23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 071-125824
Offentliggjort
13.04.2015
Udbudstype
Finder ikke anvendelse

Udbyder

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Rammeaftale om levering af it-hjælpemidler


Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Danmark-København: Hjælpemidler til handicappede

2015/S 071-125824

Vejledende forhåndsmeddelelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Frederiksholms Kanal 25
1220 København
DANMARK
+45 33925000

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.stukuvm.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger

I.3) Hovedaktivitet

Uddannelse

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II.B: Kontraktens genstand (Varer eller tjenesteydelser)

II.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Rammeaftale om levering af it-hjælpemidler.

II.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted

Varer

Leveringssted er adresser overalt i Danmark. Leveringssted kan også være til adresser i udlandet.

NUTS-kode DK

II.3) Oplysninger om rammeaftale

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale: ja

II.4) Kort beskrivelse af arten og mængden eller værdien af varerne eller tjenesteydelserne:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet administrerer de specialpædagogiske støtteordninger, der skal give støttemodtagere med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse mulighed for at deltage i skolegang og uddannelse på lige fod med andre støttemodtagere på frie grund- og kostskoler, ungdomsuddannelser, arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) og videregående uddannelser.


Under disse støtteordninger ydes der bl.a. støtte i form af it-hjælpemidler og særlige hjælpemidler. Støtten er primært rettet mod støttemodtagere med læse-/skrivevanskeligheder samt støttemodtagere med synsvanskeligheder (blinde og svagsynede). Derudover yder der også støtte til støttemodtagere med bevægevanskeligheder støttemodtagere.


Styrelsen for Undervisning og Kvalitet gennemfører dette udbud for at indgå en rammeaftale med en leverandør om levering af disse it-hjælpemidler og særlige hjælpemidler.


Udbuddet omfatter:


— anskaffelse af it-udstyr og software, herunder udstyr og software beregnet for brugere med forskellige funktionsnedsættelser


— klargøring, installation, opsætning og distribution af udstyret


— support og vejledning vedr. it-udstyr, software og særlige hjælpemidler


— genbrugs- og lagerfunktion for det omhandlede udstyr


— administration af licenser.


Softwaren skal være individuelt tilpasset den enkeltes støttemodtageres behov. Det betyder, at »softwarepakken« ikke er en fast enhed, men kan sammensættes efter behov i forhold til støttemodtagerens funktionsnedsættelse og den konkrete uddannelse.


Særlige hjælpemidler består af produkter, som kan kompensere forskellige funktionsnedsættelser i relation til at deltage i skole- og uddannelsessituationen. Der er tale om en række forskellige hardware- og software hjælpemidler.

Enten anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 200 000 000 og 240 000 000 DKK

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33196200, 39162000

II.6) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne
II.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.8) Yderligere oplysninger:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet udbød den 6.2.2015, rammeaftale om levering af it-hjælpemidler. I perioden op til tilbudsfristens udløb kunne styrelsen konstatere, at der var indkommet 198 spørgsmål til udbudsmaterialet, og styrelsen havde på baggrund heraf og af egen drift foretaget flere ændringer til udbudsmaterialet. I lyset af de mange spørgsmål og behov for ændringer vurderede styrelsen, at udbudsmaterialet ikke fremstod med fornøden klarhed, hvorfor udbuddet blev aflyst. For at sikre styrelsen et mere kvalificeret grundlag for udarbejdelse af et revideret udbudsmateriale, som er konformt med markedets forventninger og muligheder, agter styrelsen, forud for genudbud af rammeaftalen, at gennemføre en teknisk dialog med markedet med henblik på at interesserede potentielle tilbudsgivere får mulighed for at kommentere på og kvalificere de centrale dele af det foreliggende udbudsmateriale fra det nu aflyste udbud. Det står styrelsen frit for at vælge, om — og i givet fald hvorledes — konklusionerne fra møderne skal indgå i den efterfølgende beslutningsproces og udformningen af det endelige udbudsmateriale.

På baggrund af oplysningerne i nærværende vejledende forhåndsmeddelelse vil Styrelsen for Undervisning og Kvalitet bede virksomheder, der er interesserede i at deltage i den tekniske dialog. Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse i den tekniske dialog er fredag den 17.4.2015, kl. 10:00. Styrelsen vil afholde møderne med interesserede virksomheder bilateralt. Virksomheder der overvejer at afgive bud sammen kan anmode om fælles deltagelse i undersøgelsen.

Det bemærkes for en god ordens skyld, at de omkostninger, som virksomheder måtte have ved at deltage i den tekniske dialog, ikke godtgøres af styrelsen.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) Oplysning om reserverede kontrakter

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Oplysninger om den generelle lovramme

Relevante statslige internetadresser, hvor der kan fås oplysninger

Skattelovgivning http://www.skat.dk

Miljøbeskyttelseslovgivning http://www.mst.dk

Beskyttelse på arbejdspladsen og arbejdsvilkår http://www.at.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

9.4.2015

 

Send til en kollega

0.047