Fakta om udbudet
Udbyder
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Rammeaftale 50.95 Sygeplejeartikler.
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Zeppelinerhallen, H. C. Hansens Gade 4
Att: Simon Høtoft Nielsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 29362370
Mailadresse: shn@ski.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.ski.dk
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp3/qualify/ski_5095_20150421.nsf
Yderligere oplysninger fås her: Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Zepperlinerhallen, H. C. Hansens Gade 4
Att: Simon Høtoft Nielsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 29362370
Mailadresse: shn@ski.dk
Internetadresse: https://www.ethics.dk/asp3/qualify/ski_5095_20150421.nsf
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 400 000 000 og 600 000 000 DKK
Hyppigheden og værdien af de kontrakter, der skal tildeles: Værdien af kontrakten er baseret på.
33000000, 18424300, 18424000, 33141000, 33140000, 33141100, 33141111, 33141112, 33141113, 33141114, 33141200, 33141310, 33141300, 33191000, 79632000, 42120000, 33141110, 33141123, 33141119, 33141118, 33141117, 33141116, 33141115, 33141124, 33141220, 33141240, 33141320, 33141411, 33141615, 33141620, 33141900, 33198000, 33741000, 33741100, 33741200, 33741300, 33772000, 18143000, 18443500, 18443300
interval: mellem 400 000 000 og 600 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Vederlæggelse sker som nærmere bestemt i rammeaftalen. Det bemærkes, at nogle af SKI's kunder kan kræve elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Loven og lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinfo.dk
Efter prækvalifikation/tilbudsafgivelse og inden kontraktindgåelse er det ikke muligt at overdrage anmodning/tilbuddet til en anden juridisk enhed og derved lade denne anden juridisk enhed indtræde i anmodningen/tilbuddet i ansøgers/tilbudsgivers sted.
Beskrivelse af de særlige vilkår: I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.
Elektronisk signeret tro og love-erklæring om, hvorvidt virksomheden har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. bekendtgørelse af lov om begrænsning af visse skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love (lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997).
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal erklæringen afgives for hver enkelt af de i sammenslutningen deltagende virksomheder.
Virksomheden må derudover ikke befinde sig i en udelukkelsesgrund, som er angivet i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2. Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den tildelte virksomhed, maks. 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at virksomheden ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2.
Ansøgeren skal anføre virksomhedens samlede omsætning inden for rammeaftalens aktivitetsområder jf. nærværende bekendtgørelses pkt. II.1.6), i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt ansøger støtter sig på andre enheders formåen, forbeholder SKI sig ret til inden prækvalifikationen at forlange, at ansøgeren godtgør overfor SKI at ansøger reelt og virkeligt råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende i form af de konkrete samarbejdsaftaler mellem ansøger og disse andre enheder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der kræves en soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste disponible regnskabsår.
Der kræves en årlig samlet omsætning indenfor rammeaftalens aktivitetsområde i det seneste disponible regnskabsår på minimum 15 000 000 DKK.
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøgeren skal anføre 2 referencer over leverancer af produkterne indenfor rammeaftalens aktivitetsområde, jf. nærværende bekendtgørelses pkt. II.1.6), hvor hovedleverancen har fundet sted fra 1.1.2012 og frem til offentliggørelse af nærværende Udbudsbekendtgørelse, til enten den private eller den offentlige sundhedssektor.
1. Kundens navn og adresse.
2. Kort beskrivelse af leverancen, herunder oplysning om:
2.1. Størrelsen (værdien) af den enkelte leverance i DKK.
2.2. Angivelse af antallet af leveringsadresser pr. reference.
2.3. Kontaktperson hos referencen.
2.4. Telefonnummer på referencen.
Det vægtes positivt jo flere leveringsadresser der er leveret til hos den enkelte reference og jo større værdien af leverancen er inden for rammeaftalens aktivitetsområde, jf. nærværende bekendtgørelses pkt. II.1.6). Dette fordi rammeaftalen retter sig mod sundhedssektoren i de danske kommuner, som er kendetegnet ved at have mange decentrale leveringsadresser, hvorfor leverandørens logistiske set-up og erfaring i forhold til mange leveringsadresser er relevant. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte den hos referencen anførte kontaktperson.
Oplysningerne afgives ved at udfylde »Spørgsmål vedr. egnethed, jvf. bekendtgørelsens pkt. III.2)«.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøgeren skal anføre 2 referencer inden for Rammeaftalens aktivitetsområde, hvor hovedleverancen har fundet sted fra 1.1.2012 og frem til offentliggørelse af nærværende Udbudsbekendtgørelse, til enten den private eller den offentlige sundhedssektor.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Kriteriet for begrænsning af antallet af kandidater sker efter vurdering af antallet af leveringsadresser per reference samt omsætningen (værdien) per reference inden for rammeaftalens aktivitetsområder leveret til såvel den private som den offentlige sundhedssektor (jf. nærværende bekendtgørelse pt. II.1.6). Jo flere leveringsadresser og jo større omsætning (værdi) jo bedre. Vurderingen vil blive foretaget på baggrund af de af ansøgers angivne oplysninger i skemaerne for egnethed, som findes i ETHICS, SKIs elektroniske udbudssystem.
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Økonomi. Vægtning 50
2. Kvalitet. Vægtning 50
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 199-351186 af 16.10.2014
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Rammeaftalen forventes udbudt på ny i 2020.
Ad II.1.4) og II.1.5): For så vidt angår de anførte beløb og procentvise fordelinger bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af historiske data og kundernes forventede forbrug.
Ad II.1.4) SKI påtænker at indgå rammeaftale med 1 virksomhed.
Uanset ovenstående vilkår om varighed og forlængelse er SKI berettiget til uden varsel straks at forlænge aftalen med en i forlængelsen angivet periode, såfremt et kommende udbud af en ny Rammeaftale, der skal erstatte nærværende rammeaftale ikke kan træde i kraft efter den forventede tidsplan, f.eks. som følge af, at Klagenævnet for Udbud har givet en klage angående den nye aftale opsættende virkning, at klagenævnet for udbud har annulleret tildelingen af den nye Rammeaftale, eller at SKI selv har vurderet, at udbuddet af den nye Rammeaftale skal aflyses. En sådan forlængelse må dog ikke indebære, at Rammaftalens samlet varighed overstiger 48 måneder.
Ad IV.1.2) SKI påtænker at prækvalificere 5 virksomheder.
Ad IV.1.2): Såfremt samme juridiske enhed deltager i flere ansøgninger, f.eks. ved at indgive egen ansøgning og samtidig indgå som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.
Ad IV.2.1): Evalueringen i henhold til tildelingskriteriet »det økonomisk mest fordelagtige tilbud« vil ske på baggrund af de principper, som angives i udbudsmaterialet.
Angående brug af det elektroniske udbudssystem ETHICS:
Adgangen til denne særlige hjemmeside sker via Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S hjemmeside www.ski.dk under rubrikken »Aktuelt« og herefter »Oversigt over alle udbud«. På siden klikkes på »Klik her for at gå til udbudssystemet«. Herefter klikkes på det grønne ikon ud for »[nummereres og navngives som i pkt. II.1.1)]«, hvorved der opnås adgang til denne særlige hjemmeside. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til prækvalifikationsmaterialet på denne særlige hjemmeside.
For at afgive elektronisk ansøgning om prækvalifikation skal man tilmelde sig via menupunktet »Tilmelding«. Har man allerede en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Har man en eksisterende bruger, får man ikke tilsendt en ny signatur, men man skal anvende den signatur som man tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.Har man ikke i forvejen en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Når man opretter en ny bruger, får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiverer man sin bruger, og man vil herefter automatisk blive tilmeldt. Såfremt den oprettede bruger er underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Man skal være opmærksom på, at mailene indeholdende hhv. aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
Ansøgning hhv. tilbud skal signeres digitalt med den digitale signatur, som er udsendt af ETHICS.
For så vidt angår ansøgning om prækvalifikation for en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal disse virksomheder, som anført i punkt III.1.3), udpege en befuldmægtiget. Den befuldmægtigede virksomhed skal afgive konsortiets samlede tilbud.
For at kunne udfylde, gemme og signere dokumenter i Pdf-format skal virksomheden anvende Adobe Reader (9.0 eller nyere version) — alternativt kan Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version) anvendes.
Ansøgninger om prækvalifikation tidsstemples elektronisk ved modtagelse. Afgivelse af ansøgninger om prækvalifikation eller tilbud kan kun ske elektronisk via ETHICS.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet mæglingsorgan i Danmark
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelseslovens § 6, stk. 3. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk.1. Klager over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til klagenævnet for udbud inden 20 dage regnet fra den dag ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om hvem der er blevet prækvalificeret jf. Håndhævelseslovens §7 stk.1. (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100