Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark og Region Sjælland
Opdateringer
I stedet for: IV.3.4) 18.6.2015 (8:00) IV.3.8) 18.6.2015 (8:00) IV.3.4) 3.7.2015 (12:00) IV.3.8) 3.7.2015 (12:00)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Åbning af bud:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Åbning af bud:
Indkøb af sprøjter og kanyler til sygehusene i Region Syddanmark og Region Sjælland.
Region Syddanmark og Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Region Syddanmark og Region Sjælland
Damhaven 12
Att: Karin Schmidt
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 29201215
Mailadresse: indkob@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionsyddanmark.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Region Syddanmark
Danmark
Damhaven 12 Att. receptionen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 76631000
Internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sygehusene i Region Syddanmark og Region Sjælland.
NUTS-kode DK03,DK02
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 4833140000, 33141320, 33194100, 33141310, 44618310, 33194000, 33141220, 33141322, 33141323, 79632000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Delaftale 1: Sprøjter, 3-kombonent: Syd: ca. 3 136 000 stk./år, Sjælland: ca. 421 400 stk./år.
Delaftale 2: Sprøjter, 2-kombonent: Syd: ca. 1 148 000 stk./år, Sjælland: ca. 200 stk./år.
Delaftale 3: Forfyldte NaCI-sprøjter, helt steril: Syd ca. 121 200 stk./år, Sjælland: ca. 8 000 stk./år
Delaftale 4: Forfyldte NaCI-sprøjter, ikke steril udvendig/ren: Syd ca. 1 719 000 stk./år, Sjælland: ca. 11 250 stk./år
Delaftale 5: Arteriekanyler: Syd ca. 24 000 stk./år, Sjælland: ca. 10 000 stk./år
Delaftale 6: Periferevenekatetre, børn, u/port: Syd ca. 5 200 stk./år, Sjælland: ca. 1 900 stk./år
Delaftale 7: Periferevenekatetre uden sikkerhed: Syd ca. 216 050 stk./år, Sjælland: ca. 24 400 stk./år
Delaftale 8: Periferevenekatetre med sikkerhed: Syd ca. 433 200 stk./år, Sjælland: ca. 223 000 stk./år
Delaftale 9: Periferevenekatetre med slange: Syd ca. 76 150 stk./år, Sjælland: ca. 30 300 stk./år
Delaftale 10: Kanyler thin wall: Syd ca. 1 648 300 stk./år, Sjælland: ca. 1 900 stk./år
Delaftale 11: Kanyler thin wall med sikkerhed: Syd ca. 1 100 stk./år, Sjælland: ca. 1 100 stk./år
Delaftale 12: Optrækskanyler stump, med og uden filter: Syd ca. 1 275 500 stk./år, Sjælland: ca. 21 000 stk./år
Delaftale 13: Optrækskanyler med luftningsfilter, minispyd, splitseptummenbran: Syd ca. 230 000 stk./år, Sjælland 122 000 stk./år
Delaftale 14: Nålefrikoblinger: Syd ca. 251 500 stk./år, Sjælland 59 100 stk./år
Delaftale 15: Trevejshaner: Syd ca. 67 150 stk./år, Sjælland 250 stk./år
Delaftale 16: Portkanyler: Syd ca. 12 863 stk./år, Sjælland 230 stk./år
Delaftale 17: Insulinkanyler: Syd ca. 391 800 stk./år, Sjælland 82 750 stk./år
Delaftale 18: Sugekanyler: Syd ca. 26 000 stk./år, Sjælland 11 460 stk./år
Delaftale 19: Subcutane infusionssæt: Syd ca. 11 190 stk./år, Sjælland 7 780 stk./år
Delaftale 20: Biopsinåle, knoglemarv, med lukkemekanisme i enden: Syd ca. 1 700 stk./år, Sjælland 300 stk./år
Delaftale 21: Biopsinåle, knoglemarv, med udtræksnål uden lukkemekanisme: Syd ca. 1 890 stk./år, Sjælland 150 stk./år.
Beskrivelse af disse optioner: Der er option på kontraktforlængelse 2 gange, hver i op til 12 måneder. Region Sjælland kan vælge at tilslutte sig rammeaftalen herunder enkelte delaftaler. Evt. udnyttelse af optionen skal ske senest den 1.12.2015. Der laves i givet fald to separate kontrakter for de givne delaftaler. En for hver region.
Leverandøren skal på opfordring vederlagsfrit uddanne personalet i den rette brug af produkterne.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Delaftale 1: Sprøjter 3-komponent33140000, 33141310, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141310, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141310, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141310, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141220, 33141322, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 79632000, 33141220
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
79632000, 33141220, 33140000, 33141320
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141220, 33141320, 44618310, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33194100, 33141320, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141220, 33141320, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33194100, 33194000, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141323, 33141220, 33141320, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
33140000, 33141320, 33141323, 33141220, 79632000
Region Sjælland kan tilgå aftalen på option.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.
Leverandøren skal være indstillet på, at Kontrakten vil være gældende på uændrede vilkår i en eventuel udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden leverandør i en efterfølgende kontraktperiode. Perioden kan dog ikke overstige 6 måneder.
Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 4.5.1.
— tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer og e-mailadresse
— navn på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse
— oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt.
Ovenstående oplysninger bedes fremsendt ved anvendelse af Udbudsbilag 1.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket, skal tilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Dette skal ske ved anvendelse af Udbudsbilag 2.
I erklæringen skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtiget til at udelukke tilbudsgivere med sådan gæld.
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Ordregiver forbeholder sig desuden ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen (som ikke må være mere end 6 måneder gammel) eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets art. 45, stk.. 2, litra a, b, c, e og f.
— Oplysning om samlet årsomsætning eksklusive moms af de af udbuddet omfattede og tilsvarende produkter fra de seneste 3 regnskabsår. Såfremt virksomheden er yngre, skal der oplyses om årsomsætning for disse produkter for den periode, hvor der er mulighed herfor. Det bør endvidere fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3.
— Oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring.
Tilbudsgiver opfordres herunder til at vedlægge dokumentation for, at forsikring er betalt på tidspunktet for tilbuddets afgivelse
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 47, stk.. 2, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset (inden for rammerne af udkast til kontrakt), hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 9 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen (dog ekskl. oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring) for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 9, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers tekniske/faglige formåen egnethed:
— Referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende produkter leveret inden for de seneste tre år, gerne med angivelse af størrelsesorden, leveringssted og kontaktperson. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
— Beskrivelse af virksomhedens kvalitetsstyringssystem, herunder evt. certificeringer. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3.
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet. For så vidt referenceliste, kan der dog fremsendes én samlet referenceliste, der dækker konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske/faglige formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 48, stk.. 3, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 9 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation for teknisk/faglig formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 9, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Del IV: Procedure
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Maj 2019.
Udbudsmateriale offentliggøres alene på ordregivers hjemmeside http://www.regionsyddanmark.dk/wm218399 Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.
Offentliggørelse af udbudsmaterialet på ordregivers hjemmeside sker på datoen for udbudsbekendtgørelsens offentliggørelse af udbudsbekendtgørelsen i Supplement til Den Europæiske Unions Tidende.Ordregiver afholder et informationsmøde den 26.5.2015 fra kl. 10:00 til 11:00 hos Region Syddanmark, Damhaven 12, 7100 Vejle, hvor ordregiver vil give en præsentation af udbudsforretningen og udbudsmaterialet. Det bemærkes, at præsentationen vil fokusere på de formelle krav i udbudsforretningen. Brugergruppen deltager ikke på informationsmødet. Tilmelding til informationsmødet skal ske senest den 20.5.2015 til ordregivers e-mail: indkob@rsyd.dk Der kan for hver tilbudsgiver deltage indtil 2 personer i informationsmødet.
Tilbud skal affattes på dansk.Eventuelle bilag omfattende produktdatablade, tekniske specifikationer, brochuremateriale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk. Dog skal brugervejledning til produkterne være på dansk.
Der skal afleveres følgende eksemplarer af tilbuddet:
— 1 originaleksemplar i papirformat indeholdende det samlede tilbud med bilag. Dette eksemplar bedes mærket »original«.
Herudover ser ordregiver gerne, at tilbuddet også afleveres i følgende yderligere eksemplarer:
— 1 papir-eksemplar mærket »kopi« indeholdende kopi af det samlede tilbud med bilag
— 3 eksemplarer på ikke-skrivebeskyttet USB-nøgle (eller CD-rom) indeholdende det samlede tilbud med bilag. Udbudsbilag 1 (Generelle oplysninger), Kontraktbilag 1 (Kravspecifikation og løsningsbeskrivelse) samt Kontraktbilag 2 (Tilbudsliste) skal vedlægges USB-nøglen/CD-rommen i det samme format som offentliggjort af ordregiver.
Såfremt dele af tilbudsmaterialet ikke kan overføres til USB-nøgle/CD-rom vedlægges 3 kopier af de ikke-overførte dokumenter i papirformat.
Hver USB-nøgle/CD-rom mærkes med tilbudsgivers navn samt teksten »Tilbud vedrørende sprøjter og kanyler. Sagsnr.:15/6192«.
Udbuddet omfatter følgende ordregivere:
Region Syddanmark, Damhaven 12, 7100 Vejle og Region Sjælland, Køgevej 9-13, 4000 Roskilde. (Sidstnævnte er med i udbuddet på en option).
I det tilfælde hvor tilbudsgiver ikke har fremsendt de af ordregiver krævede oplysninger om dokumentationer, forbeholder ordregiver sig ret til at indhente supplerende oplysninger og dokumentationer indenfor de snævre rammer, hvor dette er muligt iht. implementeringsbekendtgørelsens § 12.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Har en ordregiver iværksat et begrænset udbud, et udbud efter forhandling med forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse eller et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog, efter udbudsdirektivet, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet, som ikke er omfattet af ovenstående, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100