Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Skanderborg Kommune
Vindere
EU-udbud på levering af dentalmaterialer til Jysk Fællesindkøb
(09.07.2020)
Dansk Nordenta A/S
Nydamsvej 8
8362 Hørning
EU-udbud på levering af dentalmaterialer til Jysk Fællesindkøb
Skanderborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Ditte Kjærgaard Andersen
E-mail: dka@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947107
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/120446074.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/
CVR-nummer: 29189714
Postadresse: Skovvej 20
By: Hinnerup
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8382
Land: Danmark
Kontaktperson: Ditte Kirk
E-mail: dine@favrskov.dk
Telefon: +45 89641010
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.farvskov.dk
CVR-nummer: 29189455
Postadresse: Ndr. Kajgade 1
By: Hobro
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9500
Land: Danmark
Kontaktperson: Anni Clemmensen
E-mail: ancle@mariagerfjord.dk
Telefon: +45 97113048
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mariagerfjord.dk
CVR-nummer: 29189986
Postadresse: Torvet 3
By: Grenaa
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8500
Land: Danmark
Kontaktperson: Amalie Jacobsen
E-mail: ajul@norddjurs.dk
Telefon: +45 89593301
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.norddjurs.dk
CVR-nummer: 29189463
Postadresse: Hobrovej 110
By: Støvring
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9530
Land: Danmark
Kontaktperson: Lone Andersen
E-mail: lnan@rebild.dk
Telefon: +45 99887534
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rebild.dk
CVR-nummer: 29189463
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Ditte Andersen
E-mail: dka@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947107
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skanderborg.dk
CVR-nummer: 29189579
Postadresse: Torvegade 10
By: Skive
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7800
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeanette Andersen
E-mail: jand@skivekommune.dk
Telefon: +45 99155622
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skive.dk
CVR-nummer: 29189978
Postadresse: Lundbergsvej 2
By: Ebeltoft
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8400
Land: Danmark
Kontaktperson: Malle Grimnitz
E-mail: mtg@syddjurs.dk
Telefon: +45 87535556
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.syddjurs.dk
CVR-nummer: 29189846
Postadresse: Prinsens Allé 5
By: Viborg
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Lina Thomsen
E-mail: liand@viborg.dk
Telefon: +45 41719215
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.viborg.dk
Del II: Genstand
EU-udbud på levering af dentalmaterialer til Jysk Fællesindkøb
Udbuddet vedr. levering af dentalmaterialer (forbrugsartikler og materialer til tandbehandling) til følgende kommuner under Jysk Fællesindkøb: Favrskov, Mariagerfjord, Norddjurs, Rebild, Skanderborg, Skive, Syddjurs og Viborg Kommuner.
Der indgås en samlet aftale med samme leverandør for en periode på 2 år, herefter har ordregiver option på at forlænge aftalen med op til 2 * 12 måneder.
Udbuddet vedr. levering af dentalmaterialer (forbrugsartikler og materialer til tandbehandling) til følgende kommuner under Jysk Fællesindkøb: Favrskov, Mariagerfjord, Norddjurs, Rebild, Skanderborg, Skive, Syddjurs og Viborg Kommuner.
Sortimentet består af følgende varekategorier:
— Aftryk og cementering,
— Desinfektion og sterilisation,
— Engangsartikler,
— Fyldninger m.v,
— Instrumenter og kirurgi,
— Laboratorie-teknik,
— Legetøj,
— Profylakse,
— Præparation og pudsning,
— Rodbehandling,
— Røntgen,
— Sprøjter og kanyler.
Der indgås en samlet aftale med samme leverandør for en periode på 2 år, herefter har ordregiver option på at forlænge aftalen med op til 2 * 12 måneder på uændrede vilkår. Efter indgåelse af rammeaftalen handler de i dette udbud deltagende ordregivende myndigheder med den vindende tilbudsgiver som individuelle juridiske parter.
Følgende kommuner deltager i udbuddet:
— Favrskov Kommune, Skovvej 20, 8382 Hinnerup,
— Mariagerfjord Kommune, Ndr. Kajgade 1, 9500 Hobro,
— Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa,
— Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring,
— Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg,
— Skive Kommune, Torvegade 10, 7800,
— Skive Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft,
— Viborg Kommune, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg.
Krav til ydelsen fremgår af kontrakt og bilag 3 kravspecifikation.
Ordregiver har adgang til at forlænge kontrakten med op til 2 * 12 måneder.
Optionerne er ordregivers adgang til forlængelse på op til 2 * 12 måneder som beskrevet i II.2.7.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal - på tidspunktet for tilbuddets afgivelse - opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Tilbudsgiver skal - på tidspunktet for tilbuddets afgivelse - opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Udbudslovens § 142:
- Tilbudsgiver skal - i det seneste afsluttede årsregnskab - have en årlig omsætning, svarende til den anslåede årlige værdi for rammeaftalen,
- Tilbudsgiver skal - i det seneste afsluttede årsregnskab - have positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Tilbudsgiver skal anføre minimum 3 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelig menes levering af tilsvarende dentale produkter til en offentlig myndighed - via igangværende eller afsluttet kontrakt/rammeaftale - i løbet af de sidste 3 år,
- Tilbudsgiver skal beskrive leverancerne, herunder angive omsætning, valuta, periode for udførelse samt navn og telefonnummer på kontaktperson hos den ordregivende myndighed.
Vilkårene for rammeaftalens udførelse fremgår af nærværende udbudsbekendtgørelse og udbudsmaterialet (udbudsbetingelser, kravspecifikation, udkast til rammeaftale og øvrigt materiale/bilag som er en del af dette udbud).
Del IV: Procedure
Skanderborg kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg
Åbning af tilbud sker af tovholder i Skanderborg Kommune. Det vil ikke være muligt for tilbudsgivere at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende kommuner deltager i udbuddet:
— Mariagerfjord Kommune, Ndr. Kajgade 1, 9500 Hobro,
— Rebild Kommune, Hobrovej 110, 9530 Støvring,
— Skive Kommune, Torvegade 10,7800 Skive
— Viborg Kommune, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg,
— Norddjurs Kommune, Torvet 3,8500 Grenaa,
— Favrskov Kommune, Skovvej 20, 8382 Hinnerup,
— Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft,
— Skanderborg Kommune, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.
ESPD: Tilbudsgiver skal i ESPD-dokumentet (via Mercell) bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 eller udelukkelsesgrundene i § 136, nr. 1)-3). Ordregiver stiller desuden krav om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrørende konkurs). Inden tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet pris, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudsloven § 159, stk. 2. Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:
1) Vedrørende udelukkelsesgrundene: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen;
2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskab for det regnskabsår, som tilbudsgiver har nævnt i ESPD-dokumentet jf. udbudslovens § 154. Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsrapporter, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere omsætning og egenkapital på en anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2;
3) Vedrørende teknisk og/eller faglig formåen: Oplysninger, afgivet i ESPD'et vedr. referenceliste indeholdende: Referencen, kontaktperson med navn og telefonnummer, periode for udførelsen af opgaven samt omsætning (med angivelse af valuta), vil, jf. udbudslovens § 155, nr. 2, udgøre endelig dokumentation. Tilbud afgivet af et konsortium eller tilbudsgiver, der baserer sig på anden enheds formåen (økonomisk/finansiel/teknisk/faglig) skal afgive oplysning herom i ESPD via Mercell. Er tilbudsgiver et konsortium eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver deltager i konsortiet/enhed. Konsortiedeltagerne skal i ESPD'et angive, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Tilbudsgivere, der baserer sig på en anden enhed, skal specificere, hvor tilbuddet baserer sig på den anden enhed. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiet/tilbudsteamet ydelser/roller angives i ESPD'et.
Spørgsmål og svar: Tilbudsgiver kan stille spørgsmål til udbuddet. Spørgsmål stilles skriftligt, på dansk via Mercell. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser til blive offentliggjort via Mercell. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale. Se udbudsbetingelserne for nærmere beskrivelse af krav til tilbuddets indhold.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt jf. § 7, stk. 2, nr. 1. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere jf. § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i
standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk