Fakta om udbudet
Udbyder
Vindere
Forretningsmodeludvikling med henblik på internationalisering
(12.11.2015)
Susie A. Ruff & Co.
Skodsborgvej 154 D
2840 Holte
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser
Udenrigsministeriet, Asiatisk Plads 2, Att: INDK, København K 1448, DANMARK. Telefon: +45 33920341. Mailadresse: indk@um.dk
(Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, 27.5.2015, 2015/S 100-182811)
CPV: 79400000
Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser
I stedet for:
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
InnovationGROWTH er et længerevarende individuelt rådgivningsforløb, der dels har til hensigt at understøtte innovative danske SMV'ers internationalisering, dels at øge antallet af højteknologiske iværksættere, der udvikler sig til egentlige vækstiværksættere. Den primære målgruppe er IKT-virksomheder med lovende teknologier og prototyper samt mellemstore IKT virksomheder. En typisk virksomhedskandidat er en endnu ikkemarkedsparat teknologidreven virksomhed med en prototype eller en endnu ikke færdigtestet teknologi, som ønsker at vokse gennem internationale partnerskaber.
Konsulenten assisterer i samarbejde med et eller flere af Innovation Centre Denmarks innovationscentre, virksomhederne med at identificere og realisere deres potentiale for innovation og vækst gennem international viden hjemtag og partnerskaber.
Et InnovationGROWTH forløb består af følgende:
1. Efter retningslinjer fastlagt af ordregiver identificerer og kvalificerer konsulenten en virksomhed eller kvalificerer en virksomhed, der er blevet henvist til konsulenten af ICDK.
2. Konsulenten indsender liste med leads til ICDK.
3. ICDK beslutter hvilke virksomheder, konsulenten skal gå videre med og meddeler konsulenten dette.
4. Virksomheden påbegynder et forløb hvor dennes forretningsmodel analyseres og udvikles sammen med konsulenten med henblik på internationalisering gennem et eller flere (maks. 3) innovationscenter(re). Forløbet er berammet til 25 timer plus 5 timers dialog med 1-3 innovationscenter/re (dvs. maks. 15 timers dialog i alt) og er gratis for virksomheden. Dialogen foregår via videokonference
5. Overlevering til eksekvering af handlingsplan hos et innovationscenter.
6. Opsamling og afrapportering ved konsulenten. Dette består af månedlig status på leads, igangværende og afsluttede forløb. Aftalen udbydes for et år og to måneder med mulighed for forlængelse op til 2 x 1 år. Udenrigsministeriet forventer, at nærværende udbudte kontrakt i 2015 får bevilget 60.742 DKK inkl. moms. I de efterfølgende år (foreløbigt 2016 og 2017) forventer Udenrigsministeriet, at projektet får bevilget 581 200 DKK årligt inkl. moms. Det er endnu ikke oplyst, om projektet fortsætter i 2016 og fremefter, men det er Udenrigsministeriets forventning, at projektet fortsætter i hvert fald til og med 2017. Det bemærkes således, at konsulentens økonomiske ramme afhænger af, hvor mange midler Udenrigsministeriet får bevilget til projektet. Den økonomiske ramme kan i medfør af kontrakten justeres op eller ned af Udenrigsministeriet, ligesom kontrakten helt kan ophøre, hvis projektet ikke forlænges.
VI.3) Yderligere oplysninger:
Udenrigsministeriet vil opfordre ansøgerne til at rekvirere skabeloner til angivelse af oplysninger, som krævet efter afsnit III.2.1)-III.2.3). Det er ikke et krav, at disse skabeloner anvendes. Skabeloner og resten af prækvalifikationsmaterialet kan rekvireres ved fremsendelse af e-mail til indk@um.dk
Eventuelle spørgsmål vedrørende prækvalifikationen bedes rettet INDK i UM, gerne på e-mail indk@um.dk Indkomne spørgsmål og Udenrigsministeriets svar vil blive fremsendt løbende og på samme tid til alle, der har rekvireret prækvalifikationsmaterialet. Derfor bedes alle interesserede rette henvendelse til indk@um.dk Spørgsmål og svar vil blive fremsendt til den person, der har rekvireret prækvalifikationsmaterialet.
Spørgsmål, skal modtages senest den 10.6.2015 kl. 12:00.
Spørgsmål modtaget efter den 10.6.2015 kl. 12:00 vil blive besvaret, medmindre spørgsmålets karakter gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt at meddele svaret senest den 15. juni. Spørgsmål og svar vil blive udsendt løbende — senest den 15.6.2015.
Prækvalifikationsansøgninger bør afleveres i 3 fysiske eksemplarer og derudover gerne i et elektronisk eksemplar (USB-stik eller CD-rom) til:
Udenrigsministeriet, Varemodtagelsen, Asiatisk Plads 2, 1448 København K, att: Økonomikontoret.
Ansøgningen bør mærkes med »Begrænset udbud, InnovationGROWTH, må ikke åbnes i varemodtagelsen«.
Anmodninger kan ikke afgives pr. e-mail og ansøgere bedes undlade at fremsende prækvalifikationsanmodning på e-mail.
Læses:
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
InnovationGROWTH er et længerevarende individuelt rådgivningsforløb, der dels har til hensigt at understøtte innovative danske SMV'ers internationalisering, dels at øge antallet af højteknologiske iværksættere, der udvikler sig til egentlige vækstiværksættere. Den primære målgruppe er IKT-virksomheder med lovende teknologier og prototyper samt mellemstore IKT virksomheder. En typisk virksomhedskandidat er en endnu ikkemarkedsparat teknologidreven virksomhed med en prototype eller en endnu ikke færdigtestet teknologi, som ønsker at vokse gennem internationale partnerskaber.
Konsulenten assisterer i samarbejde med et eller flere af Innovation Centre Denmarks innovationscentre, virksomhederne med at identificere og realisere deres potentiale for innovation og vækst gennem international viden hjemtag og partnerskaber.
Et InnovationGROWTH forløb består af følgende:
1. Efter retningslinjer fastlagt af ordregiver identificerer og kvalificerer konsulenten en virksomhed eller kvalificerer en virksomhed, der er blevet henvist til konsulenten af ICDK.
2. Konsulenten indsender liste med leads til ICDK.
3. ICDK beslutter hvilke virksomheder, konsulenten skal gå videre med og meddeler konsulenten dette.
4. Virksomheden påbegynder et forløb hvor dennes forretningsmodel analyseres og udvikles sammen med konsulenten med henblik på internationalisering gennem et eller flere (maks. 3) innovationscenter(re). Forløbet er berammet til 25 timer plus 5 timers dialog med 1-3 innovationscenter/re (dvs. maks. 15 timers dialog i alt) og er gratis for virksomheden. Dialogen foregår via videokonference
5. Overlevering til eksekvering af handlingsplan hos et innovationscenter.
6. Opsamling og afrapportering ved konsulenten. Dette består af månedlig status på leads, igangværende og afsluttede forløb. Aftalen udbydes for to måneder med mulighed for forlængelse op til 2 x 1 år. Udenrigsministeriet forventer, at nærværende udbudte kontrakt i 2015 får bevilget 60.742 DKK inkl. moms. I de efterfølgende år (foreløbigt 2016 og 2017) forventer Udenrigsministeriet, at projektet får bevilget 581 200 DKK årligt inkl. moms. Det er endnu ikke oplyst, om projektet fortsætter i 2016 og fremefter, men det er Udenrigsministeriets forventning, at projektet fortsætter i hvert fald til og med 2017. Det bemærkes således, at konsulentens økonomiske ramme afhænger af, hvor mange midler Udenrigsministeriet får bevilget til projektet. Den økonomiske ramme kan i medfør af kontrakten justeres op eller ned af Udenrigsministeriet, ligesom kontrakten helt kan ophøre, hvis projektet ikke forlænges.
VI.3) Yderligere oplysninger:
Udenrigsministeriet vil opfordre ansøgerne til at rekvirere skabeloner til angivelse af oplysninger, som krævet efter afsnit III.2.1)-III.2.3). Det er ikke et krav, at disse skabeloner anvendes. Skabeloner og resten af prækvalifikationsmaterialet kan rekvireres ved fremsendelse af e-mail til indk@um.dk
Eventuelle spørgsmål vedrørende prækvalifikationen bedes rettet INDK i UM, gerne på e-mail indk@um.dk Indkomne spørgsmål og Udenrigsministeriets svar vil blive fremsendt løbende og på samme tid til alle, der har rekvireret prækvalifikationsmaterialet. Derfor bedes alle interesserede rette henvendelse til indk@um.dk Spørgsmål og svar vil blive fremsendt til den person, der har rekvireret prækvalifikationsmaterialet.
Ordregiver ser gerne, at spørgsmål stilles senest den 10.6.2015. Hvis ordregiver modtager spørgsmål efter denne dato, vil ordregiver besvare sådanne spørgsmål senest 6 dage før fristen for prækvalifikation. jf. punkt IV.3.4) , medmindre ordregiver vurderer, at dette er uforholdsmæssigt byrdefuldt. Spørgsmål, som er modtaget senere end 6 dage før fristen for prækvalifikation vil ikke blive besvaret.
Prækvalifikationsansøgninger bør afleveres i 3 fysiske eksemplarer og derudover gerne i et elektroniskeksemplar (USB-stik eller CD-rom) til:
Udenrigsministeriet, Varemodtagelsen, Asiatisk Plads 2, 1448 København K, att: Økonomikontoret.
Ansøgningen bør mærkes med »Begrænset udbud, InnovationGROWTH, må ikke åbnes i varemodtagelsen«.
Anmodninger kan ikke afgives pr. e-mail og ansøgere bedes undlade at fremsende prækvalifikationsanmodning på e-mail.