Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=262265&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Holstebro Viborg
(17.02.2021)
Falck Danmark
Sydhavnsgade 18
2450 København SV
ST ØST
(17.02.2021)
Falck Danmark
Syddhavnsgade 18
2450 København SV
Opdateringer
Iv.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 05-03-2020
Time: 23:59
Læses:
Dato: 28-04-2020
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen for afgivelse af indledende tilbud er som følge af corona-udbruddet forlænget til den 28. april kl. 12.00, 2020. Tidsplanen i udbudsbetingelserne er tilpasset i overensstemmelse hermed.
Udbud af ambulancetjeneste og liggende/hvilende sygetransport til Region Midtjylland
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Hans Christian Kappel Kirketerp
E-mail: hankit@rm.dk
Telefon: +45 78414807
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
Del II: Genstand
Udbud af ambulancetjeneste og liggende/hvilende sygetransport til Region Midtjylland
Den udbudte opgave omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter opgaven udførelse af liggende/hvilende sygetransport.
En tilbudsgiver kan max tildeles 4 ud af 5 delaftaler. Nærmere oplysning om, hvordan disse tildeles henvises til pkt. VI.3 i denne bekendtgørelse og pkt. 10.2 i udbudsbetingelserne.
Horsens
Region Midtjylland
Den udbudte opgave omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter opgaven udførelse af liggende/hvilende sygetransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til pkt. 5 i udkast til kontrakt.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver enkelt delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt ansøgers referencer, med hovedvægten på referencerne, jf. ovenfor punkt 5.3.
For delaftaler, der omfatter ambulancetjenester, lægges der vægt på, i hvilket omfang ansøgeres referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikoptere eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift, og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
1) Option på bemanding med paramediciner i stedet for ambulancebehandler;
2) Option på patienttransport på endelave;
3) Option vedr. traumeuddannelse;
4) Option vedr. fravalg af mobiliseringstidsbod;
5) Option vedr. forbrugsvarer/utensilier;
6) Option vedr. efteruddannelse til ambulanceassistenter, ambulancebehandlere, paramedicinere og personale til liggende/hvilende sygetransport;
7) Option vedr. uddannelse af ambulancebehandlerelever;
8) N/A;
9) Option på baser;
10) Option på årlig revisionserklæring;
11) Option vedr. mobiltelefoner.
Randers/Djursland
Region Midtjylland
Den udbudte opgave omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter opgaven udførelse af liggende/hvilende sygetransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til pkt. 5 i udkast til kontrakt.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver enkelt delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt ansøgers referencer, med hovedvægten på referencerne, jf. ovenfor punkt 5.3.
For delaftaler, der omfatter ambulancetjenester, lægges der vægt på, i hvilket omfang ansøgeres referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikoptere eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift, og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
1) Option på bemanding med paramediciner i stedet for ambulancebehandler;
2) N/A;
3) Option vedr. traumeuddannelse;
4) Option vedr. fravalg af mobiliseringstidsbod;
5) Option vedr. forbrugsvarer/utensilier;
6) Option vedr. efteruddannelse til ambulanceassistenter, ambulancebehandlere, paramedicinere og personale til liggende/hvilende sygetransport;
7) Option vedr. uddannelse af ambulancebehandlerelever;
8) N/A;
9) Option på baser;
10) Option på årlig revisionserklæring;
11) Option vedr. mobiltelefoner.
Holstebro/Viborg
Region Midtjylland
Den udbudte opgave omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter opgaven udførelse af liggende/hvilende sygetransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til pkt. 5 i udkast til kontrakt.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver enkelt delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt ansøgers referencer, med hovedvægten på referencerne, jf. ovenfor punkt 5.3.
For delaftaler, der omfatter ambulancetjenester, lægges der vægt på, i hvilket omfang ansøgeres referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikoptere eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift, og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
1) Option på bemanding med paramediciner i stedet for ambulancebehandler;
2) N/A;
3) Option vedr. traumeuddannelse;
4) Option vedr. fravalg af mobiliseringstidsbod;
5) Option vedr. forbrugsvarer/utensilier;
6) Option vedr. efteruddannelse til ambulanceassistenter, ambulancebehandlere, paramedicinere og personale til liggende/hvilende sygetransport;
7) Option vedr. uddannelse af ambulancebehandlerelever;
8) Option vedr. XL-ambulancer;
9) Option på baser;
10) Option på årlig revisionserklæring;
11) Option vedr. mobiltelefoner.
Herning
Region Midtjylland
Den udbudte opgave omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter opgaven udførelse af liggende/hvilende sygetransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til pkt. 5 i udkast til kontrakt.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver enkelt delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt ansøgers referencer, med hovedvægten på referencerne, jf. ovenfor punkt 5.3.
For delaftaler, der omfatter ambulancetjenester, lægges der vægt på, i hvilket omfang ansøgeres referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikoptere eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift, og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
1) Option på bemanding med paramediciner i stedet for ambulancebehandler;
2) N/A;
3) Option vedr. traumeuddannelse;
4) Option vedr. fravalg af mobiliseringstidsbod;
5) Option vedr. forbrugsvarer/utensilier;
6) Option vedr. efteruddannelse til ambulanceassistenter, ambulancebehandlere, paramedicinere og personale til liggende/hvilende sygetransport;
7) Option vedr. uddannelse af ambulancebehandlerelever;
8) Option vedr. XL-ambulancer;
9) Option på baser;
10) Option på årlig revisionserklæring;
11) Option vedr. mobiltelefoner.
ST ØST
Region Midtjylland
Den udbudte opgave omfatter udførelse af liggende/hvilende sygetransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til pkt. 5 i udkast til kontrakt.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. 5.3 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver enkelt delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt ansøgers referencer, med hovedvægten på referencerne, jf. ovenfor punkt 5.3.
For delaftale 5, der omfatter liggende/hvilende sygetransport, lægges der vægt på, i hvilket omfang ansøgers referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende persontransport, med særlig vægt på liggende/hvilende persontransport.
1) N/A;
2) N/A;
3) N/A.
4) Option vedr. fravalg af mobiliseringstidsbod;
5) Option vedr. forbrugsvarer/utensilier;
6) Option vedr. efteruddannelse til ambulanceassistenter, ambulancebehandlere, paramedicinere og personale til liggende/hvilende sygetransport;
7) N/A;
8) N/A;
9) N/A;
10) Option på årlig revisionserklæring;
11) Option vedr. mobiltelefoner.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Som dokumentation for at tilbudsgiver opfylder mindstekravene til egnethed, kan tilbudsgiver fremlægge regnskaber for de seneste 3 regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at ansøgers nettoomsætning for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår, er minimum 10 000 000 DKK.
Ordregiver anser som udgangspunkt den i ESPD angivne referenceliste som endelig dokumentation for ansøgers relevante erfaring, men kan dog vælge at kræve yderligere dokumentation, hvor det findes påkrævet.
Det er et minimumskrav, at ansøger har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år inden for det område, som den pågældende delaftale, man ansøger om, vedrører
ansøger man om prækvalifikation til delaftale/delaftalerne vedr. ambulancedrift (delaftale 1-4), anses en reference for sammenlignelig, når den vedrører levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder, og kontraktsummen udgør en årlig sum på minimum 10 000 000 DKK.
Ansøger man om prækvalifikation til delaftalen vedr. liggende/hvilende sygetransport (delaftale 5), anses en reference for sammenlignelig, når den vedrører persontransport, og kontraktsummen som minimum udgør 10 000 000 DKK årligt.
Der henvises til udkast til kontrakt.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og ansøgers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål-svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6,
- Ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Det indledende tilbud og det reviderede tilbud skal afgives på dansk eller engelsk.
Det endelige tilbud skal afgives på dansk eller engelsk, dog er det et krav – for så vidt angår det endelige tilbud - at konkurrencekravene, jf. kontraktbilag 2 og 14, besvares på dansk. Såfremt det indledende/reviderede tilbud bliver det endelige tilbud, skal tilbudsgiver for egen regning oversætte besvarelsen af konkurrencekravene til dansk.
Eventuelle bilag omfattende produktdatablade, tekniske specifikationer, brochuremateriale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk.
En tilbudsgiver kan maksimalt tildeles 4 ud af 5 delaftaler. Hvis en tilbudsgiver efter tilbudsevalueringen er nummer ét på alle 5 delaftaler, tildeles tilbudsgiveren kontrakt på 4 delaftaler ud fra følgende kriterier:
1) Der skal være kontraktparter på alle delaftaler, dvs. at hvis der kun er én tilbudsgiver på en delaftale, tildeles tilbudsgiveren den pågældende delaftale;
2) Begrænset af den første betingelse, jf. 1), vælges den kombination af tilbud, som samlet set giver den for ordregiver økonomisk mest fordelagtige løsning (det laveste samlede evalueringsbeløb på tværs af delaftalerne).
Såfremt der kun er én tilbudsgiver på alle 5 delaftaler, bortfalder reglen om, at en tilbudsgiver maksimalt kan tildeles 4 ud af 5 delaftaler. I denne situation vil en tilbudsgiver kunne tildeles alle 5 delaftaler.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0