Fakta om udbudet
Udbyder
Amgros I/S
Amgros 2016 - 1.458.a.
Amgros I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Amgros I/S
Dampfærgevej 22
Att: Flemming Sonne
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 88713000
Mailadresse: udbud@amgros.dk
Fax: +45 88713008
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.amgros.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Leveringssted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse (sygehusapotek eller tilknyttede lokationer).
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 12Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 24 400 000 DKKMed henblik på at forsyne interessenters sygehusapoteker med lægemidler samt enkelte interessenters videresalg til Færøerne og Grønland, ønsker Amgros I/S at indgå rammekontrakter for følgende lægemidler:
Udbudsnr.: 1, ATC Kode: J05AF05, Generisk navn: Lamivudin, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 100 mg, Enhedsværdi: 0,3 g, Mængde i enheder: 4 890.
Udbudsnr.: 2, ATC Kode: L03AB11, Generisk navn: Peginterferon alfa-2a, Dispenseringsform: Injektionsvæske, Styrke: 135 - 180 mikrogram, Enhedsværdi: 26 mcg, Mængde i enheder: 115 000.
De ovenfor anførte lægemidler udbydes under hvert udbudsnummer uafhængigt af de øvrige lægemidler. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delaftale. En leverandør vil således kunne vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre.
Rammekontrakterne er ikke-eksklusive.
I varelisten angivet ovenfor er der under betegnelsen »mængde i enhed« angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under de enkelte udbudsnumre. Det bemærkes, at dette skøn er baseret på et historisk forbrug, og at leverandørerne må påregne, at det faktiske indkøb under en rammekontrakt kan afvige væsentligt derfra. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.6 og rammekontraktens pkt. 2.
Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest den 23.6.2015, kl. 12:00. Endvidere skal leverandøren have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS.
Amgros I/S videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros I/S' indkøbspris med et tillæg.
33600000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Amgros I/S kan forlænge rammekontrakten op til 4 gange for hvert lægemiddel på uændrede vilkår med op til 6 mdr., såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest hhv. 30.9.2016, 31.3.2017, 30.9.2017, 31.3.2018.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 4
Oplysninger om delaftaler
33600000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der henvises til pkt. II.1.5.
Erklæring afgives ved udfyldelse af erklæring i Amgros' udbudssystem og afsendes via udbudssystemet ved afsendelse af tilbuddet, pkt. VI.3).
Ingen dokumentation kræves.
Del IV: Procedure
Skal der betales for dokumenterne?: nej
Andet: Norsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Primo 2016 eller primo 2017 afhængig af om option på forlængelse af kontrakt udnyttes.
I relation til pkt. II.1.2) bemærkes, at en oversigt over leveringssteder er tilgængelig på Amgros' hjemmeside, www.amgros.dk Oversigten opdateres løbende, såfremt der måtte ske ændringer.
I relation til pkt. II.1.4) samt pkt. II.2.1) bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.4) er en samlet anslået værdi for alle udbudsnumre (delaftaler) i rammeaftalens varighed på 12 måneder. I pkt. II.2.1) er den samlede anslåede værdi angivet inkl. optionen på forlængelse, jf. pkt. II.2.2). Det bemærkes endvidere, at den anslåede værdi er baseret på et historisk forbrug, og at det faktiske indkøb derfor kan afvige væsentligt derfra, jf. pkt. II.1.5), udbudsbetingelsernes pkt. 3.6) og rammekontraktens pkt. 2.I relation til pkt. I.1) samt IV.3.4) bemærkes, at udbudsmaterialet er tilgængeligt på Amgros' elektroniske udbudssystem på http://www.amgros.dk Spørgsmål til udbudsmaterialet skal stilles i udbudssystemet, jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom. Tilbud skal afgives i Amgros' elektroniske udbudssystem.
Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Det bemærkes, at der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelse, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.Der vil blive afholdt orienteringsmøde om Amgros' udbud 2016. Dato for mødet kan ses på udbud.amgros.dk menupunkt: kalender. Der henvises i øvrigt til nærmere oplysninger om orienteringsmødet i udbudsmaterialet.
I relation til pkt. IV.3.6) bemærkes, at enkelte dele af tilbuddet tillige kan være på engelsk. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.
I relation til pkt. IV.3.8) bemærkes, at der ikke er adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet på et nærmere fastlagt tidspunkt efter tilbudsfristens udløb. Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tilbudsvurderingen modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres på et tidligere tidspunkt.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk