Fakta om udbudet
Udbyder
Ærø Kommune
EU-udbud af diabeteshjælpemidler til Ærø Kommune
Ærø Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 28856075
Postadresse: Rådhuset, Statene 2
By: Ærøskøbing
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 5970
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Lindemer
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aeroekommune.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/566
Del II: Genstand
EU-udbud af diabeteshjælpemidler til Ærø Kommune
Nærværende udbud vedrører rammeaftale vedrørende levering af diabeteshjælpemidler til Ærø Kommune, Ældre- og sundhedsforvaltningen.
Ærø Kommune
Udbuddet omfatter bestilling og levering af diabetesprodukter til visiterede borgere. Rammeaftalen har en varighed på 4 år.
Der er tale om en ikke eksklusiv rammeaftale, men det er ordregivers intention, at den overvejende del af ordregivers centrale indkøb af diabeteshjælpemidler foretages via den indgåede rammeaftale. Visiterede borgere har dog mulighed for at foretage indkøb af diabetesprodukter uden for aftalen, i medfør af servicelovens bestemmelser om frit leverandørvalg.
Aftalen vil blive indgået med én leverandør.
Parternes rettigheder og forpligtelser er anført i rammeaftalen, herunder hensyn til mulighed for produktudvikling og digital udvikling i rammeaftaleperioden.
Ærø Kommune har idag ca. 180 borgere med en bevilling. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver annullerer udbuddet på grund af uklarheder i udbudsmaterialet, som har medført, at Ordregiver ikke i overensstemmelse med gennemsigtighedsprincippet i udbudslovens § 2, kan gennemføre evalueringen på baggrund af de modtagne tilbud.
Det er Ærø Kommunes hensigt at kunne offentliggøre et nyt udbud snarest muligt, når revideret udbudsmateriale er udarbejdet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk