
(20.10.2020)
Invacare A/S
Sdr. Ringvej 37
Brøndby
Sideværtssammenklappelige rollatorer
(20.10.2020)
Sunrise Medical ApS
Mårkærvej 5-9
2630 Taastrup
Tryksårsforebyggende luftmadrasser, statiske
(20.10.2020)
Wolturnus A/S
Skalhuse 31
9240 Nibe
Toilet-/badestole med elektrisk højdeindstilling og sædetiltning
(20.10.2020)
Rehab Care ApS
Avnvej 10
7400 Herning
Standardrollatorer, forlæns sammenklappelige
(20.10.2020)
Invacare A/S
Sdr. Ringvej 37
Brøndby
Toilet-/badestole med hjul
(20.10.2020)
HMN A/S
Midtager 22
2605 Brøndby
Toilet-/badestole med hjul
(20.10.2020)
Etac A/S
Egeskovvej 12
8700 Horsens
Sideværtssammenklappelige rollatorer
(20.10.2020)
OneMed A/S
P. O. Pedersens Vej 16
8200 Aarhus
Tryksårsforebyggende skummadrasser, syntetiske (PUR) – kategori 2
(20.10.2020)
Winncare Groupe
104 Avenue Albert 1er
92500 Ruiel-Malmaison
Opdateringer
Med denne bekendtgørelse annulleres delaftale 10. Annullationen er begrundet i, at det er blevet klart for SKI, at der er behov for at foretage væsentlige ændringer i kravspecifikationen for at sikre, at produkterne på delaftale 10 imødekommer kundernes behov. SKI har på den baggrund vurderet, at det vil være nødvendigt at annullere udbuddet af delaftale 10 med henblik på efterfølgende at foretage genudbud af denne delaftale med en revideret kravspecifikation.
Genbrugshjælpemidler (genudbud)
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: H.C. Hansens Gade 4
By: København S
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Michelle Offersen
E-mail: mo@ski.dk
Telefon: +45 51886068
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Genbrugshjælpemidler (genudbud)
SKI udbyder en rammeaftale angående levering af genbrugshjælpemidler.
Der udbydes 16 delaftaler, som dækkes af 5 kategorier indenfor genbrugshjælpemidler: Rollatorer (delaftale1-3), Elscootere (delaftale 4-5), Senge (delaftale 6), Madrasser (delaftale 7-10) og Toilet/bad (delaftale 11-16). Delaftalernes individuelle krav fremgår af bilag B. For hver delaftale tildeles 3 leverandører i en kaskade. Tildelingsmetoden for delaftalerne vil for de enkelte kunder fungere som en eneleverandøraftale (leverandør nr. 1 på delaftalen) eller flerleverandøraftale. Den enkelte kunde har valgt tildelingsmetode inden offentliggørelsen af nærværende udbud, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 3.1 og Bilag A.
Rammeaftalen vil være forpligtende for de kunder, som tilslutter sig aftalen. Det fremgår af SKI's bilag A samt bilag A1, hvem der har forpligtet sig til at anvende rammeaftalen samt hvilke delaftaler de har forpligtet sig til at anvende.
Standardrollatorer, forlæns sammenklappelige
Denne delaftale vedrører indkøb af forlæns sammenklappelig standard rollatorer og dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Rollatoren er forlæns sammenklappelig, og forsynet med 1 hvilesæde, 4 hjul og aftagelig kurv eller net. Rollatoren er beregnet til såvel indendørs som udendørs brug.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Sideværtssammenklappelige rollatorer
Denne delaftale vedrører indkøb af sideværtssammenklappelige rollatorer og dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Rollatoren er sideværts sammenklappelig, og forsynet med 1 hvilesæde, 4 hjul og aftagelig kurv eller net. Rollatoren er beregnet til såvel indendørs som udendørs brug.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Terrængående rollatorer
Denne delaftale vedrører indkøb af terrængående rollatorer og dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Rollatoren er sammenklappelig, og forsynet med 1 hvilesæde, 4 hjul og aftagelig kurv eller net. Rollatoren er beregnet til færdsel på ujævnt terræn som fx brosten, grusbelægninger, skovstier og lignende.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Elscootere, manuel styring, Klasse B
Denne delaftale vedrører indkøb af elscootere med manuel styring, klasse B samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Elscootere, manuel styring, Klasse C
Denne delaftale vedrører indkøb af elscootere med manuel styring, klasse C samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Indstillelig seng, 4-delt liggeflade, motoriseret
Denne delaftale vedrører indkøb af indstillelig seng med motor og 4-delt liggeflade, samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Den højdeindstillelige seng har en 4-delt liggeflade, som består af ryglæn, sædedel, lårdel og bendel. Såvel højden som liggefladens indstillinger er elektrisk indstillelige, og kan indstilles enkeltvist.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Tryksårsforebyggende luftmadrasser, statiske
Denne delaftale vedrører indkøb af tryksårsforebyggende statiske luftmadrasser, samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Tryksårsforebyggende luftmadrasser, helmadras, dynamisk luft. Tryksårsforebyggende topmadrasser, dynamisk luft. Underliggende skummadrasser
Denne delaftale vedrører indkøb af følgende 3 typer madrasser:
— Tryksårsforebyggende luftmadrasser, helmardras, dynamiske luft,
— Tryksårsforebyggende topmadrasser, dynamisk luft,
— Underliggende skummadrasser.
Samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Optionen vedrører depothåndtering. Dette omfatter depotfunktion og herunder, rengøring og klargøring af madrasserne samt reparation af madrasser og pumper.
Tryksårsforebyggende skummadrasser, syntetiske (PUR) – kategori 2
Denne delaftale vedrører indkøb af tryksårsforebyggende skummadrasser, syntetiske (PUR) – kategori 2, samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Tryksårsforebyggende skummadrasser, syntetiske (PUR) – kategori 4
Denne delaftale vedrører indkøb af tryksårsforebyggende syntetiske (PUR) skummadrasser for tryksår i kategori 4, samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Toilet-/badestole med hjul
Denne delaftale vedrører indkøb af toilet-/badestole med hjul samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Toilet-/badestolen har hjul, er højdeindstillelig og har toiletåbning i sædet. Toilet-/badestolen har indbygget/monteret spand eller bækken.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Toilet-/badestole med hydraulisk sædetiltning
Denne delaftale vedrører indkøb af toilet-/badestole med hydraulisk sædetiltning samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Toilet-/badestolen har hjul og sædetilt, er højdeindstillelig og har toiletåbning i sædet. Toilet-/badestolen har indbygget/monteret spand eller bækken.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Toilet-/badestole med elektrisk højdeindstilling og sædetiltning
</p>
Denne delaftale vedrører indkøb af toilet-/badestole med elektrisk højdeindstilling samt dertilhørende tilbehør, reservedele og ydelser.
Toilet-/badestolen har hjul, er elektrisk højdeindstillelig og har toiletåbning i sædet. Toilet-/badestolen har endvidere indbygget/monteret spand eller bækken. Hele stolens siddeenhed kan hæves og sænkes elektrisk, mens stolen er i brug. Herudover kan hele stolens siddeenhed, dvs. både sæde, ryg, armlæn og benstøtter, tiltes.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Badetaburetter med mulighed for ryglæn
Denne delaftale vedrører indkøb af badetaburetter med mulighed for ryglæn samt dertilhørende tilbehør, reservedele og serviceydelser.
Badetaburetten er højdeindstillelig, har håndgreb i begge sider og mulighed for at fastsætte ryglæn.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Forhøjertoiletsæder, fastmonterede
Denne delaftale vedrører indkøb af fastmonterede forhøjertoiletsæder, samt dertilhørende tilbehør, reservedele og serviceydelser.
Toiletforhøjeren fastgøres til toiletkummen for at forhøje siddehøjden.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Toiletsæde med armlæn
Denne delaftale vedrører indkøb af toiletsæde med armlæn, samt dertilhørende tilbehør, reservedele og serviceydelser.
Delaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang af 12 måneders varighed.
Delaftalen kan således maksimalt få en varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal – for at blive erklæret egnet - opfylde følgende vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
Minimumskrav til omsætning:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår skal have haft en samlet omsætning, på minimum 10 000 000 DKK. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætning som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Minimumskrav til soliditetsgrad:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har en soliditetsgrad på minimum 8% for det seneste disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som tilbudsgivers samlede egenkapitals værdi i forhold til tilbudsgivers samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, beregnes tilbudsgivers soliditetsgrad som tilbudsgiver og disse andre enheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) beregnes soliditetsgraden som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent.
Ved ”det seneste disponible regnskabsår” forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med der regler og den praksis, der gælder for tilbudsgivers regnskabsaflæggelse.
Tilbudsgiver skal – for at blive erklæret som egnet - opfylde følgende vedrørende teknisk og faglig formåen:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har angivet 3 referencer på leverancer af tilsvarende produkter indenfor delaftalens område, som skal være udført inden for de seneste 3 år.
Med ”tilsvarende produkter” forstås produkter med CPV-koder som angivet i udbudsbekendtgørelsens punk tII.2.2 for den relevante delaftale eller produkter med ISO-klassifikationen (ekskl. dansk 4. niveau) som angivet i bilag B under ”beskrivelse” for den relevante delaftale.
Det bemærkes, at en reference i form af en rammeaftale ikke anses at udgøre en konkret levering og derfor ikke opfylder minimumskravet. En kontrakt eller leverance baseret på en rammeaftale anses dog at vedrøre en konkret levering, og vil derfor kunne opfylde det fastsatte minimumskrav, hvis kontrakten i øvrigt opfylder betingelserne herfor.
Ved sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal der alene dokumenteres 3 referencer i alt pr. delaftale. Der skal ikke dokumenteres 3 referencer per deltager i sammenslutningen af økonomiske aktører.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, skal der på tilsvarende vis alene dokumenteres 3 referencer i alt pr. delaftale (og ikke pr. virksomhed/støttende enhed).
Tilbudsgiver skal dermed anføre i alt 3 referencer, da opfyldelse af minimumskrav vil ske på baggrund af 3 referencer.
Såfremt en tilbudsgiver fremsender mere end 3 referencer for den delaftale tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på, vil de 3 første referencer for den pågældende delaftale i det/de sidst uploadede blive anvendt i vurderingen af referencer.
De i ESPD angivne oplysninger om referencer udgør i henhold til udbudslovens § 151 og § 152 endelig dokumentation for teknisk og faglig formåen. Tilbudsgiver skal derfor ikke fremlægge yderligere dokumentation for oplysningerne i referencerne. SKI forbeholder sig dog ret til at iværksætte en kontrol af rigtigheden af oplysningerne i de angivne referencer, herunder hos tilbudsgiver og/eller den aktør, som referencen vedrører.
En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre (støttende) enheders økonomisk/finansielle formåen, hæfter tilbudsgiveren og de støttende enheder, som tilbudsgiveren er baseret på, solidarisk for opfyldelsen af tilbudsgivers forpligtelser i rammeaftalens og leveringskontrakternes varighed.
I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke befinde sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i Lov nr. 1564 af 15.12.2014 (Udbudsloven) § § 135-136 og 137, stk. 1, nr. 2. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning« samt udfyldelse af eESPD.
En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.
SKI forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav.
Vedrørende punkterne II.1.5 og II.2.6 til de enkelte delaftaler: Rammeaftalens samlede anslåede værdi er 320 300 000 – 441 700 000 DKK.
Den samlede anslåede værdi for Delaftale 1 er 21 700 000 – 29 900 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 2 er 32 300 000 – 44 500 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 3 er 9 300 000 – 12 800 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 4 er 16 600 000 – 22 900 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 5 er 26 600 000 – 36 700 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 6 er 81 400 000 – 112 300 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 7 er 10 100 000 – 13 900 900 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 8 er 28 800 000 – 39 700 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 9 er 15 600 000 – 21 500 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 10 er 6 200 000 – 8 500 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 11 er 11 900 000 – 16 400 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 12 er 9 000 000– 12 400 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 13 er DKK 23,9 – 33 mio. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 14 er 11 500 000 – 15 900 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 15 er 10 500 000 – 14 500 000 DKK. Den samlede anslåede værdi for Delaftale 16 er 4 900 000 – 6 800 000 DKK. Den anslåede værdi for hver delaftale er baseret på et skønnet forbrug fra kundens tiltrædelse af delaftalen, og opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug, som nærmere beskrevet i bilag A1. Den enkelte kunde forventes at have taget højde for eventuelle andre aftaler med samme sortiment i opgørelsen over det forventede forbrug på hver delaftale.
Skønnet over den anslåede værdi er anført i intervaller, idet der er en usikkerhed om rammeaftalens reelle værdi. Intervallerne er således udtryk for SKI's mest kvalificerede skøn over rammeaftalens og delaftalernes værdi på nuværende tidspunkt.
Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning.
Det i afsnit IV.1.3) angivne antal deltagere i rammeaftalen er udtryk for det samlede højeste antal påtænkte deltagere på tværs af de seksten delaftaler. Se under afsnit II.1.4), hvor der er oplyst om antallet af deltagere i den enkelte delaftale.
— Vedr. udfyldelse og aflevering af ESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. Om endelig dokumentation henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.3 og punkt 16.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics,
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3 eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i bunden af hjemmesiden overskriften ”For leverandører” et link til Ethics. Følges linket fremkommer en oversigt over aktuelle udbud, hvor der kan klikkes på det udbud, der ønskes adgang til,
— Servertiden i Ethics, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget tilbud. Når tilbudsgiver uploader tilbuddet og signerer følgeskrivelsen, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes, at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter eller afslutte tilbuddet i Ethics efter tilbudsfristen i henhold til servertiden i Ethics.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk