Fakta om udbudet
Udbyder
Fredensborg Kommune
Udbud af rammeaftale for diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser
Fredensborg Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B, Brønsholm
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2980
Land: Danmark
Kontaktperson: Rebecca Hoelgaard Preisler
E-mail: rhop@fredensborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/116647175.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale for diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser
Rammeaftalen består af 2 delaftaler.
Delaftale 1 omfatter diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser i form af: insulinpenne, penkanyler, blodsukker- og ketonmålere, teststrimler, fingerprikkerer, lancetter, særlige kanyler og øvrige hjælpemidler.
Delaftale 2 omfatter produkter til vævsglukosemåling og tilknyttede serviceydelser (sensorer og evt. reader/app).
Tilbudsgiver har mulighed for at afgive tilbud på én eller begge delaftaler. Tilbudsgivere, der byder på begge delaftaler vil ikke få en konkurrencemæssig fordel, fordi de byder på begge aftaler. De 2 delaftaler vil blive evalueret uafhængigt af hinanden.
For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter, herunder de mindstekrav produkterne og de tilknyttede serviceydelser skal opfylde samt ordregivers ønsker til produkter og tilknyttede serviceydelser, henvises til bilag 1 - kravspecifikation samt bilag 2 - produktlisten med priser.
Delaftale 1 - gængse diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser
Delaftale 1 omfatter diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser i form af:
— Insulinpenne,
— Penkanyler,
— Blodsukker- og ketonmålere,
— Teststrimler,
— Fingerprikkerer,
— Lancetter,
— Særlige kanyler,
— Øvrige hjælpemidler.
Delaftale 2 - vævsglukosemålingsapperater
Delaftale 2 omfatter produkter til vævsglukosemåling og tilknyttede serviceydelser (sensorer og evt. reader/app).
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1 - gængse diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 2 - vævsglukosemålingsapperater
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde Mercells udgave af ESPD'et som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor;
2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet), der er fastsat i nærværende bekendtgørelse. Kravene til udfyldelse af ESPD'et er udførligt beskrevet i udbudsbetingelserne, jf. punkt 5. Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og/eller 136, nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal den eller de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens § 148. Den/de pågældende tilbudsgivere skal indenfor en nærmere angivet frist, dog ikke under 18 kalenderdage fra modtagelsen af forespørgslen fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de ovennævnte udelukkelsesgrunde, samt for at de i udbudsbekendtgørelsen nævnte mindstekrav til soliditetsgrad og omsætning er opfyldt.
Dokumentationen kan udgøres af hhv. f.eks. en serviceattest, som udstedes af Erhvervsstyrelsen efter anmodning, og hhv. en erklæring om, at de i ESPD'et anførte oplysninger om økonomisk og finansiel formåen, samlet årsomsætning og finansielle nøgletal er korrekte.
Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne for videre gennemgang af krav til dokumentation og processen herfor.
Det bemærkes, at såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen/konsortiet.
Tilbudsgiveren ikke forpligtet til at fremlægge dokumentationen, når
1) ordregiveren kan skaffe de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database (eksempelvis CVR), eller
2) ordregiveren allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer, jf. udbudsloven § 151, stk. 5.
Angående rammeaftalens volumen er denne opgjort ud fra det nuværende forbrug og den nugældende aftales priser. Hertil er lagt en buffer på 15 pct., for at tage højde for eventuel stigning i antallet af personer med diabetes. Forbruget kan dog både stige og falde, lige som priserne kan stige eller falde på den nye aftale ifht. den gældende. Derfor er opgørelsen af volumen alene ordregivers bedste skøn af kontraktens værdi og ikke en garanti for, at der vil være præcis denne volumen på aftalen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk