23948sdkhjf

Digitalt mødeværktøj hitter i Horsens

Horsens Kommune har inddraget et virtuelt mødeværktøj i værktøjskassen hos Specialvejledningen, der tager sig af at vejlede borgere med en psykisk sygdom.
Siden slutningen af 2013 har lige under 30 borgere og deres tilknyttede vejledere benyttet et digitalt mødeværktøj fra KMD, som giver dem mulighed for at mødes over nettet i stedet for det normale fysiske besøg. Det nye værktøj har medført større fleksibilitet, en bedre service samt en produktivitetsforbedring på cirka 10 pct.

"Brugen af den digitale mødeform har på mange måder ændret vores måde at arbejde på. Tidligere har vi været bundet op på transport og har som en konsekvens måtte prioritere at mødes med borgerne i længere tid ad gangen men ikke så ofte. Nu har vi mulighed for at mødes i kortere tid med hyppigere frekvens, hvilket fagligt set ofte giver meget større udbytte. Samtidig opnår vi ved sygdom og lignende også en større fleksibilitet, som både borgerne og vejlederne sætter stor pris på", fortæller Tine Nielsen, leder ved Specialvejledningen under Handicap, Psykiatri og Socialt udsatte i Horsens Kommune.

Hun understreger, at ikke alt kan klares virtuelt.

"Der fortsat vil være behov for at mødes fysisk. Men både vi og borgerne oplever, at vi gennem brugen af online møder har mulighed for at levere mere, end vi kunne før", siger hun.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062