Fakta om udbudet
Udbyder
Hørsholm Kommune
Opdateringer
Uafsluttet procedureKontrakten er ikke blevet tildelt
Aftale om drift af Plejecenter Margrethelund.
Hørsholm Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Hørsholm Kommune
Ådalsparkvej 2
Att: Helle Skude
2970 Hørsholm
DANMARK
Telefon: +45 48493702
Mailadresse: heps@horsholm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.horsholm.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 25: Sundheds- og socialvæsen
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hørsholm Kommune.
NUTS-kode DK0
Plejecenteret drives i dag af Rudersdal Kommune og består af 20 midlertidige og 15 faste pladser. Ved idriftsættelse af nærværende kontrakt vil de 20 midlertidige pladser blive konverteret til faste pladser, hvorfor de midlertidige beboere vil flytte med nuværende udbyder.
Det forventes, at kontrakten vil vedrøre den fulde daglige drift af plejecenteret, herunder:
— det sygeplejefaglige ansvar
— personlig pleje
— praktisk hjælp, herunder tøjvask samt rengøring af boliger
— rengøring af servicearealer og fællesarealer
— anretning og servering af måltider; varme måltider bliver leveret af anden aktør, men skal anrettes og serveres på margrethelund. de øvrige måltider leveres, tilberedes og anrettes på margrethelund.
— administration
— indvendig bygningsvedligeholdelse i mindre omfang
— fysioterapi, ergoterapi og vedligeholdende træning efter serviceloven
— aktiviteter for borgerne.
Det forventes umiddelbart, at det personale som i dag primært beskæftiger sig med de midlertidige beboere vil flytte med nuværende udbyder, mens det resterende personale vil blive virksomheds-overdraget.
Der er i dag 42 fastansatte og 7 timelønnede på Margrethelund. De fastansatte består af; 10 sygeplejersker, hvoraf en er afdelingsleder og en er centerleder, 11 sosu-assistenter, 17 sosu-hjælpere, 2 fysioterapeuter, 1 ergoterapeut samt 1 administrativ medarbejder.
Det personale, der primært beskæftiger sig med de nuværende 15 faste pladser, og som forventes virksomhedsoverdraget, består af 1 sygeplejerske, 6 sosu-assistenter og 11 sosu-hjælpere.
Driften af udvendige bygningsarealer varetages af Dansk Almennyttigt Boligselskab (DAB). DAB ejer boligarealerne og fællesarealer på plejecenteret. Borgerne indgår lejekontrakt med boligselskabet. For Margrethelunds servicearealer, som ejes af Hørsholm Kommune, er der indgået en administrationsaftale mellem DAB og Hørsholm Kommune. Disse lokaler vil blive stillet til rådighed for kommende leverandør.
Fremtidig leverandør forventes at anvende systemet Avaleo Omsorg som elektronisk omsorgsjournal til den faglige dokumentation.
Den samlede værdi anslås til ca. 15 000 000-20 000 000 pr. år. ekskl. moms.
Kommunen afgiver kontrolbud på kontrakten. Formålet med kontrolbuddet er at afklare, om en intern eller ekstern opgavevaretagelse vil være mest hensigtsmæssig. Der er således ikke tale om tilbud i traditionel forstand.
Kommunen vil — såfremt der kommer et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige ansøgninger — udvælge 3 ansøgere, der således prækvalificeres til at afgive tilbud. Hertil kommer kontrolbud fra kommunen.
Udbuddet sker som en konkurrenceudsættelse af ydelser i henhold til udbudsdirektivets Bilag IIB. Der er således ikke tale om et EU-udbud, og kommunen er således ikke bundet af procedurereglerne i udbudsdirektivet ved gennemførelse af denne konkurrenceudsættelse.
Kommunen har valgt at gennemføre udbuddet som udbud med forhandling, men tager forbehold for at tildele kontrakten på baggrund af det første tilbud. Tilbudsgiver kan derfor som udgangspunkt ikke forudsætte, at der vil blive gennemført et forhandlingsforløb på baggrund af det indleverede tilbud.
85300000, 85311000, 85100000, 85144100, 85311100
interval: mellem 135 000 000 og 180 000 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det vil være et kontraktmæssigt krav, at ansatte hos leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten, sikres løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område, jf. ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014. Ved »medvirker til at opfylde kontrakten« forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse.
Leverandøren kan kontakte de(n) relevante arbejdsgiver- eller lønmodtagerorganisation(er) i forhold til hvilken overenskomst, der kan anses som repræsentativ inden for det pågældende faglige område.
En erklæring på tro og love om, hvorvidt tjenesteyderen har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tjenesteyderen er etableret, og i Danmark.
En erklæring på tro og love om, hvorvidt tjenesteyderen er omfattet af udelukkelsesgrunde i medfør af udbudsdirektivets art. 45, stk. 3.
Tro og love-erklæringerne skal være aktuelle. Det er vigtigt, at tro og love-erklæringerne vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen. Det bemærkes, at ordregiver har udarbejdet en formular til de krævede tro og love-erklæringer til brug for virksomhedens anmodning om prækvalifikation. Tro og love-erklæringerne kan downloades fra http://www.horsholm.dk/erhverv/udbud
Ved sammenslutning af tjenesteydere (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne gives for hver enkelt tjenesteyder.For virksomheder, der ikke er underlagt kravet om revisionspligt i henhold til årsregnskabsloven, kan der alternativt fremsendes en revisorattesteret erklæring om virksomhedens økonomiske formåen, der ikke indeholder forbehold for fortsat drift, for så vidt angår det seneste årsregnskab.
Regnskaber for de seneste tre regnskabsår skal fortsat medsendes, forudsat at virksomheden har eksisteret i 3 år.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at medsende dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende. Kommunen har udarbejdet en erklæring til brug herfor, som kan downloades fra http://www.horsholm.dk/erhverv/udbud
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysninger om økonomisk formåen angives for hver enkelt virksomhed. Det samme gælder virksomheder, som ansøger måtte forlade sig på. Hvis ikke bortses fra disse enheder.Uanset udtrykket »skal« forbeholder ordregiver stig retten til at indhente yderligere oplysninger inden for rammerne svarende til § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et krav, at virksomhederne ikke har en negativ egenkapital, og at der ikke, for så vidt angår det seneste årsregnskab, er taget forbehold for fremtidig drift i en eventuel revisorpåtegning.
Fremsendelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, der er udført i løbet af de seneste tre år (referenceliste), afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at følgende oplyses for hver reference:
a) hvem ydelsen er leveret til
b) en kort beskrivelse af den leverede ydelse, og hvad den nærmere har omfattet
c) ydelsens værdi
d) tidspunkt for udførelsen
e) omfanget (antal borgere el. lign)
Med tilsvarende forstås følgende:
— Drift af plejecenter og andre ydelser inden for ældre — og sundhedsområdet, herunder hjemmepleje.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende.
Kommunen har udarbejdet en erklæring til brug herfor, som kan downloades fra http://www.horsholm.dk/erhverv/udbud
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne om referencer gives for hver enkelt virksomhed.Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindst en tilsvarende reference fra drift af plejecenter indenfor de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling) nej
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: For så vidt angår antallet af virksomheder, som opfordres til at afgive tilbud, henvises til det under pkt. II.1.5) anførte. Kontrolbuddet indgår ikke ved opgørelsen af det anførte antal, idet kontrolbuddet automatisk er prækvalificeret jf. pkt. II.1.4). Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud vil ske efter en samlet vurdering af ansøgerne, hvor følgende forhold inddrages 1) dokumentation for de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser jf. ydelsesbeskrivelsen i pkt. II.1.5) 2) dokumentation for stærk finansiel og økonomisk formåen i henhold til pkt. III.2.2).
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 64-112775 af 1.4.2015
Del VI: Supplerende oplysninger
Forud for denne udbudsforretning er der gennemført en teknisk dialog, jf. pkt. IV.3.2), jf. vejledende forhåndsmeddelelse 2015-064-112775. Materialet herfra kan findes på http://www.horsholm.dk/erhverv/udbud
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort på ordregivers hjemmeside http://www.horsholm.dk/erhverv/udbud
Hjemmesiden vil ligeledes blive benyttet senere i udbudsprocessen.Der afholdes informationsmøde vedrørende udbuddet den 30.6.2015 kl. 9:00-11:00 hos Hørsholm Kommune, Ådalsparkvej 2, 2970 Hørsholm. Tilmelding er ikke nødvendig. Mødet vedrører navnlig information om udbudsmaterialet og processen. Materialet fra mødet vil efterfølgende blive lagt på http://www.horsholm.dk/erhverv/udbud
Der afholdes besigtigelse af plejecenter Margrethelund den 25.6.2015 kl. 10:00-12:00. Der er pligt til deltagelse i besigtigelsen. Tilmelding med oplysning om antal deltagere bedes sendt til heps@horsholm.dk senest d. 18.6.2015 kl. 12:00.
Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ordregiver ser gerne, at prækvalifikationsanmodning med bilag fremsendes i 5 papirversioner samt i en elektronisk udgave, gerne som pdf-version (f.eks. på USB-stik). Ved eventuel uoverensstemmelse mellem den elektroniske version og papirversionen, har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Udbud-Plejecenter Margrethelund — prækvalifikation — må ikke åbnes i poståbningen«.
Deltagere kan indgå i konsortier i forbindelse med dette udbud. Konkurrence– og Forbrugerstyrelsen har udarbejdet en standardaftale og en vejledning om at danne konsortier, der kan findes på www.kfst.dk. Deltagerne kan ligeledes indgå aftale med underleverandører således, at der etableres et hovedleverandør-/underleverandørforhold.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 39291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100