Kampagne skal tiltrække flere frivillige
Som noget nyt forsøger Rosenhaven i Ballerup sig med en opsøgende rekrutteringskampagne, hvor man med en mobil stand vil være synlig i lokalområdet sidste halvdel af januar.
Med det budskab håber Plejecenter Rosenhaven på at tiltrække flere frivillige også blandt yngre målgrupper.
Kampagnen bygger bevidst på et positivt budskab. Billeder af fællesskab, glade mennesker og et slogan med kant skal prikke til det traditionelle mediebillede af ældres liv på plejehjem præget af sygdom, svækkelse og ensomhed. Dermed håber man på at ramme en bredere målgruppe og signalere, at de ældre også selv har meget at bidrage med.
Kampagnen indgår i en øget kommunikationsindsats overfor blandt andet frivillige, hvor man helt utraditionelt forsøgsvis har ansat en kombineret kommunikationsmedarbejder og frivilligkoordinator i en 1-årig stilling, som udover at synliggøre plejecentret også skal arbejde med at udvikle et bæredygtigt miljø for det frivillige arbejde.