23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 230-563927
Offentliggjort
28.11.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Statens Serum Institut

4-valente influenzavacciner til børn og voksne


Statens Serum Institut

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statens Serum Institut
CVR-nummer: 46 83 74 28
Postadresse: Artellerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgit Neale
E-mail: nea@ssi.dk
Telefon: +45 32683978

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ssi.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Statsvirksomhed under Sundheds- og Ældreministeriet
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

4-valente influenzavacciner til børn og voksne

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33651660
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der udbydes en rammeaftale om levering af 4-valente influenzavacciner til børn og voksne. Ved levering skal det fremgå af gældende Summary of Product Characteristics (SPC), at vaccinen er 4-valent og kan anvendes til både børn og voksne. De anvendte virusstammer skal være i overensstemmelse med WHO’s og Den Europæiske Unions gældende anbefalinger for den pågældende sæson for 4-valente sæson influenzavacciner. Den samlede mængde pr. sæson forventes at udgøre mellem 700 000 og 1 200 000 doser influenzavaccine, der fordeles mellem 2 leverandører som beskrevet i pkt. II.2.4. Indkøb under kontrakten må påregnes at kunne variere og der garanteres ikke en mindste omsætning under kontrakten.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33651660
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der udbydes en rammeaftale til indkøb af 4-valente sæsoninfluenzavacciner til børn og voksne.

Formålet med udbuddet er at afprøve markedet med henblik på at optimere priser for indkøb af influenzavacciner. SSI har gældende aftaler med 2 leverandører og har mulighed for at forlænge aftalerne med de nuværende leverandører, men ønsker at opnå en besparelse i forhold til disse. Formålet med udbuddet er derfor at indgå nye aftaler som et billigere alternativ til en eventuel forlængelse af de nuværende aftaler.

SSI ønsker på baggrund af udbuddet at tildele kontrakt til 1 eller 2 tilbudsgivere afhængigt af de indkomne tilbudspriser, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 9. Den samlede mængde pr. sæson forventes at udgøre mellem 700 000 og 1 200 000 doser influenzavaccine. Den endelige ordrer for den pågældende sæson, vil blive fordelt mellem 2 leverandører i forholdet 60/40 som beskrevet i udbudsmaterialet, herunder bilag 2 og udbudsbetingelsernes pkt. 9.

Kontrakten gælder for indkøb til brug for sæsonen 2020/2021 med mulighed for forlængelse 2 x 1 år (sæsonerne 2021/2022 og 2022/2023).

De tilbudte vacciner skal ved tilbudsfristens udløb have enten:

i) central (EMA) eller national (Lægemiddelstyrelsen) godkendelse,

ii) positive opinion fra central (EMA) eller national (Lægemiddelstyrelsen) myndighed eller

iii) markedsføringstilladelse gældende for vaccinen for Danmark.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 199-482878
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

4-valente influenzavacciner til børn og voksne

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Statens Serum Institut (SSI) har modtaget 2 tilbud. Efter en gennemgang af tilbuddene, har SSI konstateret, at begge de indkomne tilbud ikke indeholdt tilstrækkelig dokumentation for opfyldelse af mindstekrav om faglig og teknisk formåen i form af angivelse af mindst én reference vedrørende levering af minimum 700 000 doser pr. år til et nationalt influenzavaccinationsprogram.

SSI har besluttet at aflyse udbuddet og overvejer, om der på et senere tidspunkt skal ske genudbud af kontrakten, herunder om det fastsatte mindstekrav skal justeres.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbuddet skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SSI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1.

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/11/2019

Send til en kollega

0.128