23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 217-533500
Offentliggjort
11.11.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Holbæk Kommune

Vindere

Tandregulering

(15.01.2020)
Specialtandlægerne i Roskilde Aps
4000 Roskilde

Tandregulering


Holbæk Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Holbæk Kommune
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Heidi Feldborg
E-mail: heben@holb.dk
Telefon: +45 72361239

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193097

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=251955&B=HOLBAEK
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=251955&B=HOLBAEK
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Tandregulering

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85131100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af tandreguleringsbehandling af børn/unge under 18 år til Holbæk Kommune. For at imødekomme kommunens forventede kapacitetsbehov for bøjlebehandlinger udbyder Holbæk Kommune en rammeaftale på 200 borgere. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudsloven afsnit III § § 186-189 (light regimet) i henhold til udbudsbekendtgørelse offentliggjort i EU-tidende/TED-databasen. Der er tale om en rammeaftale med direkte tildeling. Den nærmere beskrivelse af aftalens anvendelse findes i aftaledokumentets afsnit 2. Leverandøren skal i aftalens løbetid opretholde en årlig kapacitet til at kunne håndtere nye anviste borgere. Den nærmere beskrivelse af krav til leverandøren kapacitet findes i aftaledokumentets afsnit 4. Se nærmere om udbuddet i udbudsbetingelserne og dens tilhørende dokumenter.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 200 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85131100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter levering af tandregulering, herunder varetagelse af ordregivers forpligtigelse og behandling inkl. nødbehandling og retention af borgere. Ordregiver visiterer og anviser borgere og leverandøren igangsætter og færdiggøre behandlingen. Ydelsen skal udføres i Danmark og indenfor en hensigtsmæssig afstand for borger transport. På baggrund heraf skal leverandørens klinik, hvor tandreguleringsbehandlingen foretages, maksimalt ligge 40km. fra kommunens tandregulering Amtmandsvej 6, 4300 Holbæk. Leverandøren skal bemande den aktuelle klinik med personale, der fagligt og kapacitetsmæssigt kan løse opgaven, og minimum 1 af leverandørens indehaver/ansatte har autorisation som specialtandlæge i ortodonti. Den nærmere beskrivelse af ydelsens omgang og krav hertil findes i aftaledokumentets afsnit 4.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 36
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Varigheden af rammeaftalen kan forlænges med 1 x 12måneder. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelse.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge en underskrevet erklæring på tro og love jf. bilag A som bekræftelse på: at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske & frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 og § 137. Tilbudsgiver i det seneste disponible regnskabsår har en positiv egenkapital og den fornødne kapacitet jf. aftalens afsnit 4. Tilbudsgiver har nutidig lignende erfaring indenfor rammeaftalens ydelsesområde i form af minimum 2 referencer. Ved en ”nutidig lignende erfaring” forstås en reference med levering af tandregulerings-behandling til børn og unge under 18 år i dansk kommunalt regi indenfor de seneste 2 år (dvs. fra 2017 og frem). Referencerne må gerne omfatte aftaler, der fortsat er i kraft. Tilbudsgiver og dennes medarbejdere behersker dansk i skrift og tale. Tilbudsgivers klinik er placereret maksimalt 40km. fra ordregivers tandregulering Amtmandsvej 6, 4300 Holbæk.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Autorisation som specialtandlæge i ortondonti jf. Sundhedsstyrelsen bekendgørelse.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig, at hæfte solidarisk. Samtidig skal det fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning for konsortiet, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Desuden skal de enkelte deltageres ydelser/rolle i konsortiet beskrives. jf. bilag b i udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Rammeaftalen tildeles flere aktører, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres ved tildelingskriteriet pris. Det højeste antal påtænkte deltagere på rammeaftalen er 2. Se nærmere i udbudsbetingelserne pkt. 12

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 06/12/2019
Tidspunkt: 23:59
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frist for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudsloven afsnit III, skal, jf. lovens § 7, stk. 2 være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/11/2019

Send til en kollega

0.062